کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۰۴۸
تاریخ خبر:

تانک ۳۰۰ در تهران دیده شد| هر آنچه باید از این آفرودی تازه‌وارد بدانید

تانک 300 در تهران دیده شد| هر آنچه باید از این آفرودی تازه‌وارد بدانید

آفرودی چینی از کمپانی گریت‌وال راهی ایران شد

هفت صبح| اسفند 1402 خبر واردات تانک چینی به ایران رسانه‌ای شد. البته باید تاکید کرد این خودرو برای جانبازان وارد شده و نکته عجیب ماجرا که در گزارش روز یکشنبه نیز به آن اشاره کردیم، این است که نه شرکت‌ها، نه وزارت صمت و نه بانک مرکزی به تعهدات‌شان در قبال واردات خودروی جانبازان عمل نکرده‌اند اما هر روز شاهد واردات یک خودروی جدید به نام جانبازان هستیم.

تانک 300

اگر ارز به واردات خودروی جانبازان تعلق نگرفته چرا پس به نام جانبازان ماشین توسط شرکت‌ها وارد می‌شود؟! تانک 300 هم توسط شتاب‌ران خودرو پرشیا به کشور آمده است! تانک، زیرمجموعه‌ای از گروه گریت‌وال محسوب می‌شود و خودروهای آفرودی تولید می‌کند.

 

تانک 300 اولین محصول وارداتی از این برند به ایران است که با یک شرکت خصوصی واردات راهی ایران شده است. گفتنی است برند نوپای تانک (TANK) که در سال 2021 و به منظور عرضه خودروهای بیراهه‌‌نورد شکل گرفته، در ابتدا محصولاتش را به بازار روسیه می‌فرستاد و تانک 300 نیز نخستین مدل از این برند، در کشور روسیه بود‌ اما پس از روسیه، خودروی تانک 300 در بازارهای دیگری مانند استرالیا، فیلیپین، خاورمیانه و ... نیز حضور پیدا کرد.

 

مشخصات تانک300

پیشرانه در نظر گرفته شده برای تانک ۳۰۰ از نوع ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو جی‌دی‌آی است. این پیشرانه ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۸۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه با جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک ZF هماهنگ شده است. مصرف ترکیبی ۹/۹ لیتر در 100 کیلومتر، تعلیق عقب مولتی لینک به همراه قفل دف عقب از دیگر ویژگی‌های این خودروی شاسی مستقل به‌شمار می‌آیند.

 

مشخصات ظاهری

ابعاد تانک 300 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 76/4، 93/1، 903/1 و 75/2 متر اعلام شده است‌ که این خودرو را از نظر ابعاد در ردیف یواز پاتریوت و تویوتا فورچونر قرار می‌دهد. 

 

کابین و امکانات تانک 300 وارداتی

فضای کابین تانک 300 با مجموعه‌ای از خطوط مستقیم و دایره‌ای شکل طراحی شده و گنجایش محفظه بار هم با تا کردن صندلی‌ها، از 400 به 1635 لیتر قابل افزایش است.

امکانات تانک 300

طراحی تانک 300

خودروبانک درباره طراحی این خودرو نوشته است:  تانک 300 یک خودروی شاسی‌بلند سایز متوسط است که ظاهری آشنا به واسطه الهام‌گیری از خودروهای مطرحی چون جیپ رانگلر و فورد برانکو دارد. به همین خاطر می‌توان گفت ‌ این خودرو در دید عموم می‌تواند از مقبولیت نسبی برخوردار باشد. در نمای جلو با طرحی مکعبی‌شکل که از یک جلوپنجره مستطیلی شکل تشکیل شده است، سروکار داریم.

 

چراغ‌های دایره‌ای و دی‌لایت نواری در مرکز چراغ‌ها، اصلی‌ترین المان‌ها در این بخش هستند که چهره تانک 300 را بی‌شباهت به فورد برانکو نکرده‌اند. سپر کوتاه و ساده یکی از نکات مثبتی است که در بالا بردن راندمان آفرودی این خودرو تاثیر بسزایی دارد. در این قسمت پیچیدگی خاصی مشاهده نمی‌شود و تنها جانمایی چراغ‌های مه‌شکن در طرفین سپر پلاستیکی خاکستری رنگ توجه را به خود جلب می‌کند. اما نمای جانبی تانک 300 جایی است که بیشترین شباهت را با جیپ رانگلر دارد.

طراحی تانک 300

گلگیرهای برجسته و عضلانی با بچه گلگیرهای خاکستری رنگ، سعی در تقویت ذات آفرودی تانک 300 دارند. همچنین آینه‌های جانبی و دستگیره درها نیز از جنس پلاستیک خاکستری رنگ هستند که با فلاپ دور گلگیر و رکاب‌ها هارمونی خوبی پیدا کرده‌اند. همچنین رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی به همراه لاستیک‌های گل درشت آفرودی، چهره‌ای مهیج و جذاب به این شاسی‌بلند چینی داده‌اند.

 

کدخبر: ۵۶۴۰۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر