کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۵۱۴
تاریخ خبر:

معرفی و بررسی چند بازی کامپیوتری | بازی در نقش کارآگاه

معرفی و بررسی چند بازی کامپیوتری |  بازی در نقش کارآگاه

از بتمن تا محرمانه لس‌آنجلس؛ روایت یک داستان جنایی

هفت صبح| بازی‌های معمایی گرچه طرفداران بی‌شماری در سطح جهان دارند، اما توسط کمتر توسعه‌دهنده‌ای موردتوجه قرار می‌گیرند، با این‌حال، عموم بازی‌های این سبک بسیار باکیفیت هستند. بازی‌های ویدئویی معمایی، معمولا حل معما را دومین نقطه تمرکز خود قرار داده و تلاش می‌کنند که با اکشن سرگرم‌کننده یا داستانی جذاب، مخاطبین خود را راضی نگه دارند. اما در طول تاریخ بازی‌های ویدئویی عناوین معمایی به انتشار رسیده که معما و کارآگاهی را رُکن اصلی پیش برد بازی خود قرار می‌دهند.

 

حال برخی از این بازی‌های کارآگاهی جذاب، جهان خود را بسیار ژرف و باز طراحی کرده‌اند تا آزادی فرای تصورات را در اختیار کاربر خود قرار دهند. در ادامه سعی کرده‌ایم به سراغ بهترین بازی‌های کارآگاهی برویم که در ژانر ماجراجویی قرار گرفته و تمرکز اصلی خود را روی روایت داستان و حل‌کردن معما‌ها قرار می‌دهند. آثاری که معمولا آنچنان که باید موردتوجه عموم مخاطب‌ها قرار نمی‌گیرند اما اکثرا توانسته‌اند، نظر گیمرهای علاقه‌مند به ژانر ماجراجویی را جلب کنند.

 

 

Paradise Killer

 

بازی Paradise Killer که در سال ۲۰۲۰ به انتشار رسید، یکی از خاص‌ترین بازی‌ها در این سبک است. در این بازی گروهی با نام سندیکا، به دنبال تشکیل جهانی بدون نقص هستند. ناگهان اعضای این گروه، همگی به قتل رسیده و به هدفشان نمی‌رسند! شما در قالب لیدی لاو دایز، کارآگاهی خِبره و از تبعید برگشته، این پرونده را در دست می‌گیرید. این بازی بسیار سرگرم‌کننده و رنگارنگ بوده و شما را به خود خیره می‌کند.

  

Batman: Arkham Asylum

 

بدون شک افزودن بازی ابرقهرمانی به این فهرست کمی عجیب بوده، اما فراموش نکنید که بتمن با لقب بهترین کارآگاه تاریخ شناخته می‌شود! بسیاری از رسانه‌های مربوط به این شخصیت دوست داشتنی، این جنبه شخصیت او را نادیده می‌گیرند، با این حال بازی Batman: Arkham Asylum به جنبه کارآگاهی بروس وین (Bruce Wayne) نگاهی جذاب و خیره کننده دارد. جهان این بازی یکی از خیره کننده‌ترین جهان‌ها در سال‌های اخیر بوده و افزودن عناصر سبک کارآگاهی، قدم‌گذاری و پرواز در این شهر را تبدیل به تجربه فوق العاده کرده است. در کنار Arkham Asylum باید به هردو بازی ادامه آن هم اشاره کنیم که هرکدام در جایگاه خود به عنوان آثاری قابل‌توجه و باکیفیت شناخته می‌شوند. بازی‌هایی که پیشرفت‌های مختلفی را در جریان گیم‌پلی این مجموعه رقم زدند و البته همچنان روی المان‌های کارآگاهی بتمن تمرکز داشتند.

 

L. A. Noire

 

بسیاری بازی L. A. Noire را به‌عنوان بهترین بازی کارآگاهی تاریخ ویدئوگیم می‌دانند. این بازی گرچه بر اکشن جذاب نیز تمرکز داشته، اما هرگز آن را به عنوان عنصر اصلی بازی در اختیار کاربر قرار نداده و عموما از شما درخواست دارد تا در قالب کارآگاه کل فلپس (Detective Cole Phelps) به حل پرونده‌هایی جنجالی بپردازید. ما در این بازی تحت‌نظر دایره‌های مختلف پلیس لس آنجلس در دهه ۱۹۴۰ میلادی به کارآگاهی پرداخته و تجربه به معنای واقعی خاص را دریافت می‌کنیم. یکی از بهترین بخش‌های این بازی، استفاده بهینه از ویژگی جذاب موشن کپچر بوده که این بازی را از لحاظ دیداری بسیار به زندگی ما نزدیک کرده است.

 

The Witcher 3: Wild Hunt

 

زمانی که از بهترین بازی‌های کارآگاهی صحبت می‌کنیم، ویچر ۳ اولین نامی نیست که به خاطر ما بیاید، اما فراموش نکنیم که این بازی بیش از یک سبک بازی را با تمام قدرت در آغوش می‌کشد. گرالت به طور مداوم در حال مبارزه بوده، اما در بخش‌های زیادی از جهان ژرف این بازی به جست‌وجو، کاوش و کارآگاهی می‌پردازد! به طور کلی کاوش و جست‌وجو از ویژگی‌های اصلی سری ویچر بوده و در نسخه سوم تمرکز ویژه‌ای بر این بخش قرار گرفته است. معما و رازها اثر زیادی در این بازی داشته و از کلید‌های اصلی پیشرفت داستان بازی هستند.

 

Persona 4 Golden

 

سری بازی Persona به‌طور کلی جهان چندان ژرفی مانند بازی‌های پیشین نداشته، اما ویژگی‌هایی در اختیار ما قرار داده که اجازه می‌دهد آن‌ها را به روش‌های مختلف تجربه کنیم. داستان این سری بازی و به خصوص نسخه چهارم آن، مملو از رازها و پیچش‌های داستانی بوده که نیازمند کاوش هستند! داستان بازی Persona 4 Golden بر قاتلی ناشناس تمرکز داشته و از شما می‌خواهد به یافتن او بپردازید. فراموش نکنید این بازی یکی از غم انگیزترین پایان‌های تاریخ را دارد!

 

Disco Elysium

 

بازی Disco Elysium در سبک خاص و جذاب کارآگاهی نقش آفرینی بوده و اجازه می‌دهد داستان بازی را به روشی که دوست دارید پیش ببرید. مبارزات این بازی نسبت به دیگر نقش آفرینی‌ها محدود بوده و تمرکز اصلی آن بر دیالوگ‌ها و حل معما است. به عبارتی این بازی به خوبی حس کارآگاه بودن را به شما منتقل می‌کند. دو سال پیش بود که Disco Elysium توانست به عنوان یکی از بهترین بازی‌های سال انتخاب شد و توانست جایگاه خود به عنوان یکی از بهترین‌های ژانر ماجراجویی را اثبات کند.

 

با این حال بعد از عرضه بازی به نظر می‌رسد که سازندگان این اثر دچار مشکلات داخلی شده و مشخص نیست که فعلا روی چه بازی جدیدی مشغول به کار هستند.

 

The Vanishing of Ethan Carter

 

بازی The Vanishing of Ethan Carter یکی از کوتاه‌ترین بازی‌های فهرست ما بوده، با این حال ویژگی بسیار خاص در خود دارد.

 

این بازی در هیچ بخشی به شما کمک نکرده و از شما می‌خواهد با دانش و احساس خود معما را حل کنید. این بازی در کنار سبک کارآگاهی خود، عناصر سبک ترسناک را نیز وارد بازی کرده و حل معماها را کاری بس دشوار برای شما می‌کند. بازی The Vanishing of Ethan Carter یکی از سخت‌ترین و البته حقیقی‌ترین بازی‌های کارآگاهی تاریخ بوده و همین موضوع سبب محبوبیت بسیار زیاد آن شده است.

 

کدخبر: ۵۶۰۵۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر