کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۷۱۸۸
تاریخ خبر:

حرف‌های داغ هفته اهالی سینما و تلویزیون

‌داریوش ارجمند: (درباره سپردن مدیریت شبکه‌های تلویزیونی به جوان‌ها) نمی‌توانم بگویم جوانی که تجربه ندارد خوب نیست و از طرفی نمی‌توان فردی که چهل سال است دارد کار می‌کند و تازه فهمیده رسانه یعنی چه را کنار گذاشت. باید صبر کنیم… اگر جوان‌ترها را گذاشتند سر برنامه‌ها و شبکه‌ها، به‌هر‌حال جوان‌ها برای اینکه خودشان را اثبات کنند وقت می‌خواهند. نمی‌شود از الان قضاوت کرد… چیز جدیدی پیشنهاد نمی‌شود و کارها تکراری است. روی میزم کلی سناریو هست ولی نمی‌توانم قبول کنم. آبرویم را مفت به‌دست نیاوردم که هر کاری به من پیشنهاد می‌شود را انجام دهم؛ من از زمان جوانی‌ام گزیده‌کار بودم. ایسنا/ ۲۰ تیر

رضا کیانیان
اگر تلویزیون اجازه دهد که وقتی آقای فراستی صحبت می‌کند من هم صحبت کنم، در جامعه تعادل ایجاد می‌شود؛ ولی تلویزیون می‌خواهد بر طبل دوقطبی بکوبد. هر چند که این در نهایت به ضرر خودش می‌شود، چون الان دیگر کسی کاری به تلویزیون ندارد. فقط یک عده مخصوصی تلویزیون می‌بینند. حالا تلویزیون دارد با طناب خودش وی‌اودی‌ها را داخل چاه می‌کشد. عوض اینکه تلویزیون پولی شود و مثل وی‌اودی‌ها پیشرفت کند، آنها را هم با خودش داخل چاه می‌کشد. چرا؟ چون نتوانسته به‌جایی برسد. این معنای فرمول جهان سوم است. به‌جای اینکه کمک به رشد همه کند، کاری می‌کند همه قدشان کوتاه شود.اعتماد/ ۲۰ تیر

حامد عنقا
اقتباس بسیار لازم است؛ به شرط این‌که بین ادبیات و فیلم و سریال یکسونگری حاکم شود. در سال‌های اخیر شاهد تعدد کتاب هستیم ولی چند مورد از آن‌ها قابلیت این را دارد که منبع اقتباس قرار گیرند؟ جهان نویسنده‌های ادبی ما در همه نسل‌ها، لزوما با جهان فیلمسازان و سریال‌سازان امروز همخوانی ندارد. حتی فیلمسازان به‌اصطلاح روشنفکر ما دچار این انقطاع هستند… فلان منتقد می‌گوید یکی از مشکلات سینمای ما این است که سراغ اقتباس نرفته‌ایم. وقتی مثال می‌زند درباره چند اثر شاخص دنیا حرف می‌زند ولی درباره آثار ناموفق اقتباسی صحبت نمی‌کند که هزار هزار است. ایرنا/ ۲۱ تیر

بهرام رادان
(با انتقاد از عدم حمایت سازمان‌ها از فیلم‌ها) حتی زیرمجموعه‌های خود وزارت ارشاد هم از قانون مافوق خود تبعیت نمی‌کنند. استانی به میل خود فیلم را اکران نمی‌کند یا رئیس موزه سینما که به خود من گفت چون از «علف‌زار» خوشم نمی‌آید، اجازه اکران آن را نمی‌دهم! در حالی که موزه سینما می‌بایست حامی سینما و سینماگر باشد. حال منتظریم ببینیم با مصاحبه اخیر وزیر ارشاد مبنی بر اینکه مجوز اکران یک فیلم برای تمام شهرهای کشور است، آیا این نافرمانی در اداره‌های زیرمجموعه وزارت ارشاد ادامه خواهد داشت یا خیر؟ ناخودآگاه حس اداره ملوک‌الطوایفی فرهنگ مملکت به ذهن متبادر می‌شود که بسیار نگران‌کننده است. خبرگزاری مهر/ ۲۱ تیر

نگار جواهریان
مردم بیشتر من را با «زیر تیغ» شناختند اما در سینما «طلا و مس» اولین فیلمم بود که خیلی دیده شد. برای مردم بیشتر با «طلا و مس» شناخته شدم و برای سینماگران و منتقدان با «تنها دوبار زندگی می‌کنیم». بعد از «طلا و مس» پیشنهادهایی شبیه به آن زیاد بود اما نمی‌خواستم باز هم چنین نقشی بازی کنم. این نگرانی را داشتم که تکرار شوم اما دیگر سر فیلم «اینجا بدون من» و بعد «حوض نقاشی» نتوانستم نپذیرم. با وسواس خاصی سعی کردم آنها را متفاوت بازی کنم چون واقعا حیف بود بازی نمی‌کردم. بعد از «قندون جهیزیه» فقط یک پیشنهاد کمدی داشتم اما خیلی دوست دارم فیلم کمدی بازی کنم.فیلمنیوز/ ۱۹ تیر

کدخبر: ۴۶۷۱۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر