کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۷۸۲
تاریخ خبر:

خبر خوب برای ماشین‌بازها| بازگشت خاطره شیرین هوندا سیویک به ایران

خبر خوب برای ماشین‌بازها| بازگشت خاطره شیرین هوندا سیویک به ایران

اسطوره ماشین‌بازی در دهه 80 دوباره به کشور بازگشت

هفت صبح| هوندا سیویک برای ماشین‌بازها جزو خاطرات شیرین‌شان محسوب می‌شود. خودرویی که طرفداران زیادی داشت و در دهه 80 حسابی روی بورس بود. نسل پنجم سیویک در دهه 70 به ایران آمد و خودرویی با طراحی به مراتب‌ مدرن‌تر از اجدادش بود که برای اولین بار نیز به طور انبوه به ایران وارد شد تا نام سیویک برای بازار کشور ما نیز همزمان با سایر نقاط جهان، به سرعت مطرح شود. ماشینی که خوراک مسابقات خیابانی و تیونر‌ها بود.

6

پس از آن نسل نهم سیویک در سال 2012 یعنی دهه 90 به ایران آمد. هرچند عرضه این مدل به طور محدود برای مدتی کوتاه ادامه یافت.همچنین در آن زمان اعلام شد  سیویک 2016 در سال 1395 مهمان جاده‌های ایران می‌شود. واردکننده این خودرو، نماینده جدید هوندا در ایران یعنی گلرنگ‌موتور فامیلی است که در چهارمین سال حضور مجدد هوندا در ایران، آماده عرضه پنجمین محصول خود می‌شود.

 

اما خب تعداد محدودی آمد و بعد هم که واردات خودرو به کل بسته شد. حالا نسل جدید هوندا سیویک راهی ایران شده است. ژاپنی جذابی که گفته می‌شود طراحی جلوپنجره و ظاهری این خودرو از روی دلفین الهام گرفته شده است. سیویک جدید با خطوط موازى در بدنه خود و رینگ‌هاى آلومینیومى و چراغ‌هاى ال اى دى در جلو و عقب، طراحى مدرن، بالغ و تاثیرگذارى را ارائه مى‌دهد.

7

این خودرو با 6 رنگ بی‌نظیر (خاکسترى نقره‌اى ، خاکسترى شهاب سنگ، آبى مه‌آلود، قرمز گیلاسى، سیاه کریستالى و سفید پلاتین) عرضه می‌شود. همچنین صندوق عقب این خودرو با حجم 512 لیتری که به شما امکان می‌دهد هر آنچه را که نیاز دارید حمل کنید و محفظه بار گسترده‌ای که به زندگی شما راحتی  و معنای جدیدی از  سفر راحت را می‌بخشد .

 

مشخصات ظاهری هوندا سیویک وارداتی

برای طراحی بخش جلویی هوندا سیویک از فرم صورت دلفین الهام گرفته شده ‌ و تیم طراحی نیز موفق شده تا به خوبی الگوی خود را پیاده کند و موجب شود تا این شباهت به سرعت از طرف بیننده حس شود.در قسمت عقب اما فرم چراغ‌ها مانند چراغ‌های جلو جذاب و حیرت‌آور نیستند و آنچنان توجه‌ها را به خود جلب نمی‌کنند.

 

با این وجود اما از طرفی دیگر در بخش عقب نیز مانند بخش جلو از دو خط شکسته L مانند درون چراغ‌ها بهره برده شده است تا طراحی خودرو یکدست و هماهنگ شود.به طور کلی می‌توان گفت ‌ این نسل از سیویک در مقایسه با نسل‌های قبلی این خودرو کشیده‌تر شده ‌ و فضای پای بیشتری را به سرنشینان خودرو هدیه می‌دهد. به بیانی دیگر یازدهمین نسل از سیویک‌های جدید وارداتی، یک رده در کلاس بدنه سدان پیشرفت کرده‌اند و بزرگ‌تر شده‌اند.

 

 مشخصات فنی هوندا سیویک

نسخه وارداتی سیویک برای بازار ایران به پیشرانه 1/5 لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با کد L15BG مجهز است. این موتور احتراقی به کمک سیستم تزریق سوخت مستقیم (GDI) و تکنولوژی V-Tec قادر است ۱۸۰ اسب بخار توان و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. در نهایت نیز گیربکس CVT نسل سوم با ۹ دنده مصنوعی، توان و گشتاور خروجی موتور را به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد.عملکرد موتور و گیربکس این خودرو به حدی هماهنگ‌اند که شتاب 8/1 ثانیه‌ای را برای سیویک ۱۳۸۹ کیلویی فراهم می‌کنند.از دیگر ویژگی‌های فنی مثبت سیویک می‌توان به سیستم تعلیق مولتی‌لینک محور عقب اشاره کرد که پایداری و چسبندگی بی‌نظیری را به خودرو هدیه می‌دهد.

 

امکانات رفاهی و ایمنی خودرو

اسب بخار درباره امکانات این خودرو نوشته است: هوندا سیویک وارداتی به امکانات و آپشن‌هایی نظیر ۸ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم پایش فشار تایرها (TPMS)، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار بین خطوط فعال، رادار تابلو‌خوان، کروز کنترل تطبیقی، اتولایت، سنسور نور، سنسور باران، فرمان کمکی برقی، سیستم تشخیص خستگی، حالت‌های رانندگی اکو، نرمال و اسپرت، مولتی مدیا ۹ اینچی با ۸ بلندگو، اپل کارپلی و اندروید اتو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دنده پشت فرمان، استارت بدون کلید، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب سه حالته، سیستم تهویه اتوماتیک، خروجی تهویه ردیف عقب، گرم‌کن صندلی‌های جلو، آینه الکتروکرومیک، سانروف و آینه‌های جانبی تاشو برقی مجهز است.

 

قیمت هوندا سیویک وارداتی

شرکت وارد‌کننده این خودرو اعلام کرده با توجه به مستندات گمرکی و اضافه شدن هزینه‌های جانبی، سیویک برای خریدار از سامانه یکپارچه حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

 

کدخبر: ۵۶۳۷۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر