کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۹۱۷۹
تاریخ خبر:

خشم معلمان از ‌یک گزارش معمولی

روزنامه هفت صبح | تیتر یک دیروز روزنامه اختصاص داشت به مطلبی در خصوص تعطیلی مدارس در روزهای آلودگی هوا. در آن با عدد و رقم نشان داده بودیم که چطور، تعطیلی مدارس می‌تواند به اولیایی که هزینه شهریه و البته هزینه‌های متفرقه دیگری مثل تغذیه، سرویس و … را در ابتدای سال و برای همه روزها پرداخت می‌کنند ضرر برساند.

در پایان هم گفته بودیم که تعطیلی برای مدیران و معلمان در کنار دانش‌آموزان خوشایند است ولی برای اولیا، ضرر دارد. این موضع باعث اعتراض بخشی از معلمان به ما شد که دیروز با تماس تلفنی یا از طریق فضای مجازی، صدای اعتراض خود را به ما رساندند. با تاکید بر اینکه اینگونه تعطیلی‌ها می‌تواند به اقتصاد خانوارها ضربه وارد کند؛ سخنان معترضان به آن گزارش که در واقع به گزاره خشنودی معلمان از تعطیلی معترض بودند را بخوانید.

ضمن آنکه هدف آن گزارش بیشتر سویه‌های اقتصادی ماجرا بوده و نه اخلاقی در حالیکه اعتراض‌ها عموما بر وجه اخلاقی ماجرا تاکید دارند و این‌که معلم‌ها از آلودگی هوا خوشحال نیستند‌. به هرحال تعطیلات مدارس تبعات و عوارضی دارد که برای خانواده‌ها از بعد اقتصادی سنگین است و برای متولیان مدارس این‌گونه نیست. امیدواریم معلم‌های عزیز از ما دلگیر نشده باشند.

* شیدا: سردبیر روزنامه هفت‌صبح، متاسفم نه یک بار بلکه هزار بار برای نوشتن مطلبی ناپخته و غیرکارشناسی در زمینه تعطیلی مدارس در روزنامه خود. نوشته‌اید معلمان و مدیران از تعطیلی مدارس خوشحالند، آیا دلیل محکمه‌پسندی هم برای سخن خود دارید؟…در برابر تصمیم بزرگان در خصوص تعطیلی کاری نمی‌توانم بکنم و کسی از من برای چنین تصمیم‌هایی اجازه نمی‌گیرد (اما) خوشحال می‌شوم که با تعطیلی مدارس‌ ذره‌ای از آلودگی هوا کم شود تا هموطنی از هموطنانم کمتر درگیر آلودگی شود‌، خوشحالم از اینکه با بیرون نیامدن شاگردم از منزل هوای آلوده کمتر تنفس می‌کند‌…

* S.K: مدیر محترم تیتر روزنامه خود را به شعف و شادمانی فرهنگیان بابت تعطیلات اجباری (آن هم بابت آلودگی‌های ناشی از سال‌ها بی‌تدبیری مسئولان) اختصاص داده‌اید بی‌آنکه تحقیقی از این جامعه چند صد هزار نفری به عمل آورده باشید. در آستانه امتحانات نیمسال اول بسیاری از فرهنگیان و مدیران مدارس همچون خانواده‌ها نگران اوضاع آموزشی فرزندان این مرز و بوم‌اند و تعطیلات اجباری را ضربه‌ای به روند آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان می‌دانند.اگر خود را مدیر و مسئول می‌دانید لطفا در درج مطالب مخصوصا درشت و جذاب‌تان بیشتر دقت کنید.

* لیلی: ‌شما از چند تا معلم نظر پرسیدید و گفتند این تعطیلیا براشون خوشایند بوده؟‌ خیلی داره به من معلم که دارم به دخترهای سال دوازدهم که کنکور دارن و من نگران‌شون هستم و استرسم کم از خودشون نیست درس میدم‌، خوش میگذره (!) الان جمع کردم جوج و نوشابه گرفتم اومدم تو ویلای شمالم که با حقوق معلمی تو این سال‌ها خریدم بساط کردم….

* محبوبه: ‌خبر ناصواب‌تان را خواندم. دبیر ریاضی هستم و از هفتم تا دوازدهم درس می‌دهم.‌ هزینه‌ای که این تعطیلات بر دوش من می‌گذارد بسیار سنگین‌تر از هزینه‌ای است که شاید به قول شما بر گردن اولیاست. اضطرابی که برای به پایان بردن کتاب‌های حجیم به جان من و امثال من رسوخ کرده و فکر و ذهن ما را مشغول کرده است. آیا شما این تنش روحی را حس می‌کنید؟‌

* طاهری: ‌چه راحت معلمین این مرز و‌ بوم را قضاوت می‌کنید. این‌ کشور ‌حتی هوایی برای استنشاق ندارد گناه معلم است؟‌ ما معلمین ایران به اندازه کافی فشار روانی داریم لطفا شما دیگه با این تیتر‌ها به زخم ما نمک نزنید. چرا تیتر نمی‌زنید مسئول آلودگی کیست؟ منتظر عذرخواهی رسمی این روزنامه هستیم. این پیام از طرف گروه تلگرامی دبیران زبان انگلیسی متوسطه دوم با بیش از ۱۵۰۰ عضو می‌باشد.

* فردوسی: بسیار بسیار متاسفم که همگی قضاوت می‌کنیم ولی بی‌انصافانه. همکاران محترم فرهنگی اکثرا به دلیل عقب افتادن دروسشون از تعطیلات پیش آمده ناراحت و نگرانند و برای جبران آن از ساعت‌های بعدازظهر ‌یا روزهای پنجشنبه استفاده می‌کنند … حال چگونه ما لذت می‌بریم‌؟

* ر.ق۲۵۱: ‌شما از کجا می‌دونید که تعطیلی برای معلمان خوشاینده که تیتر روزنامه‌تون یه همچین خبریه؟!!!! شما کجا تشریف داشتید وقتی من معلم پنجشنبه گذشته ساعت هفت صبح رفتم مدرسه بلکه بتونم تعطیلی رو که بی‌کفایتی بقیه مسببش هست جبران کنم.

* پریسا:‌ این چه تیتری هست زدید؟ من خودم به‌عنوان یک دبیر ‌باید عقب‌ماندگی درس خودم را جبران کنم پس فکر کنم دغدغه معلمان را نمی‌دانید و مطلع نیستید یا باقشر معلم خدای ناکرده مشکل دارید.

* لیلی: ‌معلم شاید از تعطیلات روز برفی توی شهر و وطنش خوشحال بشه اما از تعطیلات آلودگی و سمی بودن هوا به‌خاطر عدم مدیریت و سوءمدیریت مسئولان مملکتش هرگز خوشحال نمیشه.

* So ta: ‌من یک معلمم؛ معلمی که دغدغه ‌ آماده کردن دانش‌آموزانم را دارم برای مافیای کنکور (البته با ‌کمترین میزان حقوقی که یک کارمند در ایران دریافت می‌کند). دانش‌آموزانی که در بدترین شرایط روحی و روانی، تمام امید و انتظارشان به من است. دوست دارم بدانم خبر رضایتمندی معلمان از تعطیلی مدارس متنوع ایران، نتیجه ‌تحقیقات کدام تیم کارشناسی شماست؟‌یا بهتر بگویم نتیجه ‌کدام آمارگیری مستند شماست؟ ‌پیشنهادی دارم برای شما که یک رسانه هستید؛ بهتر نیست به جای تیتر کردن چنین عناوینی که به لطیفه بیشتر شبیه است تا خبر، کاری مسئولانه انجام دهید؟ مثلا مقاله‌ای پژوهشی تهیه کنید و به مشکلات معلمان و تبعات تعطیلی مدارس بپردازید؟!

* رویا: شما به جای حمله به معلمین باید مسئله‌رو موشکافانه‌‌تر ببینید از شما که یه خبرنگارید بعید است. همه می‌دونن‌ که این آلودگی هوا به دلیل مناسب نبودن بنزین‌هاست پس این مسئله که خیلی هم مهم است ‌رو بررسی کنید و تیتر بزنید.

کدخبر: ۲۹۹۱۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر