کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۹۲۹
تاریخ خبر:

آقای کشوری؛ منجی توله‌سگ‌ها

آقای کشوری؛ منجی توله‌سگ‌ها

ماجرای پاکبان بروجردی که به کمک یک دامپزشک چهار توله‌سگ را از غرق‌شدن نجات داد

هفت صبح| اوایل فروردین‌ماه بود که ویدئویی از نجات چند توله‌سگ به دست یک پاکبان در فضای مجازی منتشر شد. ویدئو مربوط به شهر بروجرد در استان لرستان بود که آن روزها، درگیر بارندگی‌های شدید شده بود. پاکبانی بی‌نام و نشان، به تنهایی آستین بالا زده بود و دانه‌دانه توله‌سگ‌ها را از کانال آب که از شدت رگبار بالا آمده بود، نجات می‌داد.

 

اسم آن پاکبان که بعد از انتشار ویدئو، با موجی از تحسین‌ها رو‌به‌رو شد، بهروز کشوری است. از همان روزهای اول وایرال‌شدن ویدئو، یک صفحه اینستاگرام برایش ساخته شد. اولین ویدئویی هم که در صفحه‌اش منتشرشده، ویدئوی کاملی است از ماجرای نجات توله سگ‌ها که نشان می‌دهد یک دامپزشک هم در آن‌ سهیم بوده است. آقای کشوری در توضیح این ویدئو نوشته: «در چشمان حیوانات بی‌پناه، قدرتی بالاتر از حرف‌زدن نهفته است. با آن‌ها مهربان باشیم.»

 

از قرار معلوم، یک دکتر دامپزشک به اسم علی فریدون‌پور که در بیمارستان دامپزشکی فردیس کرج مشغول است، به بروجرد برگشته بود تا تعطیلات عید را پیش خانواده‌اش بگذراند. وسط خرید شب عید در خیابان، متوجه ناله‌های یک سگ مادر می‌شود. سگ بالای یک جوی آب که از بارندگی شدید پر از آب و گل شده ایستاده بود و با زبان بی‌زبانی از رهگذران درخواست کمک می‌کرد. بعضی از صفحات اینستاگرامی بروجرد نوشته‌اند که این سگ مادر، توله‌هایش را در این جوی آب پیش از اینکه باران شدت بگیرد، به دنیا آورده بوده و برخی هم نوشته‌اند که توله‌ها به داخل جوی افتاده بودند.

 

در هر صورت آقای فریدون‌پور که متوجه ماجرا شده بود با آتش نشانی تماس می‌گیرد. آتش‌نشانی به محل می‌آید اما کاری از پیش نمی‌برد. آقای کشوری که در همان اطراف مشغول کار بوده، با متوجه شدن ماجرا آستین بالا می‌زند. خودش در اینستاگرامش روایت می‌کند: «وقتی صدای توله سگ‌ها را از جوی آب شنیدم و بی‌تابی سگ مادر را که در خیابان حیران بود دیدم، احساساتم بالا و پایین شد. خیلی ناراحت شدم. خب بالاخره او هم حیوان خداست. وقتی من جانم را دوست دارم، او هم جانش عزیز است. با خودم گفتم من باید این کار را انجام بدهم. مسئول شهرداری و آتش‌نشانی هم بالای سر من بودند. گفتند کشوری می‌دانی؟ (کار خطرناکی است؟)، گفتم من هر طورشده، باید این‌ها را بیرون بکشم.»

 

آقای فریدون‌پور آفتاب‌گیر ماشینش را به پاکبان می‌دهد تا از آن به عنوان سبد استفاده کند. پاکبان بروجردی هم سینه‌خیز به طورکامل وارد کانال آب می‌شود. گل‌ها و زباله‌هایی که در جوی آب جمع شده بود را کنار می‌زند و چهار توله سگ را به دست شهروندانی که جمع شده بودند، می‌دهد. بعد از دقایق طولانی ماندن در کانال آب، آن‌قدر در صورت و چشمان آقای کشوری گل رفته بود که با همان آبی که آنجا جاری بود صورتش را آب می‌کشد. دکتر فریدون‌پور مجاری توله سگ‌ها را که پر از گل شده بود، باز می‌کند و دمای بدنشان را هم که به شدت پایین آمده بود، به حالت نرمال برمی‌گرداند. سگ مادر هم آن طرف‌تر ایستاده و نظاره‌گر ماجرا بوده است. بعد از ثابت‌شدن وضعیت سلامت توله‌سگ‌ها آن‌ها را در گوشه‌ای از خیابان می‌گذارند تا سگ مادر بتواند به فرزندانش نزدیک شود.

  

سرنوشت توله سگ‌ها چه شد؟

 

آن‌طورکه بروجردی‌ها و صفحات حامیان حیوانات این شهر در اینستاگرام روایت می‌کنند، اثری از توله سگ‌ها نیست. تئوری آن‌ها این است که یا سگ مادر توله‌هایش را برده یا اینکه به دست معتادان افتاده‌اند. آنطور که گفته می‌شود حامیانی که در آن صحنه حاضر بودند، تلاش کردند تا سگ مادر را هم زنده‌گیری کنند و به پناهگاه حیوانات ببرند، اما سگ اصلا دستی نبوده و موفق نمی‌شوند. یکی دیگر از حاضران، توله‌ها را برمی‌دارد و در همان نزدیکی‌ها، برایشان سرپناهی می‌سازد. سگ مادر هم آن‌ها را دنبال می‌کند. تا سه روز هم توله سگ‌ها در همان مکان دیده شدند اما پس از آن، سرنوشت آن‌ها نامشخص است.

  

تقدیرها از آقای کشوری

 

پس از انتشار این ویدئو، در صفحات مختلف افراد زیادی در کامنت‌ها به دنبال نام و نشان این پاکبان بروجردی گشتند. مردم از ادمین صفحات درخواست می‌کردند تا شماره کارت پاکبان یا محل زندگی او را برایشان بفرستند تا به خاطر نجات توله‌سگ‌ها، از او تشکر کنند. بعد از وایرال‌شدن ویدئو، شهردار شهرستان بروجرد از آقای کشوری تقدیر کرد و فرمانداری بروجرد هم در روز کارگر با برگزاری مراسمی از او به عنوان کارگر نمونه تجلیل کردند. یک گروه ادبی (شاهنامه خوانی) هم از فرهنگسرای شفق تهران بعد از دیدن این ویدئو آنقدر متأثر شدند که از تهران به بروجرد سفر کردند و با یک لوح تقدیر و احتمالا هدایایی دیگر به استقبال آقای کشوری رفتند.

 

کدخبر: ۵۵۹۹۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر