کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۹۵۷
تاریخ خبر:

صدام در ندای وظیفه

صدام در ندای وظیفه

هر آن چیزی که باید از نسخه جدید مجموعه Call of Duty

هفت صبح| بازی Call of Duty Black Ops 6، جدیدترین نسخه از سری بازی محبوب شوتر اول شخص کال‌اف دیوتی، قصد دارد با ایجاد تغییراتی چشمگیر خود را از مخمصه افت تعداد کاربران خارج کند. در این مطلب نگاهی جامع به تمام اطلاعات رسمی انتشار یافته از بازی کالاف دیوتی بلک اپس ۶ خواهیم داشت.

تیم اکتیویژن با همکاری استودیوهای «تری آرک» و البته «ریون» بالاخره قصد دارد با روند تکراری و طاقت فرسای بازی‌های کال‌اف دیوتی خداحافظی کند. سری بازی کال‌اف دیوتی طی سال‌های اخیر و به شکل دقیق‌تر از سال ۲۰۲۱ به بعد افت شدیدی داشته و کاربران زیادی را از دست داده است؛ حال تیم اکتیویژن که چندی پیش به شکل رسمی تبدیل به یکی از استودیوهای تحت نظر مایکروسافت و ایکس باکس شد، قصد دارد با بازی Call of Duty Black Ops 6 روحی تازه به این شوتر اول شخص جذاب ببخشد.

اکتیویژن با کمک ایکس‌باکس و مایکروسافت به معرفی کامل ششمین نسخه از سری بازی کال‌اف دیوتی در مراسم جذاب و خیره‌کننده ایکس‌باکس شوکیس ماه ژوئن سال ۲۰۲۴ پرداخت.

 

طبق خبر رسمی از سوی اکتیویژن در مراسم ایکس‌باکس شوکیس، بازی کال‌اف دیوتی بلک آپس ۶ در روز جمعه به تاریخ ۲۵ اکتبر سال ۲۰۲۴، برابر با ۴آبان‌ماه سال ۱۴۰۳، به انتشار خواهد رسید. در ادامه باید اشاره داشت که بازی کال‌اف دیوتی بلک آپس ۶ برخلاف انتظارات، مختص کنسول‌های نسل نهمی نبوده و باید شاهد انتشار آن در کنسول‌های نسل هشتمی پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان، کنسول‌های نسل نهمی پلی‌استیشن۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/ سری اس و البته مثل همیشه رایانه شخصی باشیم.

 

اما موضوعی که این بازی را به‌خصوص برای کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس خاص کرده، عرضه آن در سرویس اشتراکی گیم پس است! طبق خبر رسمی از سوی تیم اکتیویژن و البته ایکس‌باکس، ما شاهد عرضه بازی Call of Duty Black Ops 6 در سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم پس در اولین روز انتشار خواهیم بود.

این اتفاق بدون شک سبب افزایش چشمگیر تعداد مخاطبین این بازی در کنسول‌های ایکس‌باکس و البته نرم افزار رسمی ایکس‌باکس در ویندوز خواهد شد. بازی کال‌اف دیوتی بلک آپس ۶ مانند تمام بازی‌های سال‌های اخیر دارای دو نسخه متفاوت است. نسخه اصلی بازی در کنسول‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن با نامCross-Gen Bundle و در رایانه شخصی با نام Standard Edition شناخته شده و تنها دارای نسخه کامل از بازی است.

این نسخه از بازی با قیمت 70دلار به فروش می‌رسد. نسخه گران‌قیمت بازی با نام Vault Edition در تمام پلتفرم‌ها به انتشار رسیده و در کنار نسخه کامل بازی، بلک سل، پک اپراتور Hunters vs. Hunted، پک اسلحه Mastercraft و پک GobbleGum را هدیه می‌دهد. این نسخه با قیمت 100دلار به‌فروش می‌رسد.

 

از گذشته تا به امروز، سری بازی بلک آپس نسبت به سری مدرن وارفر تمرکز بیشتری بر بخش آنلاین چند نفره داشته و ششمین نسخه از این سری نیز به این سنت پایبند مانده است. این بخش از بازی از همه نظر پیشرفت خواهد داشت.

از جمله مهم‌ترین پیشرفت‌ها در این بخش می‌توان به نحوه حرکت در بازی که طی سال‌های اخیر مورد نقد منفی بوده اشاره داشت. البته فراموش نکنید که سیستم حرکتی جدید در تمام بخش‌های بازی از جمله بخش داستانی و زامبی دیده خواهد شد. سیستم حرکتی جدید بازی که Omnimovement نام داشته، به مخاطب اجازه داده که به شکل طبیعی‌تری نسبت به گذشته جابه‌جا شود. شما به لطف این سیستم حرکتی نو، می‌توانید در هر 4جهت اصلی دویده و شیرجه زده یا سر بخورید که مبارزات را طبیعی‌تر از گذشته خواهد کرد! به عبارت دیگر شما در هر ۳۶۰درجه قدرت کنترل کامل بر حرکات خود دارید.

دیگر ویژگی جذاب بخش آنلاین بازی، افزایش تعداد نقاط دریافت گلوله در حریف شما است. در گذشته، بدن هر حریف به 4نقطه تقسیم می‌شد، اما در بازی بلک آپس۶، بدن هر حریف شما به 9نقطه مختلف تقسیم می‌شود! اینگونه نه تنها انیمیشن‌های بازی افزایش یافته، بلکه شما متوجه می‌شوید که کدام نقطه از بدن دشمن شما ضربه خورده و شلیک به کدام نقاط از بدن حریف سبب مرگ سریع‌تر آن‌ها می‌شود. ویژگی بعدی این بازی مربوط HUD آن است. بر خلاف نسخه‌های پیشین، شما قابلیت شخصی سازی HUD خود را دارید. برای مثال شما می‌توانید مکان مینی مپ را تغییر داده تا دید بهتری به دنیای پیرامون خود داشته باشید. این بخش از بازی به طور کامل قابل شخصی‌سازی یا حتی حذف بوده که برای هر کاربری تجربه‌ای متفاوت به ارمغان می‌آورد.

 

بخش زامبی این بازی به باور بسیاری، قدرتمندترین بخش خواهد بود. طبق اعلام رسمی توسعه‌دهندگان، این بخش از بازی، به ریشه‌ها بازگشته و حالت راند محور (Round Based Zombies) را با دو نقشه جدید با نام‌های Terminus و Liberty Falls در اختیار ما قرار می‌دهد. داستان این بخش دنباله داستان Dark Aether بوده که در بازی بلک آپس کُلد وار به ما معرفی شد. اکتیویژن قول داده که بخش زامبی بازی آن‌ها جذاب‌ترین بخش زامبی سری بازی کال‌اف دیوتی بوده که با ویژگی‌های تازه و البته بازگشت برخی از بهترین ویژگی‌های قدیمی، شما را ماه‌ها به خود درگیر می‌کند. با توجه به اطلاعات منتشرشده از سوی سازندگان بازی و کمپانی اکتیویژن می‌توان انتظار داشت که برای بار دیگر شاهد بازگشت مجموعه ندای وظیفه به اوج باشیم. اثری که در حال‌حاضر، صدر جداول پیش فروش روی پلتفرم‌های مختلف را به خود اختصاص داده و مشخصا توانسته انتظارات گیمرها را برآورده کند. تغییرات مناسب، قابلیت‌های جدید و وعده یک بخش داستانی جذاب با محوریت ابتدای دهه 90 میلادی و ماجراهای جنگ خلیج فارس از جمله مواردی است که توجه بسیاری از مخاطب‌ها را به خود جلب کرده و باید دید در اکتبر امسال چه سرنوشتی در انتظار این عنوان است.

 

کدخبر: ۵۶۰۹۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر