کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۷۵۳
تاریخ خبر:

کوراندو اگر بیاید چه مشخصاتی دارد؟

کوراندو اگر بیاید چه مشخصاتی دارد؟

گفته می‌شود یک شرکت خودروساز خصوصی برای واردات سانگ‌یانگ کوراندو اقدام کرده است

هفت صبح| سانگ‌یانگ از برندهایی است که در گذشته هم در بازار ایران موجود بود. در یک دوره همه خودروسازان خارجی از ایران رفتند و فقط چینی‌ها یکه‌تاز بازار ماندند. در دوره جدید واردات بااینکه باید اصطلاح قطره‌چکانی را برایش به کار برد اما ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها به شدت در حال پس گرفتن جایگاهی هستند که در گذشته در بازار واردات ایران داشتند. البته در گذشته شرکت رامک‌خودرو بازار واردات سانگ‌یانگ را در دست داشت که اتفاقا شکایت‌های این پرونده همچنان در جریان است. فعلا یک خودروساز بخش خصوصی اقدام به واردات سانگ‌یانگ کوراندو کرده و کاتالوگ رسمی آن نیز توسط این شرکت منتشر شده است.

 

 

تاریخچه سانگ‌یانگ

 

شرکت خودروسازی سانگ‌یانگ کره‌جنوبی که در حال حاضر تحت عنوان کی‌جی موبیلیتی KG Mobility در بازار جهانی شناخته می‌شود، یکی از خودروسازان نام‌آشنا برای ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود که با ارائه چندین مدل از محصولات خود تحت نمایندگی شرکت رامک‌خودرو به فروش خوبی نیز در سال‌های گذشته دست پیدا کرد. موسو، چیرمن، اکتیون، کوراندو، رکستون، کایرون و اخیراً تیوولی، نیوکوراندو و نسل چهارم رکستون G4 خودروهای نام‌آشنای این شرکت هستند که در سال‌های مختلف در بازار کشور عرضه شده‌اند و با استقبال مناسب مصرف‌کننده ایرانی مواجه شده‌اند.

 

 

مشخصات فنی کوراندو

سانگ یانگ کوراندو۲

دو مدل کوراندو در سامانه یکپارچه به چشم می‌خورد که یکی از آنها از نوع FWD و دیگری از نوع AWD است. در مدل اول، نیروی موتور تنها روی چرخ‌های جلو اعمال می‌شود، حال‌آنکه در مدل دوم، هر چهار چرخ ماشین با قوای پیشرانه شروع به حرکت می‌کنند. باقی مشخصات فنی بین این دو خودرو مشترک است.در زیر کاپوت کوراندو یک پیشرانه ۱/۵ لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم یا همان TGDi قرار دارد که می‌تواند 163 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور آزاد کند. نیروی موتور از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود.پیشرانه کوراندو با استاندارد آلایندگی یورو5 سازگاری داشته و در ازای پیمایش 100 کیلومتر مسافت، تنها 7/7 لیتر بنزین می‌سوزاند. با باک 47 لیتری پر، می‌توان حدود 600 کیلومتر را بدون نیاز به جایگاه سوخت‌رسانی طی کرد.تعلیق جلو مک فرسون، تعلیق عقب مولتی لینک، ترمز دیسکی خنک شونده روی چرخ‌های جلو، ترمز دیسکی معمولی روی چرخ‌های عقب، فرمان برقی و رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی از دیگر مشخصات کوراندو بی‌ام کارز به حساب می‌آیند.

 

 

 

تجهیزات رفاهی و ایمنی

سانگ یانگ کوراندو

از مهم‌ترین تجهیزات و ویژگی‌های این خودرو می‌توان به صندلی برقی راننده و سرنشین به‌همراه گرم‌کن، آینه‌های جانبی جمع‌شونده اتوماتیک به‌همراه گرم‌کن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سنسور باران، نمایشگر ۸ اینچی لمسی کنسول مرکزی، کلاستر تمام دیجیتال ۱۰/۲۵ اینچی راننده، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد، سیستم پایش باد لاستیک‌ها، سنسور پارک جلو و عقب، دی‌لایت، اتولایت، دوربین دید عقب، چراغ‌های مه‌شکن عقب، ۶ عدد کیسه هوای ایمنی، ایموبیلایزر، سیستم صوتی با ۶ عدد بلندگو، خروجی برق ۱۲ ولت، پد شارژ بی‌سیم، سانروف برقی و سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

 

کدخبر: ۵۵۹۷۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر