کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۶۸۴۸
تاریخ خبر:

حرف‌های داغ هفته اهالی سینما و تلویزیون

علی نصیریان : شرکت من در چنین مجالسی نه تنها از حوصله من بلکه از حوصله مردم در این روزگار نیز خارج است. ما نباید جشن بگیریم. وقتی مردم در گرفتاری هستند ما نباید جشن بگیریم و موسیقی داشته باشیم. می‌توانستیم دورهم جمع شویم و راجع به بازیگری صحبت کنیم، بحث کنیم که چرا می‌گویند بازیگری یکی از سخت‌ترین کارها است؟ چون بازیگری خلاقیت است. هرچیزی جایی دارد الان که مردم گرفتارند، بهتر است فقط حرف می‌زدیم. من منتقد نیستم اما رقص و آواز ربطی به تئاتر ندارد، می‌دانم برای تنوع برنامه این‌ها را آوردید اما همان بخش بیانیه خیلی خوب بود که در آن دردها بیان شد. مراسم شب بازیگر/ ۲۴ اردیبهشت

محمود پاک نیت: (توصیه به مدیران جدید تلویزیون)من معتقدم جوانان فکر بازتری دارند و روشن‌تر هستند. جوانان بهتر می‌توانند فضای کار را حفظ کنند. مدیران جوان، در تصمیم گیری باید مشورت‌هایی با قدیمی‌ها داشته باشند و نخواهند که یک طرفه به قاضی بروند. مشارکت و همفکری با اعضایی که پخته‌تر هستند، می‌تواند برای جوانان کارساز باشد. به هر حال نیروی جوانی هستند که انرژی دارند و می‌توانند با پشتکاری که دارند موفقیت‌های خوبی برای تلویزیون ایجاد کنند. پیشنهادم به مدیران جوان تلویزیون این است که با کسانی که خبره تر هستند و تجربه بیشتری دارند مشورت کنند. خود آقای معاون سیما هم می‌تواند این کار را انجام دهد. ایسنا/ ۲۷ اردیبهشت

مصطفی کیایی: گسترش بیماری کرونا در شغل ما هم مانند بسیاری از مشاغل تاثیری بسیار منفی گذاشت اما از جایی به بعد به دلیل این که سینما و سالن سینما محل امنی برای تجمع نبود، شبکه نمایش خانگی قدرت بیشتری پیدا کرد و توانست که در این مدت تولیدات متعددی را ارائه کند. به هرحال هنوز عوارض کرونا بر پیکره سینمای ایران وجود دارد و سالن سینما و سینما در معنای عام دو، سه سالی از جریان جذب مخاطب عقب افتاده است. در نتیجه این اتفاقات، عادت سینمارفتن به نوعی دچار فراموشی شده است و این فراموشی با توجه به تغییر سبک تماشای فیلم گستره وی.او.دی‌ها بیشتر هم می‌شود. ایرنا/ ۲۷ اردیبهشت

محمد کاسبی: بزرگ‌ترین عاملی که باعث شد «خوش رکاب» ماندگار شود، این بود که این سریال قبل از قرار گرفتن مقابل دوربین، فیلمنامه کامل توسط نویسنده نوشته بود و این فرصتی شد تا کارشناسی‌ها انجام شود و با تصویرسازی کامل تمام سکانس‌ها، «خوش رکاب» مقابل دوربین رفت. متاسفانه سریال‌هایی که در حال حاضر تولید می‌شود، همزمان با نوشتن فیلمنامه و بازنویسی آن تصویربرداری آغاز می‌شود و این نوشتن روزانه و یا ساعتی فیلمنامه از قوام و انسجام محتوایی سریال می‌کاهد.تکمیل فیلمنامه قبل از شروع تصویربرداری ویژگی بسیار خوبی است که به موفقیت سریال ختم می‌شود، در این شرایط کارشناس‌ها می‌توانند درباره تک تک سکانس‌ها نظر دهند و نواقص را مرتفع کنند. شبکه آی‌فیلم / ۲۶ اردیبهشت

رابعه اسکویی: مشکل اساسی سینما و تلویزیون ایران، اساسا تکراری بودن فیلمنامه‌هاست. متاسفانه همیشه کاراکترهایی می‌نویسند که مثل نقش‌های کارهای قبلی بازیگران است؛ بنابراین مدام تکرار می‌شوند. گاهی اوقات من با کارگردان‌ها صحبت می‌کنم و تشکر می‌کنم بابت نقش‌هایی که برایم در نظر گرفته‌اند اما به آن‌ها می‌گویم، نقشم تکراری است و وجه جدیدی برای من ندارد. من رابعه اسکویی صدبار از این نقش‌ها بازی کرده‌ام و متاسفانه همین تکرارها بازیگر را اذیت می‌کند ولی به هرحال کاری نمی‌شود کرد، زندگی هزینه دارد و باید بچرخد. همه ما بازیگران دچار این تکرار می‌شویم حتی بازیگران بسیار خوب هم که من اسم نمی‌برم مدام می‌بینیم که تکرار می‌شوند.
ایسنا/ ۲۸ اردیبهشت

کدخبر: ۴۵۶۸۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر