کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۸۰۲
تاریخ خبر:

اینستاگرافی| هیکل ورزیده علیرضا حیدری، ترندهای سیاسی و اعتراف مهم مجتبی شکوری

اینستاگرافی| هیکل ورزیده علیرضا حیدری، ترندهای سیاسی و اعتراف مهم مجتبی شکوری

از ماجرای آقای شکوری تا عکس‌های تکان‌دهنده علیرضا حیدری

هفت صبح| یک: رتبه دانشگاهم 48 نشده: مجتبی شکوری که با برنامه کتاب‌باز سروش صحت مشهور شد، اخیرا اعتراف مهمی کرده. او پادکست‌ و اینستاگرام پرفالوئری دارد و به‌خاطر نفوذ کلامش بین کاربران فارسی‌زبان شبکه‌های اجتماعی مشهور است. برای همین هم اعتراف شکوری به اینکه با سهمیه وارد دانشگاه شریف شده، این چند روز به یکی از موضوعات مهم روز تبدیل شد.

 

شکوری گفت: «من در اولین قسمت کتاب‌باز دروغی گفتم و این مثل تاریکی درون من رشد کرد. جایی‌که درباره دانشگاه حرف می‌زدم؛ اینکه گفتم از مدرسه اخراج شدم، راست بود؛ اینکه همه تلاشم را کردم که خبر خوبی برای خونه تولید کنم هم راست بود، رتبه 48 هم راست بود؛ اما من با سهمیه به رتبه 48 رسیدم. عقل و وجدانم رسیده که این استفاده از چنین امکانی، ناعادلانه است.

 

اینکه پنهانش کنم و آن را دستاورد خودم جلوه بدم، زشت‌تر از همه است. با همه وجودم عذر می‌خواهم. به سیاهی کاری که کردم، واقف هستم.» نسبت به این اعتراف دو واکنش وجود داشت؛ دسته اول آن‌هایی که شکوری را بابت اینکه دروغش را تصحیح کرده، ستایش کردند. گروه دوم آن‌هایی که معتقدند این دروغ گفتن تبعاتی داشته است. برای مثال کاربر ام‌اچ در شبکه ایکس نوشته: «استاد با دروغ‌هاش پول درمیاورد، معروف شد و همین مشاوره‌های انگیزشی امثال این «آدم» هزاران نفر رو سرخورده کرده؛ چرا مثل اینا «موفق» نشدن.»

 

دو: تپل باشی کنسلی: در اینستاگرام فارسی چند ماهی است که چندین مدل برنامه بلاینددیت داخلی و خارجی ساخته شده. فصل قبل یکی از این برنامه‌ها آقا پسری که دنبال شریک زندگی (!) برای خودش می‌گشت به مجری می‌گوید من بدم می‌آید زن پا به پای مرد غذا بخورد. این ماجرا تبدیل به شوخی و خنده بین کاربران شبکه ایکس، اینستاگرام و تلگرام شد.

 

حالا یک ویدئو از برنامه دیگری منتشر شده که باز هم آقا با کت‌ براق و دکمه‌های تا سینه باز پیراهن و شلوار اسکینی می‌گوید: «اونی که با من میاد بیرون، باید امتیاز استایلش با من برابر باشه. نمی‌تونم توی خیابون دست یک دختر تپل را بگیرم. نداریم همچین چیزی.

 

دم به دقیقه نباید غذا بخواد بخوره. برام مهمه غذا کم بخوره. یه فروشگاهی می‌ریم خرید بکنیم، برام مهمه اون لباس را از تن مانکن بکنه و بپوشه، نه اینکه بگه ببخشید سایز بزرگترش رو دارید؟» شکر خدا این جور حرف‌ها در اینستاگرام عمدتا با واکنش منفی کاربران مواجه شده و بیشتر مخاطبان غذا خوردن را حق زنان می‌دانند.

 

سه: عکس‌های جدید علیرضا حیدری: آقای قهرمان، علیرضا حیدری که همه او را به خاطر مدال طلا در مسابقات قهرمانی کشتی جهان در ۱۹۹۸ می شناسند، تا سال 2021، نهایتا هر شش‌ماه یکبار یک پست اینستاگرامی منتشر می‌کرد. حالا از دو ماه و نیم پیش، هر هفته یک ویدئو از تمرینات ورزشی یا عکس از هیکل ورزیده خود می‌گذارد. این عکس‌ها، بسیاری را یاد جوانی‌ها و علاقه شدید خود به این ورزشکار انداخته.

 

چهار:  انحلال مصاف: حالا از آن سر طیف، بیاییم این سر و سری به ترندهای سیاسی بزنیم. در بین کاربران اصولگرای شبکه ایکس هشتگ جدیدی داغ شده: «انحلال مصاف.» این افراد معتقدند یکی از طرفداران علی‌اکبر رائفی‌پور، در جریان مناظرات انتخاباتی توهینی به قرآن و نهج‌البلاغه کرده. این افراد پیش از این هم از رائفی‌پور بابت حمایت از جلیلی شاکی شده و معتقد بودند رائفی‌پور نگذاشت قالیباف رئیس‌جمهور شود.

 

 

کدخبر: ۵۶۲۸۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر