کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۲۴۵
تاریخ خبر:

اروپایی خوش آب و رنگ، گران از آب در آمد

اروپایی خوش آب و رنگ، گران از آب در آمد

اشکودا سوپرب، گران قیمت‌ترین خودرو وارداتی ایران شد

هفت صبح|‌ شرکت پارس ساتر هوشمند قیمت نهایی خودرو سدان اروپایی و وارداتی اشکودا سوپرب را اعلام کرد. Skoda Superb گران‌ترین خودرو وارداتی ایران شد. پس از اعلام قیمت نهایی اشکودا سوپرب در مبادی ورودی با قیمت ۲ میلیارد و ۲۲۴ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان، شرکت پارس ساتر هوشمند به‌عنوان واردکننده این خودرو، قیمت نهایی گزافی برای آن در نظر گرفته تا بدین ترتیب این خودرو لقب گران قیمت‌ترین خودرو وارداتی را تصاحب کند.

   

مشخصات اشکودا سوپرب

 

پس از اعلام قیمت تویوتا کرولا و قیمت هیوندای کُنا، حالا پارس ساتر هوشمند، قیمت مصرف کننده و نهایی اشکودا سوپرب را عدد باورنکردنی ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرده است. بدین ترتیب باید منتظر ماند تا در نهایت چه تعداد از حواله‌داران این خودرو نسبت به تکمیل وجه اقدام می‌کنند و چه تعداد منصرف خواهند شد. نکته جالب در مورد نرخ این خودرو پس از عرضه در بازار خواهد بود که با توجه به مبلغ حدود ۳ میلیارد تومانی مصرف کننده، پیش‌بینی قیمت گزاف و نامتعارفی برای این خودرو در بازار داریم.علاوه بر این‌که این خودرو یکی از کم‌متقاضی‌ترین و جنجالی‌ترین خودروهای وارداتی بازار ایران محسوب می‌شود، ارائه خدمات پس از فروش ضعیف و همچنین مشکلات مربوط به تامین قطعات یدکی این خودرو نیز باعث شده تا بسیاری از ثبت‌نام کنندگان خودروهای وارداتی، سوپرب را انتخاب نکنند و ظرفیت این خودرو در هنگام ثبت نام در سامانه خودروهای وارداتی خالی بماند.

  

نگاهی به مشخصات Škoda Superb

 

این خودرو به یک پیشرانه ۱/۴ لیتری TSI با حداکثر قدرت 148 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر مجهز شده است. مجموع این توان توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه ساخت گروه فولکس واگن به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. از مجموع آپشن‌های این خودرو می‌توان به سامانه کنترل کشش، سیستم پایداری الکترونیکی، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی کنسول مرکزی با پشتیبانی از Apple Car Play و Android Auto، اسمارت لینک، صندوق عقب برقی، اتوپارک، سنسورهای ۵ گانه هشدار موانع در قسمت جلو و عقب خودرو، دوربین 360 درجه، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، کروز کنترل تطبیقی، آینه‌های جانبی برقی به‌همراه گرم‌کن، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سانروف برقی، روکش چرم باکیفیت صندلی‌‌ها، سنسور نور و باران، سیستم تهویه مطبوع دیجیتالی دو کاناله، ترمز اضطراری خودکار، رادار هشدار تصادف از جلو، رادار حرکت بین خطوط، کلاستر تمام دیجیتال و دی‌لایت اشاره کرد.

 

سوپرب مدل ۲۰۲۴ به رسم رگ و ریشه آلمانی خود از طرحی ساده بهره می‌گیرد و فضاسازی در آن اولویت طراحان بوده است. سوپرب در اروپا فقط می‌بایست با سه خودروی پژو ۵۰۸، تویوتا کمری و مزدا ۶ رقابت کند و دیگر موندئو و تالیسمان در این سگمنت حضور ندارند.به رغم ثابت ماندن فاصله محوری، سوپرب در نسخه سدان و استیشن به ترتیب ۴۳ و ۴۰ میلی متر نسبت به قبل افزایش طول داشته است. به لطف رشد ابعاد بیرونی، فضای سر سرنشینان جلو و عقب سوپرب افزایش یافته است و ظرفیت صندوق بار هم در نسخه سدان با ۲۰ لیتر افزایش به ۶۴۵ لیتر و در نسخه استیشن با ۳۰ لیتر افزایش به ۶۹۰ لیتر رسیده است.

 

کدخبر: ۵۶۰۲۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر