کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۵۶۱
تاریخ خبر:

مظنه چربی‌سوزی چند؟

مظنه چربی‌سوزی چند؟

رژیم لاغری ماهانه چقدر خرج روی دستتان می‌گذارد

هفت صبح|‌ رژیم غذایی یعنی این‌که کمتر بخوریم و وزن کم کنیم. اما همه کسانی که درگیر این رژیم‌های غذایی مختلف می‌شوند، ‌می‌دانند هر رژیمی برای خودش یک سبد خرید خاصی دارد. بعضی‌ها باید قند را حذف کنند و خوراکی‌های بدون قند بخورند، که شامل نان‌های رژیمی، بیسکوییت، شکلات و حتی خود قند و شکر هم می‌شود.

بعضی‌ها باید میوه‌های بدون کالری و مغذی مثل آووکادو بخورند و بعضی‌ها هم مجبورند، نوشیدنی‌های خاص و چای سبز و پروتئین‌بار و کره بادام‌زمینی و آجیل را جایگزین صبحانه پر و پیمان خود کنند.

 

کسانی‌که نمی‌توانند از برنج بگذرند، دنبال جایگزین کم کالری‌اش یعنی برنج قهوه‌ای می‌روند که اتفاقا از برنج سفید خیلی گران‌تر است و ...

 

البته از مواد لازم برای پخت غذا هم نباید بگذریم. کسانی‌که رژیم غذایی می‌گیرند، دیگر نمی‌توانند با روغن‌های جامد و مایع آشپزی کنند و روغن کانولا، روغن کنجد و روغن زیتون را باید در قفسه روغن‌ها بگذارند.

 

داستان درباره همین خرید اقلام خوراکی رژیمی است که خرید آن‌ها، خرج زیادی روی دست افرادی می‌گذارد که از وزنشان راضی نیستند و وقتی روی ترازو می‌روند، چشم‌هایشان را می‌بندند.

 

 

لبنیات کم کالری

 

انواع شیر، ماست و پنیر با چربی کم تولید می‌شوند، اما ماست یونانی در این گروه شهرت زیادی دارد، حتی خیلی بیشتر از ماست‌های کم چرب؛ چون چربی این ماست در دو مرحله گرفته می‌شود و به همین دلیل از ماست‌‌های کم‌چرب پاستوریزه، چربی کمتر و البته کالری کمتری دارد.

 

در حال حاضر ماست 900 گرمی یونانی بسته به این‌که از چه برندی باشد با قیمت 85 تا 95هزار تومان به فروش می‌رسد. ماست چکیده یونانی هم تولید شده که قیمت سطل یک کیلو و 500 گرمی آن، حدود 105هزار تومان قیمت دارد.

 

ماست‌های میوه‌ای هم جزو خوراکی‌های رژیمی قرار دارند که بیشتر پزشکان تغذیه توصیه می‌کنند وقتی گرسنه‌اید، بهتر است جلوی اشتهایتان را با چند قاشق ماست میوه‌ای بگیرید. یک ظرف 450 گرمی ماست میوه‌ای، بین 69 تا 75هزار تومان قیمت دارد.

 

 

روغن‌های کم کالری

 

روغن زیتون، روغن کانولا و روغن کنجد، سه روغن کم‌کالری و کم‌چربی هستند که کسانی‌که می‌خواهند چربی‌های بدنشان را آب کنند، برای آشپزی سراغشان می‌روند.

 

در حال حاضر ارزان‌ترین روغن زیتونی که می‌توانید در فروشگاه‌های بزرگ پیدا کنید، شیشه‌های 225 تا 250گرمی است که بسته به بکر بودن یا فرابکر بودن با قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسند.

مثلا یک شیشه 250گرمی فرابکر سی‌سام با قیمت 150هزار تومان فروخته می‌شود و برای خرید یک شیشه 250گرمی روغن زیتون فرابکر باید 219هزار تومان هزینه کنید.
قیمت یک شیشه 500 میلی‌لیتری لادن نیز حدود 315هزار تومان است و برای خرید یک شیشه یک لیتری روغن زیتون باید بین 650 تا 700هزار تومان بپردازید.
کسانی‌که در رژیم غذایی خود از روغن کنجد استفاده می‌کنند، برای یک شیشه 500 گرمی، حداقل باید 185 تا 200هزار تومان هزینه کنند. قیمت یک شیشه روغن کنجد 675گرمی حدود 380 تا 400هزار تومان است.
کسانی‌که روغن کنجد یک لیتری می‌خرند باید 450 تا 475هزار تومان هزینه کنند. روغن کنجد یک کیلو و 350 گرمی نیز حدود 575 تا 600هزار تومان قیمت دارد.
قیمت روغن کانولا از روغن زیتون و ورغن کنجد، کمتر است. مثلا یک قوطی روغن کانولا یک و نیم لیتری لادن با قیمت حدود 97هزار تومان به فروش می‌رسد. البته روغن کانولای خارجی با مارک اصیل با همان وزن یک کیلو و 500 گرمی حدود 728هزار تومان قیمت دارد.

 

 

تنقلات رژیمی

 

یکی از بزرگترین عذاب‌های رژیم گرفتن، نخوردن تنقلات خوشمزه و پرچرب و خوش نمک و تند است اما نکته جالب این‌جا است که بیشتر پزشکان تغذیه برای این‌که فشار نخوردن تنقلات کل رژیم را به هم نزند، تنقلات رژیمی تجویز می‌کنند.

 

پروتئین‌بار یا غلات‌بار یکی از خوردنی‌های رژیمی است که در یکی دو سال گذشته، مد شده است.
شکلات تلخ هم جایگزین شکلات‌های معمولی است و به جای کیک و بیسکوییت‌های پر از کربوهیدرات و شکر هم بیسکوییت‌های رژیمی با آرد جو و آردهای سبوس‌دار توصیه می‌شود.
یک نوع کیک جدید هم آمده که به کیک برنج معروف است. البته اسمش کیک است، ‌اما وقتی به آن نگاه کنید، برنج‌های پف‌کرده به هم چسبیده می‌بینید که با ادویه‌های مختلف طعم‌دار شده است. اما قیمت‌ها چطوری است؟

 

قیمت پروتئین بارها بسته به مواد داخل آن متفاوت است. مثلا پروتئین‌بار 40 گرمی پسته، از برند مانی با قیمت 57هزار تومان فروخته می‌شود.

پروتئین‌بار سیب و دارچین کیتاریچ با قیمت 45هزار تومان به فروش می‌رسد و پروتئین بار زردآلو و آلو 45 گرمی حدود 55هزار تومان قیمت دارد. غلات‌بار مغزدار هم بسته به این‌که چه مغزی در آن استفاده شده باشد، قیمت‌گذاری می‌شود. مثلا غلات‌بار با طعم نارگیل 30هزار تومان قیمت دارد،‌ اما غلات‌بار با بلوبری 45هزار تومان فروخته می‌شود.

 

دنیای بیسکوییت‌های رژیمی هم خیلی وسیع است. از بیسکویت‌هایی که با آرد جو ساخته می‌شود تا بیسکوییت‌های بدون شکر. مثلا یک بسته بیسکوییت بدون قند 530گرمی از برند بلو را باید با قیمت 120هزار تومان بخرید و یک بسته بیکوییت دایجتسیو بدون قند 50هزار تومان قیمت دارد.

معروف‌ترین بیسکوییت‌هایی که با آرد جو و شهدهای شیرین کم کالری درست می‌شوند، بیسکویت جو از برند جمانه است که یک بسته 220 گرمی آن با قیمت 22 تا 25هزار تومان به فروش می‌رسد و اگر بخواهید یک بسته 800 گرمی آن را بخرید، باید حدود 91هزار تومان هزینه کنید. یا یک بسته بیسکوییت جو دوسر جمانه با دانه چیا و پودر نارگیل با قیمت 40هزار تومان فروخته می‌شود و قیمت یک بسته بیسکوییت با پودر قهوه و وزن 120 گرمی نیز حدود  24هزار تومان است.

 

شکلات تلخ هم تا دلتان بخواهد در بازار پیدا می‌شود. شکلاتی تلخ و رژیمی است که درصد آن بالای 90درصد باشد. یک بسته 80گرمی شکلات تلخ 96درصدی پارمیدا حدود 90هزار تومان قیمت دارد اما اگر شکلات تلخ کیلویی بخرید برای یک بسته شکلات 94درصد از برند رزبین استار حداقل باید 960هزار تومان هزینه کنید.

 

رایس کیک یا همان کیک‌برنج نیز از تنقلات پرفروش خوراکی‌های رژیمی است. رایس‌کیک انواع مختلفی دارد. مثلا با طعم نمک دریایی، سیاه دانه، شوید، زیره، فلفل و برنج قهوه‌ای. یک بسته رایس‌کیک بسته به برندی که دارد، بین 39هزار تومان تا 55هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

 

برنج و نان کم کالری

 

برنج سفید کالری بالایی دارد، ولی کالری برنج قهوه‌ای کمتر است و عاشقان برنج می‌توانند برنج قهوه‌ای را جایگزین برنج سفید کنند اما این برنج قهوه‌ای با قیمت‌های مختلف فروخته می‌شود. مثلا اگر یک کیلو برنج فوق ممتاز هاشمی 160 تا 180هزار تومان قیمت داشته باشد، برای خرید یک کیلو برنج قهوه‌ای شمال باید حداقل بین 300 تا 350هزار تومان بپردازید.

 

نان رژیمی هم تا دلتان بخواهد در قفسه‌های فروشگاه‌ها پیدا می‌شود. از نان‌های تست تا نان‌های گرد کوچک و بزرگ که آدم را یاد کارتون‌های ژاپنی می‌اندازد که همیشه روی میز بود و بوی آن تا چند خانه آن طرف‌تر هم می‌رفت. پس با این اوصاف دستتان برای خرید انواع نان رژیمی باز است.

 

نان سوخاری یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین نان‌های رژیمی است که این روزها نوع بدون شکر و البته با آرد سبوس آن نیز تولید می‌شود. قیمت یک کیلو نان‌سوخاری در نان‌فانتزی‌ها بین 110 تا 150هزار تومان است. اما بسته‌های کوچکتر آن در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود.

مثلا یک بسته نان سوخاری 500گرمی بدون شکر با قیمت 155هزار تومان به فروش می‌رسد. یک بسته نان سوخاری با آرد جو دوسر و سبزیجات 400گرمی نیز بین 75 تا 80هزار تومان قیمت دارد و برای خرید یک بسته 400گرمی نان سوخاری رژیمی با شیره انگور باید 78هزار تومان هزینه کنید.

 

نان چاودار هم یکی از نان‌های رژیمی است که هم برای صبحانه و هم برای همراه غذا استفاده می‌شود. این نان بیشتر به صورت تست‌ بسته‌بندی به‌فروش می‌رسد.

در حال‌حاضر یک بسته نان تست چاودار بسته به برندی که دارد با قیمت 55 تا 60هزار تومان فروخته می‌شود. نان تست جو دوسر نیز جزو نان‌های رژیمی و کم‌کالری به حساب می‌آید که برای خرید یک بسته آن باید بین 50 تا 55هزار تومان هزینه کنید. نان تست هفت غله هم، کالری کمتری نسبت به نان‌های دیگر دارد و البته غنی از هفت غله هم هست. این نان که به صورت تست عرضه می‌شود با قیمت 45 تا 50هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

 

میوه و سبزیجات خاص و بدون کالری

 

اسفناج‌های کوچک که به بیبی‌اسفناج معروف هستند، مارچوبه، قارچ، کلم بروکلی و کاهوهای رنگی فرانسوی، این روزها بین کسانی که رژیم می‌گیرند، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

از بیبی‌اسفناج برای سالاد استفاده می‌کنند. کاهو بنفش فرانسوی هم که مخصوص سالاد است. قارچ و مارچوبه را هم کنار فیله‌های کبابی می‌گذارند تا دورچین‌ها کاملا رژیمی باشند.

با این اوصاف یک بسته 200گرمی بیبی‌اسفناج بین 75 تا 90هزار تومان قیمت دارد. برای خرید یک کیلو قارچ باید بین 140 تا 180هزار تومان هزینه کنید و یک کیلو کلم بروکلی با قیمت 100 تا 120هزار تومان به فروش می‌رسد. نیم کیلو کاهو فرانسوی بین 55 تا 60هزار تومان قیمت دارد و برای خرید یک شیشه ترشی مارچوبه 300 گرمی باید بین 350 تا 400هزار تومان هزینه کنید.

 

بیشتر میوه‌ها کالری کمی دارند، اما کسانی‌که می‌خواهند رژیم جدی بگیرند، باید همه میوه‌ها را برای چند وقت کنار بگذارند و فقط آواکادو و بلوبری بخورند. این دو میوه خاص در بیشتر فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای پیدا می‌شوند ولی چون قیمت بالایی دارند در بسته‌های کوچک به فروش می‌رسند. مثلا بلوبری در بسته های 100 تا 200 گرمی فروخته می‌شود و بسته‌های آووکادو بیشتر دو عددی است.

از این توضیحات که بگذریم، قیمت یک بسته بلوبری 125گرمی بین 280 تا 320هزار تومان است. برای خرید یک بسته دو عددی آووکادو نیز باید بین 240 تا 280هزار تومان بپردازید.

 

 

کره بادام زمینی و کره پسته

 

کره حیوانی کلا کالری زیادی دارد، به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند به جای آن از کره‌های گیاهی کم‌کالری استفاده کنید.

کره بادام زمینی معروف ترین کره گیاهی است که اتفاقا به دلیل چربی کمی که دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

یک قوطی 450 گرمی کره بادام زمینی ایرانی از برند شیررضا با قیمت 140هزار تومان فروخته می‌شود. کره بدون شکر و نمک همین برند نیز 155هزار تومان قیمت دارد. کره

بادام زمینی 330 گرمی عقاب 122هزار تومان قیمت دارد و برای خرید کره بادام زمینی 220گرمی بدون شکر دکتر بادام باید 85هزار تومان بپردازید.

کره بادام زمینی فله هم که در بعضی از فروشگاه‌ها جلوی چشم خود مشتری گرفته می‌شود کیلویی بین 150 تا 180هزار تومان قیمت دارد. اما کره پسته قیمت بیشتری دارد. مثلا یک شیشه 125گرمی از برند پرارین با قیمت 295هزار تومان به فروش می‌رسد. هر کیلو کره پسته فله نیز با قیمت یک میلیون 200 تا یک میلیون و 350هزار تومان فروخته می‌شود.

 

 

مربای رژیمی بدون قند و شکر

 

تا دلتان بخواهد مربای رژیمی و بدون قند، تولید و در قفسه فروشگاه‌ها چیده شده است. تنوع هم زیاد است. مثلا یک شیشه مربای 280 بدون شکر از برند کامور با قیمت 100هزار تومان به فروش می‌رسد. یا یک شیشه مربای انجیر از همین برند را می‌توانید با قیمت 93هزار تومان خریداری کنید.

 

مربای گل محمدی 280گرمی نیز با قیمت 136هزار تومان فروخته می‌شود. مربای گل سرخ بدون قند هم تولید شده که هر شیشه 280گرمی آن بین 80 تا 95هزار تومان قیمت دارد.

 

یک شیشه 300گرمی مربای توت فرنگی رژیمی از برند بیلو فیت نیز حدود 110هزار تومان قیمت دارد و برای خرید یک شیشه مربای هویج 300گرمی باید 100هزار تومان هزینه کنید. طرفداران مربای بالنگ هم می‌توانند یک شیشه 200گرمی از این مربا را با قیمت 95 تا 110هزار تومان خریداری کنند.

 

 

چای و دمنوش رژیمی

 

بیشتر کسانی که رژیم می‌گیرند؛ باید در شبانه روز دمنوش‌های کم‌کالری و البته چربی‌سوز بخورند. مشهورترین دمنوش‌های چربی‌سوز هم چای سبز، چای اولانگ و چای زنجبیل هستند. البته دمنوش‌های سیب و دارچین، بلوبری و ... هم توصیه می‌شود؛‌ اما این سه دمنوش در بیشتر رژیم‌های لاغری مشترک است.

 

قیمت یک بسته چای سبز 250 گرمی حدود 145 تا 150هزار تومان است اما اگر بخواهید چای سبز کیسه‌ای بخرید، قیمت یک بسته 25 عددی آن بسته به برندی که دارد، بین 45 تا 50هزار تومان است. یک کیلو چای فله لاهیجان نیز با قیمت بین 170 تا 200هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

یک بسته 80گرمی چای اولانگ ژاپنی بین 80هزارتومان تا 100هزار تومان قیمت دارد و اگر بخواهید آن را به صورت فله از چای‌فروش‌ها بخرید هر کیلو از این چای با قیمت 600 تا 650هزار تومان فروخته می‌شود. چای زنجبیل بیشتر به صورت کیسه‌ای پیدا می‌شود و البته با یک ماده دیگر ترکیب شده تا طعم بهتری پیدا کند. مثلا یک بسته چای زنجبیل و زعفران 25 عددی از برند ملل با قیمت 128هزار تومان به فروش می‌رسد و یک بسته 30 عددی چای زنجبیل با طعم هل و دارچین با  قیمت 74 تا 80هزار تومان قیمت دارد.

 

کدخبر: ۵۵۶۵۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر