کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۷۰۴
تاریخ خبر:

جزییات حمله سایبری به سایت مجلس و لو رفتن اطلاعات نمایندگان

جزییات حمله سایبری به سایت مجلس و لو رفتن اطلاعات نمایندگان

تمام شایعات و خبرهای درباره ادعای هک خبرگزاری مجلس و دسترسی به اطلاعات نمایندگان

صفحه خبرگزاری خانه ملت وابسته به مجلس، صبح امروز سه‌شنبه از دسترس خارج شد.

ایلنا نوشت: با توجه به بارگذاری عکس سران منافقین به نظر می‌رسد این خبرگزاری هک شده باشد.

خبرگزاری برنا هم گفته گروهی که مدعی هک سرورهای مجلس شده، تصاویری را تحت‌ عنوان لیست حقوق نمایندگان و اسناد مالی و اداری مجلس منتشر کرده است. گروه وابسته به گروهک منافقین مدعی شد که سایت خانه ملت و برخی سامانه‌ های داخلی مجلس شورای اسلامی را هک کرده است. این گروه تصاویری را هم تحت عنوان لیست حقوق نمایندگان مجلس منتشر کرده است.

خبرآنلاین نوشته گروهی ادعا دارند علاوه بر نفوذ به خبرگزاری مجلس، لیست حقوق نمایندگان و مواردی مثل اطلاعیه‌های مخصوص نمایندگان هم لو رفته است. 

یک گروه هکری مدعی است، موفق شده به اطلاعات حداقل چهار سایت شامل، سایت خبرگزاری مجلس (با نام خانه ملت)، سایت پایگاه الکترونیکی جامع مجلس، سایت کتابخانه و مرکز اسناد مجلس و بیش از ۶۰۰ سرور مجلس دست پیدا کند.

روابط‌ عمومی مجلس در خصوص از دسترس خارج‌شدن سایت‌های مجلس اطلاعیه‌ای صادر کرد و نوشت: بررسی اولیه این تصاویر نشان می‌دهد که برخی از این اسناد دستکاری شده و غیرقابل استناد است. به این صورت که هکرها احتمالا از طریق دسترسی محدود به برخی اسناد، اسناد واقعی را دستکاری کرده‌اند. به‌عنوان نمونه در فایلی که باعنوان حقوق نمایندگان در خرداد ۱۴۰۲ منتشر شده یک ستون باعنوان جمع نهایی حاوی اعداد غیرواقعی درج شده است که در اسناد پرداختی مجلس وجود ندارد.

کدخبر: ۵۵۳۷۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر