حرفهای داغ هفته اهالی سینما و تلویزیون
داریوش مهرجویی
رفتار تلویزیون با سینما بسیار شرمآور است. آنها مجوزهای صادر شده از ارشاد را قبول ندارند و شورای بازبینیشان مینشیند دوباره فیلمها را میبیند و براساس سلیقه، شعور و درک خودشان تصمیم میگیرند تیزر پخش شود یا نشود، یا چه تعداد پخش شود. آقایان تلویزیون «لامینور» را بازبینی کردهاند و گفتهاند تنها ۵ نوبت ۲۵ ثانیهای میتوانید پخش کنید! من هم به تهیهکننده اعلام کردهام به جای این مرحمت ملوکانه، آقایان صداوسیما بهتر است تصویر خودشان را پخش کنند و ما را بیش از این تحقیر نکنند. فیلمهای قدیمیام را هم به استناد یک قرارداد ترکمنچای قدیمی صد سال پیش هر دفعه براساس شعور خودشان با سانسور جدید پخش میکنند.ایسنا/۱۲ خرداد
بهروز افخمی
به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون سینمایی هشدار میدهم که این سال سال سختی برای جشنواره فیلم فجر است. اینکه فیلمها را سانسور کنیم و جلوی پروانه ساخت و نمایش را بگیریم راهحل نیست. سینمای ایران در وضعیتی است که میتواند با تقلید از فرمولهای ثابت تبدیل به افتضاح شود. همانطور که جشنواره فیلم کن به یک افتضاح تبدیلشده و دارد ادای دورههای قبلی را درمیآورد. بعید نیست که برای ما هم همین اتفاق بیفتد. فرصت زیادی نداریم باید فیلمهایی بسازیم که آبرومند باشد و مردم را به سینما برگرداند. ما فیلمسازش را داریم. اینکه در برابر فیلمی مثل عنکبوت مقدس بیانیه بدهیم راهکار نیست. دوشنبه /۱۶ خرداد
احترام برومند
(با انتشار عکسی از دوران کودکی خود و خواهرش مرضیه برومند)«ابتدا به وجه خواهر بودنش فکر کنم؟ و یا یکی از بهترین کارگردانهای کشورمان؟ کسی که خاطرات زیبایی از آرایشگاه زیبا، مدرسه موشها، شهر موشها، خونه مادر بزرگه، قصههای تابهتا، کتابفروشی هدهد، کارآگاه شمسی و مادام و بسیاری دیگر فیلمهای سینمایی و سریالهای تلویزیونی برایمان باقی گذاشته؟ امشب و در این زادروز تولدش این عکس را انتخاب کردم، چون بیش از هر تصویری من را به یاد مادرم انداخت… مرضیه جان، این روزها، کار جدیدت مجتمع کلیله و دمنه را میبینم و لذت میبرم و همچنان به تو افتخار میکنم که هنوز با انرژی کار میکنی. مرضیه جان تولدت مبارک.» خبرآنلاین/ ۱۸ خرداد
عباس جمشیدیفر
(درباره چگونگی رسیدن به نقش علی گرگی در سریال یاغی ) نقش بسیار سختی بود و هیچ وجه اشتراکی با شخصیت واقعی من نداشت. برای رسیدن به شخصیت علی گرگی به چند کمپ ترک اعتیاد رفتم و آنجا را دیدم، حرفها را شنیدم و با آنها گفت وگو کردم تا به نتیجه برسم. هدایت درست کارگردان هم تاثیر زیادی در بهتر شدن کار داشت. وقتی میگویم هدایت، منظورم تنها بازیگران اصلی سریال نیست بلکه کارت روی هنرورهایی که تنها از جلوی دوربین رد میشوند هم حساس است چه برسد به بازیگران اصلی. وقتی «شنای پروانه» را دیدم، با خودم گفتم که چرا تاکنون با محمد کارت کار نکردهام؟ ایرنا/ ۱۷ خرداد
صحرا اسداللهی
(درباره حضور در شبهای مافیا) به نظرم آقایان در مطرح کردن شوخیها و حفظ طنز بازی دستشان بازتر است ولی هرکدام از بازیهای آقایان و خانمها جذابیتهای منحصر به فردی دارد. بستگی به گروه شرکتکننده دارد که چه افرادی با چه ویژگیهای رفتاری حضور دارند… اتفاقاتی که در جریان بازی میافتاد جالب بود، همه در پشت صحنه قرار گذاشتیم با هم دوست هستیم و بازی را خیلی جدی نگیریم و آن را دوستانه برگزار کنیم ولی زمانی که وارد بازی شدیم اتفاقهای جذابی افتاد و وسط بازی میخواستم بگویم مگر با هم قول و قرار نگذاشتیم؟ بازی مافیا کلاً آدم را به سمت جدی بودن سوق میدهد. فیلیموشات/ ۱۶ خرداد