کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۹۲۸
تاریخ خبر:

اینستاگرافی| شغل جنابعالی؟ کامنت‌گذار هستم

اینستاگرافی| شغل جنابعالی؟ کامنت‌گذار هستم

فیفا اخیرا برای بار سوم خاطره آن پرتاب اوت ناتمام میلاد محمدی در جام جهانی 2018 را یادآوری کرد

هفت صبح| چند روزی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی ایرانی به یک راه حل جالب برای رفع مشکلاتشان با شاخ‌های مجازی رسیده‌اند. به محض اینکه یک ویدئوی ضایع، عجیب و غیرعادی از یک ایرانی آنقدر بازدید می‌گیرد که به اینستاگرام کشورهای دیگر هم می‌رسد، آنها سعی می‌کنند ایرانی بودن آن فرد را گردن نگیرند.

 

برای شوخی و با طنز با اسامی که معلوم است اهل همین جا هستند پای ویدئویی که جلوی خارجی‌ها برایمان آبروریزی درست کرده کامنت می‌گذارند و به زبان‌های دیگر می‌نویسند: هذا أخی. نحن نعیش فی المملکة العربیة السعودیة. (این برادر منه. ما در عربستان زندگی می‌کنیم) یا مثلا با اسم و فامیلی که زار می‌زند ایرانیست در کامنتی پرچم اسپانیا می‌گذارند و می‌نویسند: Hola mi querido amigo español که یعنی درود بر دوست اسپانیایی عزیزم. 

 

قصه از ویدئوی معروف بازیکن پرافتخار تیم ملی، میلاد محمدی شروع شد. فیفا اخیرا برای بار سوم خاطره آن پرتاب اوت ناتمام محمدی در جام جهانی 2018 را یادآوری کرد. مخاطبان ایرانی هم همان فرمان طنز و شوخی را گرفتند و ادامه دادند. آنها با آی دی هایی ایرانی و زبانی که معلوم بود در گوگل ترنسلیت ترجمه شده می‌نوشتند که این بازیکن تیم کشور دیگریست. مثلا یکی نوشته است: بژی پرتغال. 

 

این ماجرا دیگر در همه پست‌های وایرال شده اینستاگرامی ادامه پیدا کرد. مثلا پایین ویدئوی رقصیدن مردی با مدل مو و سیبیل جاهلی صدها کاربر ایرانی کامنت گذاشته‌اند و هرکدام به یک زبان مختلف او را تشویق کرده‌اند تا غیر مستقیم بگویند این فرد ایرانی نیست.

 

 اینستاگرام این روزها تبدیل به یک شبکه خنده و تفریح شده. یک ویدئو باز کنید و دیگر غرق می‌شوید در بین ویدئوهای وایرال شده‌ای که یا با آنها خیلی می‌خندید یا از تعجب شاخ درمی‌آورید. اصل خنده کجاست؟ در کامنت‌ها. یعنی اولین کاری که با دیدن یک ویدئو می‌کنید بهتر است این باشد که کامنت‌هایش را نگاه کنید. جدا از محتوایی که بلاگرها تولید می‌کنند، خود کامنت‌ها تبدیل شده به یک لاین جذاب کمدی، طنز و شوخی.

 

دیگر خیلی لازم نیست بلاگر خوبی باشید. همین که کامنت‌های خوبی هم بگذارید در معرض توجه قرار می‌گیرید. حالا قصه اینجاست که بعضی از این کامنت گذارهای بامزه چهره‌های ثابتی هستند و اصلا به خاطر همین نکته بینی رایجشان مشهور شده‌اند.

 

خودشان شده‌اند یک پا بلاگر. مثلا کاراکتری به نام بنیامین که معمولا هم یک هودی سبز پوشیده همینطور مشهور شد: با کامنت گذاشتن پای پست‌های پربازدید. حالا خودش هم ویدئوی کمدی تولید می‌کند و از همین راه پیج پرفالوئری دست و پا کرده است.

 

کدخبر: ۵۶۲۹۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر