کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۹۶۰
تاریخ خبر:

آیفون از جنس آینده| هر آن چیزی که باید از آیفون۱۷ ‌اپل بدانید

آیفون از جنس آینده| هر آن چیزی که باید از آیفون17 ‌اپل بدانید

بررسی برخی جزئیات و مشخصات احتمالی آیفون ۱۷ و پرچمداران ۲۰۲۵ اپل

هفت صبح، سینا سپهریان| در حال‌حاضر، تمام نگاه‌ها به خانواده آیفون ۱۶ اپل و رویداد رونمایی آن‌ها که حدود دو ماه دیگر برگزار می‌شود، دوخته شده است. با این وجود، شکی نیست که اپل از همین الان در حال کار روی نسل بعدی پرچمداران خود، سری آیفون ۱۷ است. البته نمی‌توان انتظار داشت شایعات و اخبار موثقی و مطمئنی در خصوص یک گوشی که بیش از یک سال تا معرفیش باقی‌مانده وجود داشته باشد.

 

با این‌وجود، هر ازگاهی، اخبار و اطلاعاتی در خصوص آن منتشر شده و جزئیاتی از آن را در اختیارمان قرار می‌دهد. در ادامه به بررسی برخی جزئیات و مشخصات احتمالی آیفون ۱۷ اپل پرداخته و اطلاعاتی در خصوص بخش‌های مختلف پرچمداران ۲۰۲۵ اپل اعم از صفحه نمایش، تراشه، باتری و دیگر موارد را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 

آیفون ۱۷ اسلیم یکی از شایعات مهمی است که مدت‌هاست در خصوص نسل بعدی پرچمداران اپل شنیده می‌شود. این گوشی آن‌طور که مارک گورمن، تحلیلگر سرشناس بلومبرگ ادعا می‌کند قرار است باریک‌ترین و سبک‌ترین آیفون تاریخ باشد و با طراحی انقلابی خود، آیفون‌های اپل را دگرگون کند. این گوشی بنا به شایعات صفحه نمایشی 6/6اینچ خواهد داشت و بنا به ملاحظات قیمت، در آن به‌جای تیتانیوم از آلومینیوم استفاده خواهد شد.

 

از سوی دیگر، جف پو، دیگر تحلیلگر سرشناس حوزه دستگاه‌های اپل نیز ادعا کرده که آیفون مدل Slim در خانواده آیفون 17 جایگزین مدل Plus خواهد شد که همانند مدل Mini چندان موفق ظاهر نشده و فروش اندکی داشته است. حتما در بخش اخبار تکنولوژی گجت‌نیوز مطالعه کرده‌اید که اپل قصد دارد امسال اندازه صفحه نمایش آیفون 16پرو و آیفون 16پرو مکس را نسبت به سال گذشته به اندازه 0/2اینچ افزایش دهد. به نظر می‌رسد این افزایش اندازه در نسل بعدی آیفون‌ها به مدل معمولی نیز کشیده خواهد شد.

 

همان‌طور که از جدول بالا پیداست، مدل استاندارد آیفون ۱۷ علاوه‌بر این که از صفحه نمایشی هم‌اندازه مدل پرو بهره‌مند خواهد شد، نرخ رفرش ۱۲۰هرتزی را نیز ارائه داده و در اجرای بازی‌های 120 فریم و پخش ویدئوهای با نرخ فریم بالا عملکردی بسیار روان‌تر خواهد داشت. همچنین پنل‌های LTPO مدل‌های Pro نیز باعث خواهند شد که نرخ فریم صفحه نمایش مدل استاندارد نیز به‌طور خودکار تا حداقل یک هرتز (در حالت صفحه نمایش همیشه روشن) کاهش یافته و در مصرف شارژ صرفه‌جویی شود.

 

دیگر شایعه مهم در خصوص صفحه نمایش خانواده آیفون ۱۷ اپل نیز ساخت لایه محافظ صفحه نمایش این سری پرچمداران از پنل‌هایی بسیار سخت و محکم و استفاده از لایه‌ای ضدبازتاب نور در آن‌هاست که می‌تواند به معنای عدم‌نیاز صفحه نمایش این گوشی‌ها به کاور یا محافظ باشد.

 

تراشه‌های سری A اپل همواره در شمار قدرتمندترین و سریع‌ترین چیپست‌های دنیا بوده و عملکردی سرآمد را ارائه کرده‌اند. انتظار می‌رود این روند در تراشه A19 که در سری آیفون 17 به کار خواهد رفت نیز ادامه داشته باشد؛ به‌خصوص آن که تراشه‌های A19 احتمالا برای نخستین بار با بهره‌گیری از فرآیند دو نانومتری تولید شده و به دلیل چگالی ترانزیستور بالاترشان، قدرت بیشتر و مصرف شارژ بهینه‌تری خواهند داشت.

 

از سوی دیگر شایعه شده که اپل سال آینده برای نخستین‌بار از باتری‌های ساخت خودش در خانواده iPhone 17 استفاده خواهد کرد که بنا به اخبار موجود قرار است عملکردی بسیار بهتری از نمونه‌های کنونی داشته باشد. البته احتمالا مدل استاندارد آیفون 17 از این قابلیت‌های جذاب بی‌بهره خواهد بود؛ زیرا اپل احتمالا استفاده از تراشه‌های قدرتمند A19 و باتری‌های جدیدش را به مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 17 محدود خواهد کرد.

 

از سوی دیگر، مدل استاندارد iPhone 17 همچنین احتمالا تنها به 8گیگ رم مجهز خواهد بود. در حالیکه جدیدترین اخبار پیرامون آیفون‌های اپل حاکی از حضور سه دوربین ۴۸مگاپیکسلی در آیفون ۱۷پرومکس هستند، هیچ‌گونه اخبار رسمی در خصوص ماژول دوربین مدل‌های غیر پرو این گوشی منتشر نشده است. دلیل این مسئله احتمالا آن است که ماژول دوربین این مدل‌های پرچمدار سال ۲۰۲۵ اپل قرار نیست تفاوتی با دوربین آیفون ۱۶ (یک حسگر اصلی ۴۸مگاپیکسلی در کنار دوربین فوق عریض ۱۲مگاپیکسلی) داشته باشد؛

 

در عین حال، مینگ چی کو، پیش‌تر اعلام کرده که احتمالا سال آینده شاهد تغییر در دوربین سلفی پرچمداران اپل خواهیم بود؛ به‌طوری‌که دوربین 12مگاپیکسلی TrueDepth که از آیفون 11 پرومکس تاکنون در تمامی مدل‌های آیفون حضور داشته با یک دوربین 24مگاپیکسلی جایگزین خواهد شد؛ در عین حال به نظر می‌رسد مدل اسلیم آیفون 17 بر خلاف سری iPhone 17 Pro  به دو دوربین در پشت مجهز خواهد بود. این کار می‌تواند انتخاب علاقمندان به سری آیفون 17 را برای انتخاب بسیار سخت‌تر کند.

 

به جز آیفون ۱۲ که به دلیل شیوع کرونا در جهان در ماه اکتبر رونمایی شد، تمامی مدل‌های این پرچمدار در ماه سپتامبر معرفی شده‌اند. بنابراین طبیعی است که انتظار داشته باشیم نسل آینده پرچمداران اپل نیز در ماه سپتامبر ۲۰۲۵ به طور رسمی رونمایی شوند؛ از سوی دیگر، قیمت‌گذاری مدل‌های مختلف آیفون 17 نیز مسئله بسیار دشواری است و به فاکتورهای فراوانی بستگی دارد.

 

در حال حاضر حتی قیمت دقیق سری آیفون 16 نیز به‌طور دقیق مشخص نیست. با این حال بر اساس اخبار و شایعات موجود می‌توان پیش‌بینی کرد که مدل پایه آیفون با قیمت 800 دلار و گران‌ترین مدل آن با قیمت 1300دلار به فروش برسد. بر اساس آنچه در این متن گفته شد به نظر می‌رسد آیفون ۱۷ می‌تواند ارتقایی مهم برای آیفون‌های اپل باشد که مدتی است در ورطه تکرار افتاده‌اند.

 

به‌طور خاص می‌توان انتظار داشت آیفون ۱۷ اسلیم بتواند گام رو به جلوی مهمی در زمینه طراحی باشد و علاقمندان زیادی را به خود جلب کند. در عین حال مشخصات آیفون 16، قابلیت‌های آن و استقبالی که از آن می‌شود، می‌تواند مهم‌ترین نشانه برای آینده سری پرچمداران اپل باشد. بنابراین چاره‌ای جز انتظار برای رونمایی از سری آیفون 16 نیست.

شرح عکس: بعید است اپل به این زودی‌ها طراحی فعلی خود را کنار بگذارد.

 

کدخبر: ۵۶۳۹۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر