کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۰۵۵
تاریخ خبر:

آئودی جدید برقی هم آمد اما برق قطع بود

آئودی جدید برقی هم آمد اما برق قطع بود

لوکس‌های برقی وارداتی قربانی زیرساخت

هفت صبح| روز گذشته چند ساعتی در شهر تهران برق قطع بود. به طوری که حتی کاندیداهای ریاست جمهوری که به وزارت کشور برای ثبت‌نام رفته بودند، با قطعی برق مواجه شدند.

 

این موضوع در حالی است که هنوز تابستان از راه نرسیده تا با آن قطع‌شدن‌های برق در ساعت‌های طولانی مواجه شویم.

 

این موضوع هم در روزهایی رخ داد که همه سرگرم ثبت‌نام خودروهای برقی در سامانه فروش هستند و مسئولان وعده واردات بیشتر خودروی برقی را می‌دهند.

 

فروشندگان خودرو از سودی که در دوره اول فروش این خودروها به جیب‌شان سرازیر می‌شود، خوشحال هستند و عده دیگر نگران که با رفتن وزیر مپنایی چه بر‌سر خدمات این خودروها خواهد آمد. این موضوع در حالی است که هنوز به طور دقیق میزان خودروهای برقی وارد شده به کشور مشخص نیست.

 

 

عده‌ای گمان می‌کنند کارشناسان این حوزه با ماشین‌های برقی  مشکل دارند. در صورتی که خودروهای وارد شده واقعا از برندهای لوکس و دارای حرف است. مشکل ما هستیم که زیرساخت لازم برای واردات خودروهای برقی را نداریم. هنوز تعداد جایگاه‌های شارژمان مشخص است و معلوم نیست چه تمهیدی برای این موضوع دیده شده است. برندهایی از فولکس‌واگن و تویوتا و آئودی در سامانه به فروش رفتند و حالا معین خودرو یک مدل دیگر آئودی را نیز به ایران آورده است که ‌ مشخصاتی به شرح زیر دارد.

 

 

مشخصات آئودی Q4 E-tron نسخه 40

 

پایگاه خبری اسب بخار درباره نسخه جدید وارداتی آئودی نوشته است؛ اسفند سال گذشته نمونه‌های اولیه آئودی Q5 E-tron معین خودرو به گمرک ایران رسید و حضور این کراس‌اوور تمام برقی در ایران قطعی شد. پس از اعلام عرضه خودروهای وارداتی برقی نیز شاهد حضور این کراس‌اوور در میان خودروهای قابل فروش سامانه بودیم تا متقاضیان خرید تمام برقی‌ها بتوانند گزینه ارزنده‌ای پیش روی خود داشته باشند.حال اما باخبر شدیم که این شرکت قصد دارد تا نسخه ۴۰ یا دو‌چرخ محرک آئودی Q4 E-tron را نیز به زودی در سامانه یکپارچه خودروهای برقی عرضه کند و سبد محصولات خود را ارتقاء بخشد.

   

مشخصات فنی Q4 E-tron

 

آئودی Q4 e-tron معین خودرو کاملاً با نسخه رونمایی شده توسط نادین خودرو یکسان است و هر دو دارای پک باتری 8/84 کیلووات ساعتی هستند. البته این عدد در تمام کاتالوگ‌های بین‌المللی این خودرو، به جز چین، ۸۲ کیلووات ساعت ذکر شده است. حداکثر قدرت این کراس‌اوور با محور محرک عقب، ۲۰۴ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن نیز ۳۱۰ نیوتن متر است. حداکثر مسافت قابل پیمایش آئودی Q4 e-tron نسخه ۴۰ با یک بار شارژ کامل نیز در کاتالوگ فاو ۶۰۵ کیلومتر و در بروشورهای بین‌المللی، به طور متوسط ۵۲۱ کیلومتر و در شهر، ۵۹۵ کیلومتر ذکر شده است.

   

امکانات و آپشن‌های Q4 نسخه ۴۰

 

از امکانات این خودرو می‌توان به مواردی همچون هدآپ دیسپلی با واقعیت مجازی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار پیشگیری برخورد از جلو، ترمز اضطراری، نمایشگر۱۱/۶  اینچی لمسی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، کلاستر ۱۰/۲۵  اینچی دیجیتال، سیستم صوتی حرفه‌ای با هشت بلندگو، نورپردازی داخلی، صندلی‌های جلو برقی مجهز به گرم‌کن، کروز کنترل تطبیقی، سیستم‌های ترمز کمکی EBA ،BAS و BA، سیستم ترمز ABS و EBD، سیستم‌های ضد لغزش، سیستم‌های کنترل پایداری، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، استارت از راه دور، پیش‌گرمایش باتری در هوای سرد، دی‌لایت، سنسور نور و باران، بلوتوث، سیستم تهویه جداگانه سرنشینان عقب و… اشاره کرد.

 

کدخبر: ۵۶۰۰۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر