کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۰۶۸
تاریخ خبر:

اینستاگرافی| گلی از خدا بترس؛ نکته عجیب بهنوش طباطبایی

اینستاگرافی| گلی از خدا بترس؛ نکته عجیب بهنوش طباطبایی

حضور پررنگ بهنوش طباطبایی، مردی که خیانت کرده و گربه‌ای که ناز کرده

هفت صبح| یک:  «گلی» ستاره آخر هفته شبکه‌های مجازی بود. چهار روز پیش کاربری اهل شهرهای جنوب کشور ویدئوی گلی، گربه نر سیاه و سفیدش را بالای دیوار منتشر کرد. عمو یاسین در این ویدئو به گلی التماس می‌کر‌د که بیاید پایین. دیالوگ‌های عمو با گربه آنقدر دراماتیک است که انگار آنها را در صحنه‌هایی عاشقانه از یک فیلم دیده باشیم.

گلی

«گلی بیا پایین. صبح شد. والا بلا به خدا داری ظلم می‌کنی در حقم. بذا برم راحت باشم سرمو بذارم بتمرگم. بیا پایین از خدا بترس. از خدا بترس گلی. من با این سنم، با این وزنم نمی‌تونم بیام بالا. لا اله الا الله. باهات صحبت می‌کنم نگاه بکن. بیا پایین گلی. میگم بیا پایین.»

 

یکی از کاربران برای این التماس کردن عمو یاسین نوشته: «انگار این ویدئو رو یه کارگردان کاربلد کارگردانی کرده و این دیالوگا رو یه نویسنده ماهر نوشته ولی فقط یه مرد مهربونه که داره ناز گربه‌ش رو می‌کشه.» تمام اینستاگرام 170 هزار فالوئری عمو یاسین پر است از ویدئوهای قربان صدقه رفتن او برای گلی. 

 

دو:  سناریوی فیلم‌های کوتاه کوتاه کوتاه اینستاگرامی به شما هم شرم نیابتی می‌دهند؟ همه‌شان از یکسری اصول ساده پیروی می‌کنند: مردی که خیانت کرده و حالا چوبش را می‌خورد. رفقایی که از پشت به هم خنجر می‌زنند. زنی که همسرش را به خاطر پول رها کرده. فرزندانی که سر ارث و میراث والدین دعوا دارند و دیگر قصه‌های پندآموزی که یا شبیه سریال‌های ترکیه‌ای هستند و یا ساخته شده برای سریال‌های ماه رمضان تلویزیون.

 

نکته عجیب حضور پررنگ بهنوش طباطبایی در بسیاری از این ویدئوهاست. موضوع مشترک دیگر این فیلم‌های اینستاگرامی این است که معمولا تیم تولید آن سابقا بازیگر نمایش‌های شکست خورده گیشه بوده‌اند که اگر در تئاتر و شبکه‌های استانی اقبالی نداشتند ولی حالا میدان جدیدی برای فعالیت در اینستاگرام باز کرده‌اند که مخاطب بیشتری دارد.

 

وجه اشتراک کپشن این آثار هم این است که شباهت زیادی به نوشته‌های پشت وانت نیسان و خودروهای سنگین دارد. برای مثال:«هرجاییا رو تحویل نگیر» «ز دوستان دورنگم همیشه دلتنگم/درود بر دشمنی که یک رنگ است» «مغرور نشو. یهو دیدی شدی کارگر کارگرت». نکته آخر هم اینکه معمولا کیفیت تصویر و تدوین بالایی دارند. یعنی مشخص است این ویدئوها سرسری و ساده درست نمی‌شوند بلکه به جز بازیگر، نویسنده سناریو، کارگردان، نورپرداز و حداقل یک تدوینگر هم دارند.

 

 یک ژانر جدید و جالب در اینستاگرام ویدئوهایی است که افراد از معامله مشتری‌هایشان ضبط می‌کنند. مثلا خریدار و فروشنده مدارک معامله یک دستگاه سمند را امضا می‌کنند، با هم دست می‌دهند و فرد واسطه از این لحظه فیلم برداری می‌کند.  یکی از آنها که اخیرا با بیشتر از هزار کامنت در اینستاگرام وایرال شده در یک دامداری در اصفهان ضبط شده است.

 

خریدار چند سگ از دامداری حاج قاسم خریده. نه فقط حاج قاسم بلکه حتی گوسفندهایش هم معذب شده‌اند و انتظار نداشتند که چنین معامله‌ای سزاوار ثبت لحظه به لحظه دوربین باشد. همچنین آقا حامد، فروشنده قناری هم عادت دارد از همه معامله‌هایش فیلم بگیرد. مثلا ما الان می‌دانیم جناب آقای خوش‌لهجه چند روز پیش  با واسطه آقا حامد، 7 عدد قناری به جناب آقای مبشری فروخته و این ویدئو 20 هزار بار دیده شده است.

 

کدخبر: ۵۶۳۰۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر