کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۰۰۲
تاریخ خبر:

تصویر سوگ

تصویر سوگ

در حاشیه به خاک سپاری زری خوشکام

هفت صبح| 140 روز پیش بود که مهم‌ترین زوج هنری ایران در کنار هم ایستادند. در مراسم بزرگداشت امیربانو کریمی. مادر علی مصفا.

 

زن ادیب و همسر پروفسور مصفا. ادیب و شاعر آکادمیسین  که نامش در جمع  چهره‌های ماندگار ثبت شده بود و در دو سال گذشته خشمگینانه بر حفاظت از ساحت دختران و زنان  طبقه متوسط ایرانی می‌گفت و می‌نوشت.

 

درگذشت امیربانو در 92 سالگی  بار دیگر تصویر همیشگی و قدیمی یکی دو دهه گذشته را شکل داد:علی مصفا و لیلا حاتمی دوباره در کنار هم.

 

دیروز این دو نفر باز هم در سوگ نشستند. این بار مادر لیلا حاتمی که خود از ستاره‌های سینمای دهه پنجاه ایران بود بدرقه شد و به خاک سپرده شد. در مراسمی بسیار ساده و بی‌هیاهو در حالیکه آثار غم و رنج و دریغ، ‌بر چهره همیشه جوان لیلا حاتمی خطوط آشکاری رسم کرده بود.

 

این تصویری از سوگ بود بدون تشریفات مرسوم چهره‌های مشهور سینما. 27 سال پیش در پاییز  1375، درگذشت علی حاتمی، ‌پدر لیلا و همسر زری خوشکام به یک مراسم بدرقه پرشور تبدیل شده بود که حتی ترافیک بخش‌های مرکزی تهران را نیز فلج کرده بود. اما حالا در بدرقه زری خوشکام؛ همه چیز ساده‌تر برگزار شد و در میانه سوگ عکاسان این دو نفر را دوباره در کنارهم به تصویر کشیدند که خود یک سابقه 25 ساله را به دنبال می‌کشد‌.

 

کدخبر: ۵۵۹۰۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر