کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۴۳۷
تاریخ خبر:

از توستر با طرح دولچه‌گابانا‌ تا تلویزیون ضدآب

از توستر با طرح دولچه‌گابانا‌ تا تلویزیون ضدآب

11 لوازم‌ خانگی عجیب که مناسب خاص‌پسندها هستند

هفت صبح| گروه بازار؛ در بازار لوازم خانگی، گروهی از وسایل برقی معمولا شما را سورپرایز می‌کنند. مثلا ممکن است شما هم در وهله اول متوجه نشوید که چرا فردی باید تلویزیون ضدآب یا پنکه بدون پره بخرد. اما در نهایت وقتی توضیحات فروشنده‌ها را می‌شنوید، اغلب وسوسه خرید آنها تا مدت‌ها درونتان وجود خواهد داشت. برندهای ایرانی و غیر ایرانی، گروهی از محصولات را با چنین مشخصاتی تولید کرده‌اند. در اغلب موارد کالاهایی با چنین خصوصیاتی، از دیگر کالاهای موجود در بازار قیمت بیشتری دارند که البته همیشه هم این موضوع برای خریداران صدق نمی‌کند.


یک: تلوزیون ضدآب ایلیا: ما هنوز نمی‌دانیم ضدآب بودن چرا باید یک امکان برای تلویزیون باشد. اما تلویزیون ال‌ای‌دی ضدآب ایلیا مدل Waterproof سایز 85اینچ یکی از گران‌ترین تلویزیون‌های بازار است که بیش از 538میلیون تومان قیمت دارد. ممکن است در ابتدا فکر کنیم که ایلیا با این قیمتی که دارد، تلویزیون ژاپنی یا دست‌کم چینی است اما در توضیحات آن نوشته شده که ایلیا مدل Waterproof در داخل کشور ساخته شده و تولید خودمان است.

ظاهرا خریداران چنین تلویزیون گرانقیمتی آن دسته از افراد هستند که می‌خواهند در داخل استخر هم تلویزیون داشته باشند. تلویزیون اولترا HD و 4K بوده و رابط هوشمند دارد و پردازنده آن تک‌هسته‌ای است. نکته‌ای که بد نیست بدانید این است که، ایلیا مدل ضدآب در سایز 55اینچی هم ساخته شده که اگر بخواهید یکی از آنها را سفارش بدهید باید نزدیک به 195میلیون تومان هزینه کنید. این تلویزیون خروجی صدا دارد و فاقد بلندگو است و می‌توانید خروجی صدا را به سیستم صوتی استخر وصل کنید تا از صدای تلویزیون لذت ببرید.

دو: سایدبای‌ساید دور این دور ال‌جی: این یخچا‌ل‌فریزر ساید‌بای‌ساید را به‌ندرت می‌توانید در فروشگاه‌ها پیدا کنید؛ چرا که یکی از کالاهای خارجی است که فروش و واردات قانونی آن، منتفی شده. با این‌حال، کماکان برخی می‌توانند برای خرید چنین دستگاهی اقدام کنند. فناوری InstaView Door-in-Door ال‌جی برای این مدل، دارای پنل شیشه‌ای براقی است که با دو ضربه پشت سر هم روشن شده و به شما امکان می‌دهد که حتی بدون باز کردن درب یخچال، داخل محفظه را به راحتی ببینید، این کار باعث کاهش اتلاف سرما می‌شود و غذا را به مدت بیشتری تازه نگه می‌دارد.

از نظر ظاهری هم که بخواهیم حساب کنیم، این مدل یخچال‌فریزر در خانه بسیار زیبا به‌نظر می‌رسد. قیمتی که معدود فروشندگان این دستگاه برای آن تعیین کرده‌اند بیش از 132میلیون تومان است و حتی برخی از آنها، بیش از 250میلیون تومان بابت این مدل از ساید‌بای‌ساید از مشتری‌ها پول دریافت می‌کنند. بدنه این دستگاه بزرگ بوده و 30 فوت است و جای زیادی را در آشپزخانه می‌گیرد و درعوض برای یک خانواده متوسط تا بزرگ مناسب است.

سه: یخچال‌فریزر دیپوینت مدل اکسپلور: شاید یکی از مهم‌ترین دلایل خرید این مدل، طراحی بسیار زیبا در کنار مینیمال بودن آن است. این یخچال‌فریزر دوقلوی ایرانی را بیش از 72میلیون تومان قیمت می‌دهند که جزو گران‌ترین دوقلوهای ساخت داخل کشور است. دیپوینت مدل Explore یک مدل دو درب نیست، بلکه سه درب در این مدل گنجانده شده است. طراحی یخچال به نوعی انجام شده که دو درب در اختیار شما قرار داشته باشد. یک درب اصلی و یک درب هوم‌بار که تمام فضای درب اصلی را در برمی‌گیرد. این هوم‌بار چنان بزرگ است که نمی‌توان در نگاه اول آن را پیدا کرد. دسترسی راحت به قفسه‌ها، از مزیت‌های این هوم‌بار بزرگ است. این مدل یخچال‌فریزر دوقلوی 36فوت یک گزینه غول‌پیکر در آشپزخانه به‌حساب می‌آید. بنابراین اگر جای کافی در خانه ندارید، بهتر است قید چنین گزینه‌ای را بزنید و دنبال دوقلوهای ظریف‌تر بروید.

چهار: جاروبرقی میله: تنها دلیلی که جاروبرقی بلیزارد از برند آلمانی میله را در فهرست‌مان آورده‌ایم، طراحی غیرمنتظره آن است. به‌طور معمول، وقتی صحبت از جاروبرقی با قیمت بالای 57میلیون تومان به میان می‌آید، تصور ما این است که با یک تکنولوژی خاص و عجیب یا ظاهری بسیار زیبا روبه‌رو هستیم. چون متوسط قیمت جاروبرقی‌های خوب و کارآمد بازار حتی به 10میلیون تومان هم نمی‌رسد و برندهای خارجی هم معمولا کمتر از 15میلیون تومان فروخته می‌شوند.

اما جاروبرقی میله، شما را یاد جاروبرقی‌های قرن بیستم می‌اندازد. یک طراحی خسته‌کننده، رنگ‌های کم‌فروغ و بدنه ظریف و کوچک، همه آن چیزی است که جاروبرقی میله را به‌عنوان گران‌ترین گزینه بازار تشکیل می‌دهند. با این‌همه، برند میله با بیش از 100سال سابقه، آن‌قدر معتبر هست که خریداران ثروتمند جاروبرقی که نمی‌خواهند سراغ جاروهای رباتیک با قیمت‌های سرسام‌آور بروند، بخواهند آن را بخرند. آنها بر وزن سبک و طراحی کلاسیک تکیه می‌کنند و به برند میله، بله می‌گویند.

پنج: ماشین ‌لباسشویی دو طبقه گرین: ماشین لباسشویی سری دوقلو گرین مدل COMPACT  با ظرفیت 15کیلوگرم از جمله محصولات مدرن از این برند است. این ماشین لباسشویی به صفحه نمایش لمسی مجهز شده. همچنین، روشنایی مخزن درام برای هر دو درام بالا و پایین این لباسشویی در نظر گرفته شده است و به آسانی به کاربر این امکان را می‌دهد که از جا ماندن لباس‌ها جلوگیری کند. این ماشین لباسشویی به موتور دایرکت درایو مجهز شده تا بدون نویز و بدون بِراش کربنی عمل کند و با دوام، طول عمر بالا و بدون اصطکاک باشد.

تکنولوژی هوشمند i-Dos این ماشین لباسشویی به طور خودکار وزن لباس‌ها را اندازه‌گیری می‌کند و هوشمندانه میزان تزریق مایع مخصوص کودک، مایع لباسشویی و نرم‌کننده را کنترل می‌کند. با استفاده از این تکنولوژی، دیگر نیازی نیست برای هربار استفاده از ماشین‌لباسشویی مایع شوینده اضافه کنید. در سیستم i-Dos می‌توانید در مخزن مایع شست‌وشو و نرم‌کننده به‌مقدار مورد نیاز برای 50بار شست‌وشو مواد شوینده بریزید. تکنولوژی Smart Jet  به‌عنوان یکی دیگر از امکانات این دستگاه، موادشوینده باقی‌مانده روی در و لباس‌ها را می‌شوید و آن‌ها را تمیزتر و روشن‌تر می‌کند. سیستم خشک‌کن اینورتر این ماشین در یک ساعت کلیه عملیات شست‌وشو و خشک کردن را انجام می‌دهد.

شش: ماشین‌ظرفشویی مجیک:  ماشین ظرفشویی مجیک مدل KOR-1107A یکی از ارزان‌ترین ماشین‌ظرفشویی‌های رومیزی بازار است و نزدیک به 19میلیون تومان قیمت دارد. اما آنچه این مدل را خاص کرده،‌ طراحی منحصر به‌فردی است که بیشتر ما را یاد فرهای برقی می‌اندازد. ظرفشویی مجیک مدل KOR-1107A یکی از مدل‌های ظرفشویی 6نفره در بازار ایران بوده که توسط کشور کره ساخته شده است.

این دستگاه با طراحی توکار خود، جذابیت دارد و شبیه به گزینه‌های دیگر نیست. ظرفشویی مجیک محصولی کم‌مصرف به‌شمار می‌رود. این دستگاه مجهز به جدول تعیین وضعیت سختی آب است که برای عملکرد دقیق‌تر، سختی‌گیر تعبیه شده. ظرفشویی شش‌نفره مجیک امکان شست‌وشوی سریع، میوه و سبزی، ظروف کریستالی و تاخیر در شست‌وشو را دارد. ظرفشویی مدل KOR-1107A مجیک از صفحه نمایش لمسی برخوردار نیست و کمپانی مجیک طراحی خاص دکمه‌‌های آن را جایگزینی برای زیبایی این محصول کرده است. دارا بودن دو سبد، درب اتوماتیک و شست‌وشو با استفاده از بخار STEAM از قابلیت‌های مهم این دستگاه محسوب می‌شوند. 

هفت: اسپرسوساز توکار فرانکی: قیمت این اسپروساز نزدیک به 140میلیون تومان است و یک مدل توکار به‌حساب می‌آید و همین باعث شده تا از نظر ظاهری تفاوت کاملی با انواع دیگر قهوه‌ساز و اسپروساز داشته باشد. دستگاه قهوه‌ساز Mythos با روکش استیل ضدزنگ و شیشه مشکی ساتن به صفحه نمایش LCD، کنترل لمسی، انتخاب اندازه فنجان و شدت قهوه، مخزن آب 80/1لیتری، عملکرد خود تمیزشونده، سوئیچینگ و خاموش‌شدن خودکار است.

همچنین دارای عملکردهای کاپوچینو و اسپرسو، 5سطح شدت و اندازه قهوه برای انتخاب است. دستگاه قهوه‌ساز Mythos دارای آسیاب داخلی و گزینه‌ای برای تهیه قهوه آسیاب شده و عملکرد خود تمیزشوندگی و رسوب‌زدایی است. این مدل 14فنجان تک و 7فنجان دوبل را جواب می‌دهد. اسپرسوساز فرانکی کمی شبیه به یک مایکروویو جمع‌وجور است و ظاهرش می‌تواند هر فردی را مجاب به خرید آن کند. اگر استایل چیدمان خانه شما مدرن و مینیمال است، خرید چنین گزینه‌ای می‌تواند دکور خانه را چند مرحله ارتقا دهد.

هشت: چا‌ی‌ساز فلر: یکی از متفاوت‌ترین چای‌سازهای بازار، مدل TEA112S از برند فلر با قیمت نزدیک به 16میلیون تومان است. مدلی که از آن حرف می‌زنیم، شباهت زیادی به کتری و قوری‌های گلسرخی دارد. در واقع روی بدنه هر دو آنها یک گل سرخ در پس‌زمینه‌ای سفید کار شده که ممکن است به سلیقه هر فردی خوش نیاید. این چای‌ساز از کتری و قوری با بدنه چینی ساخته شده و به دلیل بهره‌گیری از طراحی ایستاده فضای کمی را اشغال می‌کند. بررسی موتور و نحوه عملکرد چای‌ساز فلر مدل TS112 ، توان موتور تعبیه شده بر روی چای‌ساز TS112 فلر 1350وات است و این توان حرارتی موجب می‌شود تا آب در مدت زمان کوتاهی به دمای جوش برسد. پس از رسیدن آب به دمای جوش، المنت‌های حرارتی در کف کتری با تغییر وضعیت، مصرف را کم کرده و آب را گرم نگه می‌دارد و چای در قوری به آرامی دم کشیده و لذت نوشیدن یک چای با عطر و طعم مطبوع را به ارمغان خواهد آورد. کتری این دستگاه دارای قابلین چرخش 360 درجه از هر سمت است. 

9 : پنکه رومیزی بدون پره مایدیا: پنکه تاور ایستاده میدیا از محصولات شکیل و خوش‌ظاهر سرمایشی مایدیا است. این محصول مناسب برای استفاده در خانه، اداره یا خوابگاه بوده و مجهز به کنترل از راه دور برای کارکرد آسان‌تر است. فن را می‌توان روی سرعت‌های کم، متوسط یا زیاد تنظیم کرد تا مطابق با ترجیحات شخصی باشد. کنترل از راه دور چند منظوره پنکه مایدیا مجهز به ریموت کنترل چندکاره است که می‌توانید به راحتی با فشردن یک دکمه از روی کاناپه خود فن خود را به کار اندازید. اما آنچه باعث شده چنین دستگاهی در فهرست ما قرار بگیرد، عدم وجود پره در این دستگاه است که به آن ظاهری خاص بخشیده.

10: سشوار دایسون: سشوارهای دایسون در فهرست انواع خاص سشوار هستند که البته قیمتشان هم سر به فلک می‌کشد. سشوار حرفه‌ای دایسون مدلSupersonic HD08 با قیمت 32میلیون تومان، از نظر ظاهری منحصر‌به‌فرد است و حتی رویایی‌ به‌نظر می‌آید. سشوار فوق حرفه‌ای دایسون سوپر سونیک HD08موتور دیجیتال با سرعت 11هزار دور در دقیقه دارد. این موتور با فناوری Air Multiplier ترکیب شده و جریان هوای کنترل شده با فشار بالا و سرعت زیاد را برای خشک کردن سریع و حالت‌دهی دقیق تولید می‌کند.

برخلاف اکثر سشوارها، سشوار Dyson در هر ثانیه بیش از 40بار دمای هوا را اندازه‌گیری کرده و گرما را تنظیم می‌کند. این کار از آسیب شدید گرما جلوگیری کرده و به محافظت از درخشش موهای شما کمک می‌کند. موتور این سشوار در قسمت دسته آن تعبیه شده که چرخش خود را به پره‌های آن در قسمت فوقانی سشوار انتقال می‌دهد. سرعت خشک کردن موها با این سشوار بالاست. علاوه بر خشک کردن موها می‌توان برای حالت‌دهی موها نیز از این سشوار استفاده کرد.

11: توستر اسمگ دولچه گابانا: توستر نان اسمگ از سری دولچه گابانا، ساخت کشور ایتالیا، قابلیت گرم کردن چهار عدد نان تست را دارد. دهانه ورودی بزرگ و کشیده، این امکان را به شما می‌دهد تا نان‌های سنتی مانند بربری و سنگک را به‌راحتی تست کنید، سینی جداشو و قابل شست‌وشو و توان مصرفی 1635وات و دکمه یخ‌زدایی و گرم‌کردن مجدد نان از دیگر امکانات چنین توستر جذابی است. سری دولچه‌گابانا از قهوه‌ساز تا کتری برقی را شامل می‌شود. برند اسمگ با همکاری دی‌اند‌جی یکی از غول‌های دنیای مد توانسته چنین دستگاه‌هایی را تولید کند. قیمت این توستر 50میلیون تومان تعیین شده است.

 

 

کدخبر: ۵۶۱۴۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر