کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۳۸۸
تاریخ خبر:

عجیب‌ترین تولیدات بزرگ‌ترین کمپانی کره‌جنوبی| از لباس هوشمند تا نودل با سامسونگ

عجیب‌ترین تولیدات بزرگ‌ترین کمپانی کره‌جنوبی| از لباس هوشمند تا نودل با سامسونگ

جاه‌طلبی سامسونگ بسیار فراتر از تراشه‌های موبایلی و صفحه نمایش‌های لمسی است

هفت صبح، امیر پایدار| اگرچه سامسونگ به‌عنوان یک شرکت تولیدکننده تلفن همراه و لوازم خانگی شناخته می‌شود، اما این کمپانی هم همانند سایر سازندگان محصولات فناوری، گاهی محصول عجیبی تولید کرده که پرداختن به آنها خالی از لطف نیست. یکی از اولین محصولات عجیب سامسونگ که تا به‌حال ساخته شد نودل بود و آخرین مورد یک انگشتر است. بزرگترین پروژه این کمپانی بلندترین ساختمان جهان است. درحالی‌که اکثر مردم نام این شرکت کره‌ای را که می‌شنوند، به گوشی‌های هوشمند یا یخچال‌های شیک فکر می‌کنند، اما جاه طلبی سامسونگ بسیار فراتر از تراشه‌های موبایلی و صفحه نمایش‌های لمسی است.

 

این شرکت در طول عمر ۸۰ ساله خود از یک کارآفرین به شبکه عظیمی از کسب‌و‌کارها تبدیل شده که شامل تولید گوشی‌های هوشمند، شرکت‌های ساختمانی، پیمانکاران نظامی و هر حرفه دیگری است. از محصولات عجیب و غریب تا جسورانه، سامسونگ محصولات فوق‌العاده عجیبی را تولید کرده است. سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت کره‌جنوبی، از نودل گرفته تا ربات‌ها و گوشی‌های هوشمند تا تانک تولید کرده که در ادامه به عجیب‌ترین محصولات این کمپانی می‌پردازیم.

 

‌امروز سامسونگ یک شرکت تولید کننده لوازم الکترونیکی است. نه تنها از یخچال و ربات گرفته تا گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ می‌سازد، بلکه حتی قطعاتی را برای سایر شرکت‌ها از جمله صفحه نمایش تقریباً همه آیفون‌ها را تولید می‌کند. با‌این‌حال، این شرکت در روزهای اولیه فعالیت خود، چنین عظمتی نداشت. در سال ۱۹۳۸، سامسونگ فعالیت خود را به‌‌عنوان یک فروشگاه مواد غذایی تحت مالکیت بنیانگذارش، لی بیونگ چول آغاز کرد.

 

اولین محصول بزرگ آن بر پایه سیلیکون نبود، بلکه گلوتن بود. نودل‌های محبوب سامسونگ در کارخانه Lee ساخته می‌شد. آنها تنها اولین محصول از برخی محصولات عجیب و نادر سامسونگ هستند. لی به زودی فعالیت خود را به تولید پارچه و مواد شیمیایی و همچنین تولید شکر و پشم گسترش داد. سامسونگ حتی تا سال ۱۹۶۹ وارد صنعت الکترونیک هم نمی‌شد. امروز سامسونگ از سخت‌افزار نظامی گرفته تا خطوط افق شهرها را شکل داده است، در حالی که به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان و نیز یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی در فناوری به‌شمار می‌رود.

 

ساختار سامسونگ متشکل از صنایع مختلف است که هیچ‌یک غیرمنتظره‌تر از بخش نظامی نیست. این بخش که در ابتدا Samsung Techwin نام داشت و اکنون با نام Hanwha Techwin شناخته می‌شود، یکی از پیمانکاران اصلی ارتش کره جنوبی است و همه چیز از خودروهای تهاجمی آبی خاکی گرفته تا تانک‌های هویتزر را تولید کرده است. دومی که با نام K9 Thunder شناخته می‌شود، دنباله‌روی K-55 است که یک نمونه‌ کره‌ای از M109 آمریکایی بود. این دستگاه یک تانک 155 میلی‌متری با قابلیت شلیک سه گلوله در هر 15 ثانیه است. سامسونگ در دسامبر 1998 قراردادی برای توسعه K9 Thunder منعقد کرد و اولین واحدها در سال 1999 به ارتش جمهوری کره راه یافت. به سرعت مورد توجه سایر کشورها قرار گرفت و انواع آن برای ترکیه، هند و استرالیا تولید شد.

 

سامسونگ در زمینه فناوری‌های پزشکی هم فعالیت می‌کند. برای این منظور از سال 1994 مرکز پزشکی سامسونگ را در سئول، کره جنوبی راه‌اندازی کرده است. این بیمارستان واقعاً عظیم است و ظرفیت 1989 تخت را دارد و در سه دهه فعالیت خود بیش از 2/3 میلیون بیمار را درمان کرده است. این مرکز 1297 پزشک استخدام کرده که تقریباً معادل یک پزشک اختصاصی برای هر تخت در این مرکز است.

 

مرکز پزشکی سامسونگ همچنین دارای 3139 پرسنل پرستاری با 865 تکنسین پزشکی اضافی و 1623 کارمند دیگر متشکل از داروسازان، محققان و پرسنل اداری است. مرکز پزشکی سامسونگ به پیشگام بودن درمان‌ها در سلول‌درمانی، جراحی گاما، پروتون درمانی و دیگر دستاورد‌های پزشکی پیشرفته کمک کرده است. مرکز جامع سرطان این مرکز درمانی که در سال 2008 افتتاح شد، از بسیاری از بیمارستان‌ها بزرگ‌تر است و در سال 2021، 3000 عمل جراحی سرطان سینه انجام داد که بیشترین تعداد انجام شده در یک سال در داخل کشور است.

 

عظمت سامسونگ به‌عنوان یک مجموعه به آن اجازه می‌دهد تا عجیب‌ترین ایده‌های کارمندان خود را عملی کند. یکی دیگر از محصولات عجیب و غریب سامسونگ Samsung GEMS است که یک اسکلت بیرونی روباتیک برای کمک به افراد ناتوان طراحی شده است. این شرکت این اسکلت را در CES در سال 2019 به نمایش گذاشت، جایی که روزنامه‌نگاران این فرصت را پیدا کردند که آن را امتحان کنند و اگرچه بسیاری تصور می‌کردند که فقط یک ابزار نمایشی است، اما اعضای رسانه‌ای که از این سیستم استفاده کردند متوجه شدند واقعاً کار می‌کند. GEMS مخفف Gait Enhancing and Motivating System است. دور کمر و پاهای شما بسته می‌شود، سپس به شما برای حرکت کمک می‌کند. 

 

 ما مطمئن نیستیم که آیا لباس‌ها در آینده هوشمند هستند یا خیر، اما سامسونگ زمانی در خط مقدم این بازار بود. برند پوشیدنی آن، The Human Fit، لباس‌هایی تولید می‌کند که هوشمند هستند. مشخص نیست که Human Fit همچنان فعالیت می‌کند یا خیر، زیرا وب سایت آن منحل شده و صفحه فیس بوک آن از ژانویه 2018 به روز نشده است، اما قبل از بسته شدن، سامسونگ لباس‌هایی از جمله کت و شلواری را به نمایش می‌گذاشت که از یک جهت هوشمند بود. این کت و شلوار هوشمند که در نمایشگاه CES در سال 2016 به نمایش گذاشته شد، تا حدودی ‌ظرافت نداشت.

 

متأسفانه، ویژگی‌های هوشمند کت و شلوار فقط شامل یک برچسب NFC است که در دکمه‌ای روی دست تعبیه شده بود که می‌توانست برای باز کردن قفل گوشی شما برنامه‌ریزی شود. کمربند هوشمندی که سامسونگ در سال 2016 به نمایشگاه CES نیز آورد، از نظر فناوری کمی پیچیده‌تر است (از نظر مد، به نظر می‌رسد یک کمربند مردانه استاندارد با یک پورت میکرو USB در سگک پنهان شده است). علاوه بر نظارت بر مراحل و فعالیت، که شامل آمارهایی مانند مسافت طی شده، کالری دریافتی و زمان نشستن است، اندازه کمر شما را با ردیابی میزان محکم بسته شدن کمربند نیز پیگیری می‌کرد.

کدخبر: ۵۶۴۳۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر