کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۷۷۶
تاریخ خبر:

یادداشت‌های روزانه| نامه‌ای که هرگز به مقصد نرسید

یادداشت‌های روزانه| نامه‌ای که هرگز به مقصد نرسید

درباره رئیس‌جمهور و ساوتگیت و طارمی و عزیزی

هفت صبح|  یک: نامه به جهان از سوی دکتر پزشکیان از همان کارهایی است که مشاوران مروج آن هستند. چرا باید به جهانیان نامه نوشت؟‌به چه معنا؟ این چه ژست بیهوده‌ای است آخر! چه الزامی وجود دارد؟ اگر مثلا یادداشت‌هایی در نیویورک تایمز منتشر می‌شد می‌فهمم اما اینجا یک نامه بلند بالا بنویسیم که هیچ انعکاسی هم در دنیا ندارد و در چند روزنامه و سایت منتشر شود یعنی چه آخر؟‌

این گونه نامه‌ها همان خدشه‌دار کردن پرتره مردمی پزشکیان به سمت آن ایده تصویری قدیمی و کهنه‌ای هستند که دوره‌ای در میانه دهه هفتاد جواب می‌داد اما حالا قرار است چه کارکردی داشته باشد؟‌ مثلا اردوغان که انتخاب شد برای جهانیان پیام فرستاد؟‌ نکنید این کارها را.

 

فرمول‌های قدیمی را کنار بگذارید. فرمول‌هایی که موجب می‌شود رادیکال‌های تندرو با خیال آسوده از سنگرهای  خود بیرون بیایند و بگویند ببینید حدس ما درست بود! به جای این نوع یونسکو بازی‌ها، ‌بگذارید دکتر با اقتصاددان‌ها از نزدیک کار کند تا طرحی برای مقابله با انحصار و تبعیض در این ساختار پر از ایراد اقتصادی پیدا کند. 

 

دو: درباره ساوتگیت و موفقیتش در رساندن انگلیس به مراحل پایانی تورنمنت‌های بزرگ حرف‌های زیادی گفته می‌شود. بگذارید ببینیم:‌ انگلیس در جام جهانی 2018 به نیمه نهایی جام جهانی رسید که خب موفقیت بزرگی بود. آنها در دورگروهی تونس و پاناما را بردند و به بلژیک باختند. بعد دچار لبخند قرعه شدند. در ضربات پنالتی کلمبیا را شکست دادند و با غلبه بر تیم خوش شانس سوئد رفتند نیمه نهایی.

 

آنجا در دوبازی به کرواسی و بلژیک باختند و چهارم شدند. با سه برد، ‌یک تساوی (با کلمبیا که در ضربات پنالتی ازآن‌ها گذشتند) و سه شکست. کارنامه آنها واقعا چیز خارق‌العاده‌ای نبود.  اما در یورو 2020 واقعا خوب بودند. شکست دادن آلمان و کرواسی و دانمارک(در وقت اضافه) و چک  آنها را به فینال رساند که آنجا با ضربات پنالتی بازی را به ایتالیا باختند.

 

در جام جهانی 2022 هم آنها از سد ایران و ولز گذشتند و با آمریکا مساوی کردند و در مرحله بعد  از سد سنگال گذشتند و به فرانسه باختند. یعنی اولین حریف قدری که به تورشان خورد. حالا هم در یورو 2024 آنها مدیون قرعه هستند. حریفشان اسپانیا از سد ایتالیا و کرواسی و آلمان و فرانسه گذشته (در کنار آلبانی و گرجستان) و انگلیسی‌ها فقط می‌توانند به غلبه بر هلند بنازند (آن هم با یک پنالتی  حین بازی صد درصد مضحک )و پیروزی سخت بر اسلواکی(در وقت اضافه )  و صربستان . اسپانیا امشب شایسته قهرمانی است. امیدوارم. 

 

سه: این خبر هم برای خودش جالب بود . درباره اولین گاف استاد طارمی در ایتالیا : طارمی در انتهای ویدیو معارفه خود  خطاب به هواداران  اینتر میلان می‌گوید شما را در سن‌سیرو می‌بینم. این درحالیست که هواداران اینتر به ورزشگاه خود جوزپه‌مه‌آتزا می‌گویند و هواداران باشگاه میلان(رقیب اینتر)  این ورزشگاه را سن‌سیرو می‌‎خوانند.

 

چهار: دوست معتبری در عرصه ورزش دارم که می گوید تنها سلبریتی فوتبال ایران که ظرفیت تبدیل به یک کارشناس تلویزیونی را دارد فقط خداداد عزیزی است . او درباره جنجال های عزیزی روی آنتن زنده می گوید که دلیل این اتفاقات مطمئنا حضور جواد خیابانی است که متخصص کشاندن هر بحث و محاوره کارشناسانه به کوره راه های عجیب و متروک است . 

 

کدخبر: ۵۶۲۷۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر