کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۳۴۵
تاریخ خبر:

مهمترین اخبار درباره نتایج انتخابات مجلس و خبرگان

مهمترین اخبار درباره نتایج انتخابات مجلس و خبرگان

مرور مهمترین اخبار درباره شمارش نتایج انتخابات مجلس و خبرگان رهبری

ستاد انتخابات کشور نتایج انتخابات در تعدادی حوزه انتخابیه را اعلام کرد. همچنین مرور نتایج انتخابات مجلس یازدهم به صورت غیر رسمی از بازگشت برخی نمایندگان ادوار به صحن بهارستان حکایت دارد.

- ایرنا از قول منابع غیررسمی مدعی است بیش از ۲۵ میلیون نفر از واجدان شرایط (41 درصد)در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مشارکت داشته‌اند. در انتخابات سال ۹۸ میزان مشارکت برابر با ۴۲/۷ درصد بود. نتایج رسمی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد

ایرنا نوشت: صادق لاریجانی آملی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از حضور مجدد در مجلس خبرگان باز ماند.

- منابع غیررسمی مدعی هستند: علی اصغر عنابستانی که به‌خاطر دعوا با یک سرباز شهرت دارد از راهیابی به مجلس در این انتخابات بازمانده است.

تسنیم نوشت: میزان مشارکت مردم قم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره خبرگان رهبری ۴۹.۷ درصد بود که نسبت به دوره قبل حدود هفت درصد افزایش یافت. در قم حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور با تعداد ۱۴۹ هزار و ۲۸۳ رأی‌ فعلا بیشترین رای را به‌خود اختصاص داده است.

- [غیررسمی] در حوزه انتخابیه کرمان و راور، از ۲۵۵ هزار رأی مأخوذه و در شرایطی که تنها ۲۰ صندوق تا پایان شمارش آرا باقی مانده، شهباز حسن‌پور با ۶۹ هزار و مجید دوستعلی با ۶۷هزار رأی رتبه‌های اول و دوم را به دست آورده‌اند و به‌نظر می‌رسد نمایندگان این حوزه انتخابیه در مجلس باشند. به‌نوشته فارس در این حوزه محمدرضا پورابراهیمی با ۵۲ هزار رأی نفر سوم و محمدرضا باهنر هم با ۲۱ هزار رأی نفر چهارم شده و از راهیابی به مجلس بازماندند.

- بر اساس اخبار غیررسمی برخی از نمایندگان سابق مجلس، توانستند با پیشتازی بر رقبای خود وارد پارلمان دوازدهم شوند. علاءالدین بروجردی، یکی از همان چهره‌های شاخص است. همچنین در حوزه انتخابیه گچساران و باشت غلامرضا تاجگردون با اختلاف از رقیب خود ساسان دلاویز پیشی گرفته و در این حوزه اکثریت را به خود اختصاص داده است. مهرداد لاهوتی، نماینده ادوار مجلس از دیگر چهره‌هایی است که تاکنون توانسته است با پیشتازی بر رقبای خود، کرسی نمایندگی مجلس را از آن خود کند. سیدفرید موسوی، مجید نصیرپور نیز از دیگر چهره هایی هستند که به مجلس بازگشته اند.

- خبر رای نیاوردن محمدرضا باهنر، محمدباقر نوبخت و محمدرضا پورابراهیمی از جمله خبرهای مهم در اخبار منتشر شده تا این لحظه است.

- مسعود پزشکیان شاخص‌ترین چهره اصلاح‌طلب مجلس، تا این لحظه شانس بالایی برای نفر اول شدن در تبریز را دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: ۵۵۴۳۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر