کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۲۱۱
تاریخ خبر:

اشتباه دردناک در مشکین شهر

اشتباه دردناک در مشکین شهر

روزنامه خوانی در شصت سال پیش- ۲۱

هفت صبح| 16 اردیبهشت 1343. صفحه اول عکس‌های کندی و خروشچف است و گزارشی درباره آمریکا وشوروی. روزنامه کم مطلبی است این شماره. نیم صفحه آگهی فیلم ایرانی کمینگاه شیطان در صفحه 3 با بازی دلیله و سعید کامیار و ویکتوریا و غریزه و اکبر هاشمی! آگهی کتابی از فریده گلبو، ‌تبلیغی از یک گروه موسیقی اسپانیایی به نام فلامینگوها که هر شب جمعه در رستوران پاتوق برنامه اجرا می‌کند.

در صفحه 4 آگهی کار شده با عنوان قرعه‌کشی بزرگ دفتر نقاشی‌های داروگر. مرگ یک مهندس و یک معلم ورزش در سد دز مشکوک اعلام شده و خانواده آقای مهندس (که یک جوان آسوری به نام ویلسون پورصیادی است) نبش قبر کرده و ماجرا به پزشکی قانونی رسیده است و دستور سم شناسی صادر شده است و برای کنترل قیمت میوه و تره‌بار گروه ضربت کنترل قیمت‌ها تشکیل شده است.

 

 

17 اردیبهشت 1343. صفحه اول عکسی است از محمدرضا و فرح که در شهر گرگان بوده‌اند و در  یک میدان برای گروهی از مردم شهر سخنرانی کرده‌اند و محمدرضا گفته که هرگونه تجاوزی به خاک ایران موجب جنگ جهانی سوم خواهد شد.

اعلام شده که برای جبران کمبود گوشت، گوشت وارداتی با قیمت 21 ریال توزیع خواهد شد.

فیلم مشهور غول با بازی جیمز دین و الیزابت تیلور و راک هادسن به چرخه اکران سینماهای تهران اضافه شده است.

صفحه 8 یک آگهی نیم صفحه بزرگ منتشر شده درباره چاپ کامل آثار شجاع‌الدین شفا در 15 هزار صفحه و در 50 جلد! جالب‌ترین قسمت در صفحه 9 باز هم یک آگهی است. آگهی بزرگ از یخچال ارج که به سیاق آن سال‌ها از طراحی و نقاشی‌های چشم نواز استفاده شده است. تبلیغ شیرخشک گی‌گز و ایرفرانس و اطوی ناسیونال هم نوستالژیک و جالب هستند.

در شوش، ‌رفتگر شهرداری به نام عباس می‌خواسته زن بگیرد و دوستش به نام حسین، دختر جوانی را به او نشان می‌دهد و با گرفتن سیصد تومان پول شیربها بساط عروسی را برپا می‌کند که روز عروسی و پس از خواندن خطبه وقتی از عروس رونمایی می‌شود فریاد عباس بلند می‌شود که این عروس نیست، ‌این قلابیه و از این جور چیزها. عروس قلابی یک خانم 60 ساله بوده است و دوست  عباس که واسطه عروسی بوده پول شیربها را برداشته و غیبش زده است!

ابراهیم خواجه نوری مقاله‌ای نوشته با تیتر ‌چرا فمینیست شدیم. فکر کنید ماجرا مربوط به 60 سال پیش است!

در صفحه ده گزارشی کار شده با این عنوان: ‌بیش از 100 شیره‌کش خانه فعال در تهران دایر هستند و این‌که جوانان هروئینی به شیره‌کش خانه‌ها پناه می‌برند. در بخشی از گزارش نویسنده طنازانه نوشته است که سال گذشته را می‌توان سال شیره‌ای‌ها نامید چرا که 235شیره‌کش خانه در تهران و قم و سمنان و...توسط پلیس و ژاندارمری کشف شده بود و 489 نفر هم دستگیر شده‌اند.

آگهی افتتاح درایوین سینما در تهرانپارس هم منتشر شده که البته:‌ به زودی! تیم دو‌ومیدانی ایران شامل 23 ورزشکار به دعوت عراقی‌ها عازم این کشور شده است. آن هم  با سوار شدن بر اتوبوس‌های تی‌بی‌تی و دو روز و نصفی سفر!

 

 

شنبه 19 اردیبهشت. صفحه اول عکس جذابی است از حضور یک دختر جوان با لباس عشایری در امتحان‌های سراسری مدارس. اسم دختر پریچهر گرگین‌پور و از طایفه قشقایی ذکر شده است. از خانم گرگین‌پور کسی خبر دارد؟

خبر جذابی هم ذیل آن کار شده که ‌ امسال 10 قاتل و 122 سارق و چاقوکش و قاچاقچی در امتحانات ششم ابتدایی شرکت کرده‌اند!

در صفحه 3 عکس جالبی کار شده از حسنعلی منصور نخست وزیر که از قرار در خیابان‌های تهران گردش کرده و از یک فروشنده معلول بلیت‌های بخت آزمایی، بلیتی خریده است و با بلیت‌فروش که مرد 26 ساله‌ای به نام احمد علی بوده و از دوپا هم فلج خوش و بشی داشته‌  و گفته که می‌خرم به شانس احمد علی! این که با وجود چنین عکسی، ‌روزنامه کیهان عکس دختر عشایری در امتحانات ‌ را به عنوان عکس صفحه  اول انتخاب کرده حاوی نکات جالبی است.

در صفحه حوادث عکسی کار شده از ربابه، کلفتی که جواهرات با ارزش صاحبخانه (آقای وهاب‌زاده) را دزدیده بود و آنها را در زیرزمین مخفی کرده بود. در حالیکه پلیس به دنبال پیدا کردن دزد از خارج از خانه بوده اما به هرحال ربابه لو رفته است. 

صفحه 7 هم گزارش  مصور و جذابی کار شده از همان کودکان روستای امامزاده در نزدیکی رضائیه (ارومیه) که با خوردن گیاه بات بات موقتا به حالت جنون افتاده بودند. خبرش مال هفته قبل بوده است‌. کلا بخش شهرستان‌های روزنامه کیهان بسیار پویا و فعال بوده. در مشکین شهر هم پسر بچه ده ساله‌ای می‌خواسته دوست 9 ساله خود را  شخصا ختنه کند که جراحات دردناک شدیدی را به وجود آورده و پسرک عازم بیمارستان شده است.

 

 

کدخبر: ۵۵۸۲۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر