کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۸۰۸
تاریخ خبر:

اجاره‌ خانه‌های مبله در تهران چقدر است؟

اجاره‌ خانه‌های مبله در تهران چقدر است؟

واحدهایی برای مستاجران کم‌حوصله پولدار

هفت صبح|  ‌اگر حال‌وحوصله اسباب‌کشی ندارید یا نمی‌خواهید هزینه جداگانه‌ای را برای خرید وسایل خانه بدهید، انتخاب واحدهای مبله یکی از گزینه‌های پیش روی شماست. پیش از این مشتری‌های چنین خانه‌هایی، اغلب از بین خارجی‌های مقیم ایران، دیپلمات‌ها و ورزشکارها و... بوده‌اند اما این‌روزها افراد دیگر، مثلا مجرد‌هایی که تازه می‌خواهند خانه اجاره کنند یا کسانی که از شهر دیگری به تهران مهاجرت کرده‌اند هم، مشتری‌ خانه‌های مبله هستند.

 

در این بین آنچه اهمیت دارد، سلیقه صاحبخانه‌هاست. برخی از آنها، بهترین متریال را برای مبله‌کردن خانه‌هایشان استفاده می‌کنند و همان‌مقدار هم روی ارزش اصلی ملک خود برای اجاره می‌کشند. برخی دیگر، وسایل کهنه و کارکرده را انتخاب می‌کنند و چندان وقعی به سلیقه مستاجران نمی‌گذارند.

 

* خانه‌ای 160متری و سه‌خوابه در الهیه که سال 1398 ساخته شده و مبله است را می‌توانید با یک میلیارد تومان ودیعه اجاره کنید. البته برای چنین واحدی شما باید ماهی 150میلیون تومان هم به صاحب‌خانه بپردازید. خانه‌ای که حرفش را می‌زنیم در طبقه چهارم ساختمانی 5طبقه قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و مشاعات آبی و سرایدار مقیم دارد. وسایل خانه نسبتا راحت هستند و ضروریات اولیه مورد نیاز برای هر خانواده‌ای را دارد. مثلا دو دست مبل و یک نیم‌ست در این واحد وجود دارد و سرویس‌خواب و سرویس آشپزخانه هم کامل است.

 

* واحدی 270متری در زعفرانیه که سال 1380 ساخته شده و سه‌خوابه است را می‌توان با پرداخت 6میلیارد و 500میلیون تومان اجاره کرد. این خانه دارای آسانسور، انباری و پارکینگ و تراس قابل‌چیدمان بوده و در طبقه چهارم ساختمانی 9طبقه قرار گرفته. لوکیشن این خانه مبله در فرعی دنج و مشجر بوده و پرنور است. خانه کاملا بازسازی شده و دکوراسیون آن نسبتا کلاسیک و شیک است. پنجره‌ها دورتادور خانه به‌صورت قدی قرار گرفته‌اند و آشپزخانه آن بسیار بزرگ و جادار است. در توضیحاتی که در مورد چنین واحدی نوشته شده آمده است که شما می‌توانید با پرداخت 2500دلار ودیعه و ماهی 150میلیون تومان، خانه را اجاره کنید.

 

* در خیابان سهروردی واحدی قدیمی‌ساز و 110متری وجود دارد که به‌صورت مبله آگهی شده است. البته وسایل خانه هرچند تکمیل به‌نظر می‌رسد اما چندان شیک نیست. با همه این‌ها می‌توانید بدون نیاز به خرید وسایل ضروری، ساکن چنین خانه‌ای شوید. این واحد در طبقه دوم ساختمانی 4طبقه قرار گرفته و آسانسور ندارد اما دارای پارکینگ و انباری است. خانه‌ای که حرفش را می‌زنیم، در هر دو اتاق کمد دیواری داشته و نور زیادی دارد و مورد بازسازی قرار گرفته. از طرف دیگر در توضیحات آمده که ترجیح صاحب ملک به اجاره آن به افراد مجرد است و در صورتی که فرد اجاره‌کننده از اتباع باشد؛ مانعی وجود ندارد.

 

* در صورتی‌که بخواهید یک آپارتمان مبله 90متری را در محله فرمانیه اجاره کنید، به یک میلیارد و 500میلیون تومان پول نیاز خواهید داشت. این خانه در طبقه اول از ساختمانی 11طبقه قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ و سرایدار مقیم،‌ لابی بزرگ و دسترسی خوب است. ساختمان در سال 1391 ساخته شده و معماری داخلی آن چوبی است و نور بسیار زیادی دارد. وسایلی که آن را تبدیل به خانه‌ای مبله کرده‌اند تقریبا معمولی اما قابل‌قبول هستند.

 

* واحدی 90متری و 6سال ساخت واقع در خیابان پونک با یک میلیارد و 900میلیون تومان رهن داده می‌شود. این خانه مبله در طبقه هشتم از ساختمانی 9طبقه قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و ویوی ابدی رو به تهران دارد. خبر بد اینکه این واحد با وجود رهن بالایی که دارد، از نظر معماری داخلی زیبا نیست و صاحب ملک در انتخاب وسایل به‌شدت بدسلیقگی به‌خرج داده است. خانه نور زیادی دارد با این‌حال این موضوع چیزی از دلگیر بودن آن کم نکرده و شاید تنها حسنش، وجود کمددیواری‌ نسبتا بزرگ در یکی از دو اتاق‌خواب باشد.

 

* در خیابان جردن با 160میلیون تومان ودیعه و ماهی 150میلیون تومان اجاره می‌توانید ساکن واحدی 300متری و 11سال ساخت شوید که در طبقه چهارم ساختمانی 4طبقه قرار گرفته است. این خانه دارای آسانسور، انباری و پارکینگ بوده و آشپزخانه بزرگ و سه اتاق‌خواب مستر و لاندری و تراس بزرگ دارد. این خانه در بخش آشپزخانه کامل است و وسایل شیکی دارد. اما برای مبلمان و میز نهارخوری و فرش و سرویس‌ اتاق‌خواب، دقت زیادی به‌کار نرفته است و کمی هم بدسلیقگی در آن جریان دارد.

 

* با پرداخت 650میلیون تومان ودیعه و ماهی 55میلیون تومان می‌توانید سراغ یک خانه 76متری در زعفرانیه بروید که یک‌خوابه است و سال 1396 ساخته شده. واحد موردنظر در طبقه اول ساختمانی 6طبقه قرار گرفته و دارای امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ است و به اتوبان‌های اصلی، دسترسی خوبی دارد. خانه از نور زیادی برخوردار بوده و مشاعات آبی دارد و حیاطش هم گلکاری شده است. وسایل خانه قابل‌قبول هستند و با وجود اینکه زیاد شلوغش نکرده‌اند، اما تقریبا هرآنچه یک خانواده به آن نیاز دارد را برطرف می‌کند و دیگر نیازی نیست اثاثیه جدید بخرید.

 

* خانه‌ای 50متری در مجیدیه که حداقل نیازهای یک زندگی مجردی را دارد، با ودیعه 150میلیون تومانی انتظارتان را می‌کشد. اجاره ماهیانه این خانه یک‌خوابه و 12سال ساخت، 17میلیون تومان بوده و آسانسور دارد اما فاقد انباری و پارکینگ است. خانه در طبقه چهارم ساختمانی 4طبقه قرار گرفته و تمام وسایل اعم از یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، مایکروویو، تلویزیون، سیستم صوتی، فرش، مبل راحتی، میز نهارخوری، جاروبرقی و کل وسایل آشپزخانه را دارد. البته وسایل خانه کمی قدیمی و در برخی از موارد کهنه به‌نظر می‌رسند و اگر وسواس داشته باشید، ممکن است مناسب شما نباشند.

 

* برای اینکه بتوانید خانه‌ای مبله به وسعت 135متر را در شهرک‌غرب اجاره کنید، باید علاوه بر ودیعه 500میلیون تومانی، ماهی 80میلیون تومان هم اجاره بپردازید. این خانه دو خوابه بوده و ساختش به سال 1380 برمی‌گردد و در طبقه دهم قرار گرفته است. وجود بالکنی قابل چیدمان و بزرگ با ویوی ابدی یکی از مزیت‌های چنین واحدی به‌حساب می‌آید. دکور خانه‌ای که حرفش را می‌زنیم، مینیمال و نسبتا شیک است و همه آنچه برای یک زندگی نیاز دارید را در خود جای داده است. در تزئینات داخلی واحد موردنظر چوب به‌کار رفته که باعث چشم‌نوازی آن شده.

 

* اگر در مرکز شهر و خیابان فاطمی دنبال خانه‌ مبله می‌گردید، می‌توانید روی یک واحد 105متری و دوخوابه حساب کنید که سال 1397 ساخته شده و در طبقه چهارم قرار گرفته است. این خانه دارای آسانسور، انباری و پارکینگ بوده و نور خوب و تراس بزرگی دارد. از نظر دکوراسیون داخلی، اوضاع چندان جالب نیست. البته وسایل نسبتا نو و تمیز هستند اما در خرید آنها سلیقه‌خاصی به‌کار نرفته است و همه چیز بیش از آنچه که باید، معمولی است و چشمتان را خیره نخواهد کرد. وجود یک کمد دیواری بزرگ در یکی از اتاق‌خواب‌ها می‌تواند گزینه‌ای باشد که به چشم شما، به‌عنوان مستاجر بیاید. رهن این خانه یک میلیارد تومان است.

 

* در خیابان آرژانتین خانه‌ای 120متری و سه‌خوابه وجود دارد که بیش از 30سال عمر دارد. این خانه در طبقه چهارم قرار گرفته و دارای آسانسور و پارکینگ است، اما انباری ندارد. نور خانه خوب است، اما اتاق‌خواب‌ها کوچک و دلگیر هستند. با وجود وسعت نسبتا زیاد، آشپزخانه هم کوچک بوده و نور کمی دارد. وسایل خانه با دقت انتخاب نشده‌اند و چند عدد مبل تکی، یک تلویزیون کوچک، تخت‌خواب و میز ناهارخوری که به هیچ‌یک از اجزای دیگر خانه ربطی ندارد، جزو دکور چنین واحدی هستند. ودیعه چنین واحدی 300میلیون تومان بوده و ماهی 35میلیون تومان اجاره دارد.

 

* اگر دنبال خانه مبله در غرب تهران باشید، می‌توانید سراغ واحدی 75متری و 18سال ساخت در ستاری بروید که 950میلیون تومان برای رهن آن تعیین شده است. این واحد آسانسور و پارکینگ ندارد اما دارای انباری است و در طبقه دوم قرار گرفته و نور نسبتا خوبی دارد. وسایل و دکور چنین واحدی نسبتا قابل‌قبول هستند و همگی به رنگ سفید و آبی خریداری شده‌اند. البته در انتخاب جنس کالاها دقت زیادی به کار نرفته اما حداقل هماهنگی رنگ‌ها مدنظر صاحبخانه قرار داشته است که خودش جای امیدواری دارد.

 

* خانه‌ای 65متری در سعادت‌آباد که یک‌خوابه و 19سال ساخت است را می‌توان با 400میلیون تومان ودیعه و ماهی 18میلیون تومان اجاره کرد. این واحد دارای حیاطی کوچک است و در طبقه زیرهمکف ساختمانی دوطبقه قرار گرفته. خانه‌ای که در موردش حرف می‌زنیم، فاقد امکاناتی نظیر آسانسور، انباری و پارکینگ بوده ولی نور خوبی دارد و هم‌سطح حیاط است. وسایل چنین واحدی نسبتا قابل‌قبول هستند و راحتی ساکنان بیشتر از زیبایی مدظر قرار گرفته است. تلویزیون کوچک است و یک یخچال‌فریزر کمبی نسبتا ارزان، وسایل چنین واحدی را تکمیل کرده است.

 

* در خیابان جمهوری با 120میلیون تومان ودیعه و ماهی 12میلیون تومان می‌توانید یک خانه 40متری که سال 1385 ساخته شده و یک‌خوابه است را اجاره کنید. این خانه در طبقه سوم ساختمانی سه طبقه قرار گرفته و فاقد امکاناتی چون آسانسور، انباری و پارکینگ است. فاصله ساختمان با میدان جمهوری و مترو بسیار کم است و به زوج یا فرد مجرد (آقا) که حتما کارمند باشد، اجاره داده می‌شود. از نظر وسایل، می‌توان گفت این واحد حداقل امکانات را دارد. مثلا مبل آن شامل دو مبل با رنگ‌های غیرهماهنگ است و خبری از اجاق‌گاز یا یخچال‌فریزر در آشپزخانه نیست.

 

* ‌با پرداخت رهن 2میلیارد و 200میلیون تومانی می‌توانید در خیابان سعادت‌آباد ساکن خانه‌ای 95متری و مبله شوید که دو‌خوابه بوده و سال 1398 ساخته شده است. این خانه در طبقه اول قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و روف‌گاردن دارد. وسایل واحد خیابان‌ علامه‌شمالی، کامل است. دکور آن مینیمال بوده و برای شروع یک زندگی تمیز و مرتب و نو است. احتمالا مشکل چنین واحدی بیش از هر چیز نور کم آن و اتاق‌خواب کوچک و آشپزخانه دلگیر باشد. 

 

* در سعادت‌آباد برای اینکه بتوانید ساکن خانه‌ای 70متری و قدیمی‌ساز اما بازسازی شده و یک‌خوابه شوید، به یک میلیارد تومان ودیعه نیاز دارید و باید بتوانید ماهی 15میلیون تومان به حساب صاحبخانه واریز کنید. این خانه دارای پارکینگ و انباری است و در طبقه اول ساختمانی 3طبقه قرار گرفته و آسانسور ندارد. خانه‌ای که حرفش را می‌زنیم یک نیم‌ست مبل نسبتا قدیمی و کهنه دارد و از فرش، میز نهارخوری دونفره، میز کار و تخت‌خواب برخوردار است. اما وسایل آشپزخانه این کم‌کاری را تا حدی جبران کرده‌اند. یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید است و در آنجا ماشین‌ظرفشویی و لباسشویی هم به‌چشم می‌خورد.

 

* واحدی 90متری و دوخوابه در نیاوران که سال 1397 ساخته شده، یکی از شیک‌ترین خانه‌های مبله‌ای است که این‌روزها آگهی شده. این خانه در واقع طراحی شده است و دکوراسیون مینیمال کم‌نظیری دارد و نورپردازی‌اش هم خوب است. واحدی که در موردش می‌گوییم در طبقه سوم قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و نور بسیار زیاد، پنجره‌های قدی و کمد دیواری بزرگ دارد. از دیگر امکانات چنین ساختمانی مشاعات مرتب و سرایدار مقیم و دسترسی قابل‌قبول به مراکز خرید و درمانی و... است. 

 

* در خیابان ونک با 200میلیون تومان ودیعه و ماهی 45میلیون تومان می‌توانید سراغ اجاره یک واحد 70متری و 8سال ساخت و یک‌خوابه بروید که در طبقه چهارم قرار گرفته و امکانات کامل دارد. این خانه اتا‌ق‌خواب شیک با وسایل منحصربه‌فردی دارد، اما در بخش سالن، بیشتر شبیه یک هتل سه ستاره است تا خانه‌ای که رنگ‌وبوی مسکونی داشته باشد. نور آن چندان چنگی به‌دل نمی‌زند؛ اما آشپزخانه شیک و چوبی است و همه وسایل توکار قرار گرفته‌اند.

 

* با پرداخت ودیعه 300میلیون تومانی و ماهیانه 100میلیون تومان می‌توانید در سعادت‌آباد واحدی 115متری را اجاره کنید که در طبقه دهم ساختمانی 13طبقه قرار گرفته و دکوراسیون مینیمال گران‌قیمت و لوکسی دارد. خانه یک تراس نسبتا بزرگ با ویو ابدی دارد و نور پردازی خوبی دارد. صاحب ملک گفته است که اجاره سه ماه اول را در همان ماه نخست با شما حساب خواهد کرد. وجود امکاناتی چون آسانسور، انباری و پارکینگ و سرایدار مقیم، از دیگر موارد ذکر شده در آگهی خانه است.

 

* در خیابان ظفر با 200میلیون تومان ودیعه و ماهی 35میلیون تومان می‌توانید خانه‌ای 65متری و یک‌خوابه را که سال 1390 ساخته شده اجاره کنید. این خانه در طبقه چهارم ساختمانی 4طبقه قرار گرفته و دارای امکانات کاملی است و وسایل آن از برند سامسونگ خریداری شده است. مالک اعلام کرده که اجاره آن را می‌تواند تا چند سال هم تمدید کند. این واحد در دسته خانه‌های نسبتا شیک دسته‌بندی می‌شود. یک نیم‌ست راحت اسپرت، تلویزیون 50اینچ، تلویزیونی کوچک‌تر در اتاق‌خواب کوچک خانه و... از اثاثیه‌ای هستند که خانه با آنها اجاره داده می‌شود.

کدخبر: ۵۶۱۸۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر