کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۱۲۲
تاریخ خبر:

روزنامه خوانی در شصت سال پیش- ۲۵| پرونده‌عجیب آقای بلیغ

روزنامه خوانی در شصت سال پیش- ۲۵| پرونده‌عجیب آقای بلیغ

بلیغ بعد از ۱۵ سال به قتل دوستش اعتراف کرد

هفت صبح| 31 اردیبهشت 1343.شب تاسوعا است و روزنامه صفحاتی را به عزای حسینی اختصاص داده است و آگهی فیلم‌های سینمایی کمی کمتر از بقیه روزهاست.  مطلب مهم در صفحه اول آتش سوزی مهیب در رشت است و البته عکس مبهمی از این اتفاق و  کلی خبر درباره لایحه مالیاتی دولت که در بخش‌های مختلف خبرساز شده است.

 

در صفحه 5 گزارشی کار شده از محدوده خیابان هاشمی تهران که به گفته گزارشگر به لحاظ ازدحام و جمعیت و بافت فشرده شهری شبیه یک هنگ کنگ کوچک است. 6 کیلومتر مربع، 60 هزار نفر جمعیت که 14 هزار نفرآن محصل هستند!

 

مسابقات بزرگ مقدماتی المپیک توکیو پیگیری شده است و حسین فکری 33 فوتبالیست را به اردو دعوت کرده. جالب است که بازیکن‌ها در دو دسته فوروارد و دفاع تقسیم شده‌اند و خبری از هافبک نیست! 14 فوروارد  شامل همایون بهزادی، شیرزادگان، جلال طالبی، ساعدی،‌ جدیکار، شهرستانی، ‌شرفی، داویدخانیان، ‌نیرلو، برمکی، ‌امینی خواه، افتخاری و سعیدی و کمایی.  و 14   مدافع شامل: ‌امیرآصفی، ‌قلیچ خانی، ‌حبیبی، رنجبر، وطنخواه، صباغ، میرزایی، جاسمیان، حاج نصرالله،‌  نوریان،‌ کامبیز جمالی، ‌مهراب شاهرخی، ‌عرب،‌ لطیفی  و 5 دروازه‌بان شامل: ‌برزمهری، اصلی، سلطانی، بیاتی و ظلی. تیم ملی قرار است دیدار سرنوشت سازی مقابل هند برگزار کند.

 

حسین یوسف‌زاده دانش آموز 21 ساله که از هردوپا فلج است و ساکن روستای رواسجان در نزدیکی اهر با موفقیت امتحانات را پشت سر گذاشته و همه را شگفتزده کرده است. او سوار بر الاغ خود به محل امتحانات ششم ابتدایی آمد و با همان الاغ هم به سمت خانه برگشت.

Screenshot 1403-02-31 at 11.04.34

در صفحه حوادث خبرنگار کیهان پرونده سرقت‌ها و جرم‌های متعدد مهدی بلیغ را دوباره باز کرده است. او در حال محاکمه به خاطر پیدا شدن 44 بسته هروئین در سلول زندانش بوده. خبرنگار کیهان می‌نویسد که بلیغ متهم به قتل رفیق صمیمی‌اش مهدی نظری است که 15 سال پیش جسدش در کف خانه مهدی بلیغ پیدا شده بود! آن هم در حالیکه دستش از پشت بسته شده بود و یک ظرف سم هم در کنارش بوده. از قرار سال 1327 بلیغ به خاطر سرقت از یک جواهر فروشی در زندان بوده که به او اطلاع می‌دهند دو دوست نزدیکش یعنی مهدی نظری و هوشنگ مجتبایی به زن او تعرض کرده‌اند.  بلیغ این تهمت را قبول نکرد و آن را گردن یک همسایه آلمانی به نام آدولف انداخت که از کشور خارج شده بود.

 

بلیغ دستگیر شد اما با فرار از پنجره توالت دادگستری خودش را به  عراق رساند و ازدواج کرد و صاحب فرزند شد اما دست آخر لو می‌رود و پلیس عراق او را به پلیس ایران لب مرز تحویل می‌دهد.

 

این بار بلیغ در قایق پلیس ایران خودش را به دریا می‌اندازد و به شکل معجزه‌آسایی زنده می‌ماند و ماهیگیرها نجاتش می‌دهند و بعد می‌رود لبنان اما آنجا توسط یک ایرانی لو می‌رود و به کشور عودت داده می‌شود و بعد  به 15 سال زندان محکوم می‌شود که این بار ماجرای هروئین‌ها پیش می‌آید.

 

خبرنگار کیهان ماجرای شکنجه کلفت 18 ساله توسط صاحبکار خود را نیز با هیجان نقل کرده است. زنی به نام ایران مومنی که کلفتش به نام مدینه آهی را با سیخ داغ و این طور چیزها شکنجه می‌کرده.

 

خبرنگار نوشته: ‌بعد از صدای فریاد و ناله از یک خانه در تهران نو، ‌دختر 18  ساله لخت (!) به خیابان پرید و خودش را به پاسگاه ژاندارمری تهران نو رساند و.... در توضیحات دختر آمده که خانم مومنی او را شکنجه کرده و به زور لباس او را درآورده و با سیم داغ  او را بی‌رحمانه شکنجه کرده است. مهندس مصباح جالینوس رئیس شرکت برق تهران  هم در مورد خاموشی یک ساعته غرب تهران در روز گذشته توضیحات مفصلی داده است. اردشیر زاهدی دیشب به تهران آمده واسدالله علم هم عازم آمریکا شده است. دیشب فولکس واگن زرد رنگ آقای خیرخواه از اعضای تحریریه روزنامه کیهان هم به سرقت رفته و از قرار این سرقت‌ها در خیابان‌های مرکزی تهران رواج داشته است.

 

کدخبر: ۵۵۹۱۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر