کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۱۱۲
تاریخ خبر:

گزارشی درباره فایل‌های رهن و اجاره / کرج، دایه نامهربان‌تر از مادر

گزارشی درباره فایل‌های رهن و اجاره / کرج، دایه نامهربان‌تر از  مادر

نگاهی به خانه‌های اجاره‌ای در عظیمیه، مهرشهر، جهان‌شهر و گوهردشت کرج

هفت صبح| کرج تا همین 5، 6سال پیش، حیاط خلوت تهران به حساب می‌آمد. یعنی وقتی فصل نقل‌وانتقال مسکن شروع می‌شد و صاحب‌خانه‌ها، مبلغ پول پیش و اجاره را بالا می‌بردند، بعضی از مستاجرها که از پیدا کردن خانه در تهران ناامید می‌شدند، به کرج می‌رفتند و با همان پولی که داشتند، در این شهر خانه پیدا می‌کردند. اما در چند سال گذشته و با رشد قیمت مسکن در بیشتر شهرهای بزرگ، دیگر کرج با مهاجرهای تهرانی مهربان نیست. چون بررسی فایل‌های موجود برای اجاره نشان می‌دهد، در نقاط خوش ‌آب‌وهوای کرج، مثل عظیمیه، جهان‌شهر، مهرشهر و گوهردشت، آپارتمان ارزان پیدا نمی‌شود و اختلاف قیمت‌ها، آن‌قدر ناچیز است که دیگر به دردسرش نمی‌ارزد که مستاجرها در کرج سکونت کنند و در تهران سر کار بروند.

 

طبق بررسی فایل‌های آپارتمان‌هایی که برای اجاره گذاشته شده، اجاره‌خانه در عظیمیه و مهرشهر، از دو منطقه قدیمی‌تر و پر از دار و درخت و باغ و بوستان جهان‌شهر و گوهردشت بیشتر است.

 

 

عظیمیه، از 300میلیون تومان تا یک میلیارد و 500میلیون تومان

 

جست‌وجو در بین فایل‌هایی که در عظیمیه برای اجاره موجود است، نشان می‌دهد، صاحب‌خانه‌ها بیشتر دوست دارند ملکشان را به‌صورت رهن کامل اجاره بدهند. مبلغ رهن کامل آپارتمان‌های نوساز 100 تا 110متری، بین یک میلیارد و 200میلیون تومان تا یک میلیارد و 500میلیون تومان است. مثلا مالک آپارتمانی در میدان اسبی عظیمیه، واحد مسکونی 108متری 2خوابه نوسازش را با یک میلیارد و 500میلیون تومان، رهن کامل اجاره می‌دهد.

 

صاحبخانه توضیح داده این آپارتمان دارای لابی مجلل و لوکس، سالن اجتماعات مجهز و سرایداری مقیم است. داخل واحد نیز کاملا دیزاین شده و سالن بزرگ با قابلیت چیدمان دو دست مبلمان دارد. این آپارتمان در طبقه پنجم یک ساختمان 6طبقه قرار دارد. اگر یک میلیارد و 250میلیارد تومان برای پول‌پیش بودجه دارید، می‌توانید یک واحد مسکونی ۱۱۰متری خوش نقشه نوساز 2خوابه را با نگهبانی ۲۴ساعته نزدیک میدان اسبی عظیمیه اجاره کنید. این واحد در طبقه دوم یک ساختمان 6طبقه قرار دارد. با بودجه یک میلیارد و 150میلیون تومان می‌توانید، قرارداد اجاره یک واحد 100متری نزدیک میدان مهران را امضا کنید. این آپارتمان 2خوابه و کلید نخورده است و یک اتاق خواب مستر دارد. این ملک در طبقه چهارم یک ساختمان 5طبقه واقع شده است.

 

اگر رهن کامل به کارتان نمی‌آید و دنبال این هستید که هم پول پیش بدهید و هم اجاره، کمترین پول پیشی که برای یک واحد مسکونی در عظیمیه درنظر گرفته شده، 300میلیون تومان است. البته برای اجاره این واحد 100متری نوساز 2خوابه باید ماهیانه 34میلیون تومان اجاره بدهید. این واحد مسکونی در طبقه دوم یک ساختمان فول امکانات در خیابان ندا قرار دارد. این طور که صاحب ملک تاکید کرده، دسترسی این آپارتمان به مراکز خرید و خیابان اصلی فقط چند دقیقه است. اگر 450میلیون تومان برای ودیعه داشته باشید، می‌توانید یک واحد 110متری در خیابان پامچال اجاره کنید.

 

اجاره ماهیانه این واحد کلید نخورده، 18میلیون تومان است. البته صاحبخانه تاکید کرده با مستاجر خوب کنار می‌آید و سر سال از او نمی‌خواهد که خانه را تخلیه کند و حتی امکان نوشتن قرارداد 2ساله نیز وجود دارد. این ملک در طبقه چهارم یک ساختمان 4طبقه نما رومی قرار دارد، خوش نقشه و غرق نور است و هر دو اتاق خواب کمد دیواری بزرگ دارد. با 500میلیون تومان پول‌پیش و اجاره‌ماهیانه 20میلیون تومان می‌توانید یک واحد 100متری در خیابان مریم عظیمیه اجاره کنید. این آپارتمان در طبقه دوم یک ساختمان 5طبقه با نگهبانی 24ساعته و لابی من قرار دارد. اگر می‌خواهید ماهیانه اجاره کمتری بپردازید، در بین فایل‌های موجود یک واحد 105متری در خیابان نیک نژادی موجود است که صاحبخانه برای پول پیش 800میلیون تومان می‌خواهد، اما اجاره ماهیانه آن حدود 9میلیون تومان است. این آپارتمان در طبقه سوم یک ساختمان 6طبقه واقع شده و هردو اتاق خواب، کمددیواری بزرگ جادار دارد. این واحد مسکونی دو سال پیش ساخته شده، ولی صاحب ملک تاکید کرده هنوز کسی ساکن آن نشده و کلید نخورده است.

 

مهرشهر از 300میلیون تومان تا 3میلیارد تومان

 

بررسی فایل‌های رهن و اجاره در مهرشهر نشان می‌دهد، صاحبان ملک در این محله کرج بیشتر تمایل دارند آپارتمانشان را رهن کامل بدهند و برای پیدا کردن خانه با پول‌پیش و اجاره ماهیانه، خیلی دستتان باز نیست. واحد مسکونی رهن کامل هم در این منطقه زیر 650میلیون تومان پیدا نمی‌شود.

با این مبلغ می‌توانید پای اجاره‌نامه یک واحد 105متری نوساز دو خوابه در خیابان گلستان را امضا کنید. این واحد در طبقه سوم یک ساختمان 4طبقه قرار دارد، واحد جنوبی و به سمت حیاط است؛ صاحب ملک تاکید کرده بعد از 15روز تحویل داده می‌شود. سرمایش وگرمایش این آپارتمان داکت اسپلیت و پکیج است و دو پارکینگ دارد.

 

با 750میلیون تومان رهن کامل می‌توانید یک واحد 110متری در خیابان گلستان مهرشهر اجاره کنید. این واحد 2خوابه در طبقه چهارم یک ساختمان 4طبقه تک واحدی قرار دارد.

 

برای رهن کامل یک آپارتمان 90متری در فاز چهار مهرشهر به 800میلیون تومان نیاز دارید. اگر بودجه شما به این ملک برسد، صاحبخانه تاکید کرده هر سال واحد را تمدید می‌کند و حوصله دردسر پیدا کردن مستاجر ندارد. این آپارتمان 2خوابه در طبقه چهارم یک ساختمان 4طبقه قرار دارد. طبق توضیحات صاحب ملک، این آپارتمان غرق نور و خوش‌نقشه است. کابینت آشپرخانه هایگلس و گاز رومیزی هم دارد.

 

با یک میلیارد تومان می‌توانید یک واحد 110متری دونبش نوساز را در بلوار ارم رهن کنید. فاصله این آپارتمان تا بلوار ارم و مراکز خدماتی فقط 20متر است. این واحد مسکونی 2خوابه و اتاق‌ها بزرگ و رو ‌به ‌حیاط و دارای کمد دیواری بزرگ است. همچنین این واحد در ساختمانی کم واحد و بدون دیوار مشترک واقع شده که قابلیت تمدید سالیانه هم دارد.

 

اگر دوست دارید در یکی از واحدهای مدرن مهرشهر سکونت داشته باشید باید حداقل 3میلیارد تومان برای ودیعه، بودجه کنار بگذارید. این آپارتمان در بلوار چهارباندی مهرشهر قراردارد و دو خوابه است. صاحبخانه توضیح داده همه متریال این واحد لاکچری است و کنار در ورودی یک کلوزت تا سقف کار شده. اگر پولتان برای رهن کامل این واحد لاکچری نمی‌رسد، امکان تبدیل هم وجود دارد، صاحب ملک گفته با یک میلیارد تومان پول‌پیش و ماهی 60میلیون تومان هم قرارداد اجاره را امضا می‌کند.

 

کسانی‌که بودجه کمتری دارند و پولشان به رهن کامل نمی‌رسد، می‌توانند برای اجاره یک واحد 110متری فلت در بلوار ارم اقدام کنند که صاحب ملک برای پول پیش 550میلیون تومان و برای اجاره ماهی 18میلیون تومان می‌خواهد. این واحد 2خوابه و یکی از اتاق‌ها، مستر است. این آپارتمان در بلوار ارم و در طبقه سوم یک ساختمان واقع شده که زیر آن مغازه است.

 

در فاز4 مهرشهر نیز یک واحد 100متری 2خوابه موجود است که نوساز نیست و حدود 8سال از ساخت آن می‌گذرد، اما به گفته صاحبخانه هنوز کسی در آن ساکن نشده و کلید نخورده است. با این اوصاف این واحد با 500میلیون تومان پول‌پیش و ماهی، 12میلیون تومان اجاره داده می‌شود. در بین فایل‌های موجود برای اجاره در مهرشهر، کمترین رقم پول‌پیش خانه نوساز مربوط به یک واحد 100متری دو خوابه در فاز4 است که صاحبخانه برای ودیعه 300میلیون تومان و برای اجاره، ماهی 16میلیون و 500هزار تومان پیشنهاد داده است.

 

 

جهان‌شهر از 350میلیون تومان تا یک میلیارد و 500میلیون تومان

 

رهن کامل آپارتمان‌هایی که برای اجاره گذاشته شده در یکی از قدیمی‌ترین و سرسبزترین محلات کرج از 800میلیون تومان تا یک میلیارد و 500میلیون تومان است. محله جهانشهر درست وسط شهر کرج واقع شده؛ دو بیمارستان قدیمی و چند بوستان و پارک بزرگ و البته باغ قدیمی دارد.

 

کسانی‌که در جهانشهر خانه می‌خرند یا اجاره می‌کنند به مرکز شهر کرج، گوهردشت، عظیمه؛ میدان آزادگان و خروجی اتوبان تهران نزدیک هستند. اما بررسی فایل‌هایی که در این منطقه برای اجاره گذاشته شده، نشان می‌دهد مالکان خانه‌های نوساز تمایل زیادی برای اجاره دادن آپارتمان‌های خود، ندارند و بیشتر واحدهای مسکونی که برای اجاره گذاشته شده، چند سالی از عمرشان می‌گذرد. البته همین آپارتمان‌های سن‌وسال‌دار، قیمت بالایی دارند. مثلا مالک یک واحد 110متری 2خوابه که حدود 15سال عمر دارد، برای رهن کامل این آپارتمان یک میلیارد و 400میلیون تومان در نظر گرفته است.

 

این آپارتمان، مبله است و با یخچال، گاز، مایکروفر، مبل، فرش و سرویس‌خواب اجاره داده می‌شود. با این که سن آپارتمان بالاست ولی به گفته صاحب ملک صفر تا صد واحد بازسازی شده و انگار وارد یک آپارتمان نوساز می‌شوید. این واحد در بافت اصلی جهانشهر قرار دارد و در کوچه دنج و مشجر واقع شده است.

 

با یک میلیارد تومان رهن کامل می‌توانید ساکن یک آپارتمان در کوچه بن‌بست، نزدیک پارک تنیس بانوان شوید. این واحد سال 90 ساخته شده و 2خوابه است و در طبقه اول از یک ساختمان 3طبقه تک واحدی واقع شده است.

 

اگر 950میلیون تومان برای پول‌پیش داشته باشید، یک واحد 90متری 2خوابه 2سال ساخت در جهانشهر موجود است . این آپارتمان در خیابان کسری شمالی واقع شده، فول امکانات و مبله است. یکی از اتاق‌های این واحد مسکونی که در طبقه دوم واقع شده، یک بالکن بزرگ و قابل‌چیدمان هم دارد که رو به حیاط مشجر ساختمان است.

 

اگر بودجه کمی برای پول‌پیش دارید و می‌خواهید خانه‌ای اجاره کنید که ودیعه آن، کمتر است و ماهیانه اجاره بدهید، یک واحد 90متری 6سال ساخت دوخوابه با 350میلیون تومان پول‌پیش و ماهی 17میلیون تومان اجاره موجود است. این آپارتمان در طبقه اول از یک ساختمان 4طبقه در کسری شمالی قرار دارد. صاحب ملک درباره این واحد مسکونی توضیح داده کاملا تمیز و بازسازی شده و بدون پرتی است.

 

همچنین این ملک یک پاسیوی بزرگ و نورگیر هم دارد. کسانی‌که دنبال یک واحد نورگیر می‌گردند، در بین فایل‌های موجود یک آپارتمان 100متری 2خوابه با قابلیت سکونت چندین ساله موجود است. این واحد مسکونی دسترسی راحت به مراکز خرید و درمانی و همچنین پارک خانواده و پارک بانوان جهانشهر دارد. ودیعه موردنظر صاحب ملک 400میلیون تومان و اجاره ماهی 20میلیون تومان پیشنهاد شده است. این آپارتمان در طبقه سوم یک ساختمان 4طبقه در بلوار مولانا جهانشهر قراردارد.

 

 

گوهردشت از 400میلیون تومان تا یک میلیارد و 500میلیون تومان

 

گوهردشت هم یکی از محلات قدیمی کرج به حساب می‌آید که از سه راه که در خیابان بهشتی کرج قرار دارد تا خیابان سیزدهم که نزدیک کوه‌های البرز است، خیابان آزادی یا خیابان اصلی گوهردشت نام دارد.

 

در این منطقه برعکس جهانشهر، خانه نوساز زیاد است و اگر دوست دارید، خانه‌ای که اجاره می‌کنید، نوساز و کلید نخورده باشد، در این محله شانس بیشتری دارید. در گوهردشت هم مالکان زیادی تمایل دارند ملکشان را رهن کامل بدهند، اما تعداد خانه‌‌هایی که هم پول پیش می‌خواهند و هم اجاره؛ کم نیست.

 

با یک میلیارد و 500میلیون تومان می‌توانید کلید یک آپارتمان 120متری نوساز 3خوابه در بلوار انقلاب گوهردشت را بگیرید و پای قرارداد اجاره را امضا کنید. این واحد مسکونی، 8طبقه و دارای 2لاین آسانسور است. یکی از اتاق خواب‌ها، مستر است و یک بالکن بزرگ قابل‌چیدمان هم دارد. این واحد مسکونی در طبقه سوم این ساختمان فول‌امکانات واقع شده و می‌توانید از یک پارکینگ مهمان هم استفاده کنید.

 

اگر یک میلیارد و 200میلیون تومان برای ودیعه مسکن کنار گذاشته‌اید، یک آپارتمان 110متری نوساز دو خوابه در بین فایل‌ها موجود است. این آپارتمان در خیابان اصلی گوهردشت واقع شده، خوش نقشه است و سالن تفکیکی نشیمن و تی‌وی‌روم هم دارد. این واحد مسکونی در طبقه چهارم قرار داد و جنوبی است.

 

همچنین اگر لابی و مشاعات ساختمان برایتان مهم است و دوست دارید در آپارتمانی ساکن شوید که سالن اجتماعات و حیاط بزرگ و مشجر داشته باشد، یک آپارتمان 100متری دو خوابه در خیابان نهم گوهردشت با 920میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود. این واحد مسکونی دارای کابینت ممبران، پنجره قدی و بالکن قابل چیدمان است.

 

در خیابان مطهری گوهردشت، نزدیک بلوار نبوت که تا مرکز خرید مهستان پیاده فقط 5دقیقه راه است، یک واحد مسکونی 105متری 2خوابه برای اجاره گذاشته شده. این واحد در طبقه چهارم یک ساختمان 4طبقه قراردارد. مالک 400میلیون تومان برای پول پیش و ماهی 9میلیون تومان برای اجاره در نظر گرفته است. پنجره‌های قدی و پرده‌خور و شیک بودن واحد برای خیلی‌ها مهم است، با این اوصاف برای اجاره یک واحد با این مشخصات، حداقل باید 600میلیون تومان برای ودیعه و ماهی 15میلیون تومان برای اجاره داشته باشید.

 

در بین فایل‌های موجود برای اجاره یک واحد مسکونی 110متری دوخوابه در خیابان نهم رستاخیز موجود است. این واحد در طبقه دوم یک ساختمان 6طبقه واقع شده و پارکینگ مهمان هم دارد. یکی از اتاق خواب‌ها، مستر است و کلوزت هم دارد.

 

کدخبر: ۵۶۱۱۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر