کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۳۸۷۲
تاریخ خبر:

فیلمبردار عروسی می‌گوید فیلم‌تان پاک شده؛ چه کنیم؟

روزنامه هفت صبح،‌ مصطفی آرانی| این هفته به سه سوال مطرح شده توسط کاربران سایت دادراه پاسخ خواهیم داد:

سوال یک: آتلیه‌ای که از عروسی ما فیلم گرفته می‌گوید فیلم عروسی شما پاک شده است. دو سال پیش از طریق اتحادیه شکایت کردیم. هیچ پیگیری انجام نشد. کمیسیون دایر شد ولی هیچ اقدامی در جهت پرداخت خسارت یا بازگشت فیلم نشده است. نه آتلیه‌دار و نه اتحادیه جوابگو نیستند. چه باید کرد؟

پاسخ: شما می‌توانید با ارائه قرارداد خود با این آتلیه، در دادگاه عمومی یا حقوقی نسبت به شکایت از وی و مطالبه خسارت اقدام کنید.

سوال دو: شوهرم یک سال است که هیچ توجهی به من ندارد و مرا به خانه و زندگی خودش راه نمی‌دهد. او می‌گوید وقتی دیگر کاری به تو ندارم چرا باید تو را به خانه خود راه بدهم. مهریه من ۱۴ سکه است. اگر درخواست مهریه کنم می‌توانم طلاق بگیرم؟

پاسخ: درخواست مهریه و درخواست طلاق دو موضوع متفاوت است. شما می‌توانید در هر لحظه‌ای درخواست مطالبه مهریه خود را داشته باشید ولی از آنجا که حق طلاق اصولا با مرد است باید دلیلی برای طلاق داشته باشید که در مورد شما، این دلیل وجود دارد و می‌توانید به دلیل عسر و حرج یا سختی شدید از همسرتان طلاق بگیرید. برای اثبات این موضوع می‌توانید اظهارنامه‌ای به آدرس همسرتان در مورد اینکه شما از وی تمکین دارید ارسال کنید و سپس با استشهاد محلی، ممانعت او از ورود به منزل را ثابت کنید.

سوال سه: بنده یک واحد آپارتمان را در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۹۶ از بنگاه پیش خرید کردم. طبق قرارداد، واحد مسکونی می‌بایست در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ تحویل داده می‌شد. بنده دوفقره چک بدون تاریخ به ارزش هرکدام 15میلیون تومان به بنگاه دادم. یکی بابت تحویل واحد مسکونی و یکی بابت انتقال سند. ضمنا در قرارداد قید شده بابت عدم تحویل واحد مسکونی در تاریخ مقرر روزانه مبلغ 30 هزار تومان جریمه دیر کرد توسط پیمانکار پرداخت شود.

الان که فراخوان زدند که برای تحویل سند مراجعه کنید بنده بابت دیر تحویل دادن واحد مسکونی تقاضای دیر کرد روزی ۳۰ هزار تومان کردم. اما اعلام کردند که ما واحد را سال ۹۷ تحویل دادیم و شما باید چک تحویل به مبلغ ۱۵ میلیون تومان را پرداخت می‌کردید پس شما هم باید خسارت دیرکرد پرداخت کنید. طبق مدارک موجود در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ این ساختمان هنوز گاز و برق نداشته و ما در سال ۱۴۰۰ در این منزل ساکن شدیم. با توجه به اینکه در قرارداد جزو تعهدات پیمانکار بوده که با امتیاز آب و برق و گاز تحویل شود. آیا می‌توانم شکایت کنم؟

پاسخ: با توجه به جمیع ادله‌ای که گفتید نمی‌توان ساختمان را در سال ۱۳۹۷، کامل دانست و امکان مطالبه خسارت طبق قرارداد وجود دارد.

دوشنبه هر هفته ‌ به پرسش‌های حقوقی شهروندان پاسخ می‌دهیم. شما هم می‌توانید سوالات خود را به دو نشانی الکترونیکی زیر یا پیامک ۰۹۲۰۲۰۰۱۷۰۷ ارسال کنید: ‌

PR@7sobh.com
Mo.masjedi@gmail.com

کدخبر: ۵۴۳۸۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر