کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۵۲۱
تاریخ خبر:

در دنیای دیوانه‌ها، تو رشیده باش| ‌درباره شجاعت رشیده ‌طالب

در دنیای دیوانه‌ها، تو رشیده باش| ‌درباره شجاعت رشیده ‌طالب

‌نماینده فلسطینی‌- آمریکایی کنگره آمریکا با پلاکارد‌ ‌جنایتکار جنگی‌، به استقبال نتانیاهو رفت

هفت صبح| ‌رشیده ‌طالب نماینده فلسطینی‌- آمریکایی کنگره آمریکا، با پلاکاردی مشکی‌رنگ که روی آن با رنگ سفید عبارت جنایتکار جنگی نوشته شده بود، به استقبال نتانیاهو و سخنرانی او در کنگره آمریکا رفت. او که یکی از نمایندگان جنجالی کنگره به‌حساب می‌آید، با این کار تبدیل به ستاره شبکه‌های اجتماعی شد و بابت شجاعتش مورد ستایش قرار گرفت.

 

طالب تنها نماینده فلسطینی‌تبار کنگره است. او در حالی روبه‌روی جایگاه نتانیاهو، او را جنایتکار جنگی خواند که برخی دیگر از نمایندگان، پس از سخنان نخست‌وزیر اسرائیل، او را به شدت تشویق می‌کردند. تابلو رشیده‌طالب دو سمت داشت و در سمت دیگر آن عبارت مجرم نسل‌کش نقش بسته‌ بود.

 

رشیده‌طالب نماینده میشیگان، یک دموکرات پیشرو و مخالف سرسخت جنگ اسرائیل در غزه است. او در جلسه سخنرانی نتانیاهو، یک سنجاق با نقش پرچم فلسطین و یک روسری با طرح چفیه (یا همان کوفیه) به دور گردن داشت که با دهه‌ها مبارزات فلسطینی‌ها ارتباط دارد و نمادی از مقاومت مردمی فلسطین است اما طالب به همین‌ها هم بسنده نکرد.

 

او هانی المادهون یک مرد فلسطینی را همراه خود کرد که 150نفر از اعضای خانواده‌اش را طی حملات اسرائیل به غزه از دست داده است. رشیده در مورد این مرد جوان در شبکه ایکس (توئیتر) نوشت: «المادهون پس از مشاهده اینکه خواهرش مجبور شده بود غذای حیوانات را بخورد، با خانواده‌اش مصمم شدند تا یک آشپزخونه برای سیر کردن همسایه‌های گرسنه‌شان راه‌اندازی کنند.»

 

تصاویر رشیده‌ طالب با پلاکارد جنایتکار جنگی که نتانیاهو را خطاب قرار می‌داد، باعث شد تا بسیاری تصویر این زن جوان فلسطینی- آمریکایی را در کنار تصویری از یک سخنرانی آدولف هیتلر بگذارند که در آن مردی (احتمالا نظامی) برخلاف دیگر افراد حاضر در جمع، دست خود را به نشانه سلام کردن به رهبر آلمان نازی بالا نبرده است. این مرد با نام فردی شناخته می‌شود که به فاشیسم «نه» گفته است.

 

مقایسه رشیده‌طالب با این چهره باعث شد تا تصویر این زن بیش از پیش وایرال شده و مورد توجه قرار بگیرد. البته او حامیانی هم در کنگره داشت. تعدادی از نمایندگان دموکرات‌های کنگره، حتی پیش از آنکه پای نتانیاهو به کنگره برسد، خواهان محکوم‌کردن او بودند. آنها با تماس‌هایی تلفنی با دیگر نمایندگان از بقیه خواستند تا خواهان تحریم تسلیحاتی اسرائیل از سوی ایالات‌متحده شده و مسئله‌ آتش‌بس در غزه را به طور جدی دنبال کنند.

 

هم‌زمان تعدادی از نمایندگان دموکرات حاضر به شرکت در مراسم سخنرانی نشدند و نتانیاهو را بایکوت کردند. از آنجایی که در اواخر ژوئن، یک مقام ارشد دولت بایدن گفته بود که واشنگتن از هفت اکتبر، 6/5میلیارد دلار کمک امنیتی و نظامی به اسرائیل ارسال کرده است، نمایندگان دموکرات کنگره که دل در گروی نتانیاهو و جنایت‌هایش ندارند، با رشیده طالب هم‌صدا شدند؛ هرچند که هیچ‌کدام از آنها در این ماجرا حاضر به انجام آنچه رشیده کرد، نشدند.

 

کدخبر: ۵۶۳۵۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر