کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۷۱۴
تاریخ خبر:

بدترین جنایت روی زمین

بدترین جنایت روی زمین

در این گزارش سراغ پنج پرونده ‌ کودک‌کشی توسط والدین در ماه‌های اخیر ‌‌رفته‌ایم.

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | انگار قتل‌ها هم یک دوره خاص دارد. یک دوره زورگیری زیاد می‌شود، بعد دامادکشی بعد دامادها شروع به قتل اعضای خانواده و همسر می‌کنند. یک زمانی هم بچه‌ها والدین را به قتل می‌رسانند‌ اما در چند وقت اخیر شاهد قتل بچه‌ها ‌‌به دست والدین بودیم که ‌بسیار ‌‌غمگین است.

 

مجازات جرم قتل فرزند توسط پدر، در قتل عمد فرزند خود، پس از اثبات این امر، با کمک ادله اثبات قتل، پرداخت دیه به ورثه فرزند و حبس تعزیری از 3 تا 10 سال‌ خواهد بود و این حکم‌ در خصوص جد پدری، یعنی پدر‌بزرگ نیز‌ مصداق دارد. در صورت قتل فرزند توسط مادر به صورت عمد و در صورت اثبات این امر با کمک ادله اثبات قتل، مادر قصاص خواهد شد. شایان ذکر است، در صورت محکومیت مادر به قصاص، چنانچه اولیای دم‌ رضایت دهند یا بر پرداخت دیه به جای قصاص، مصالحه کنند، محکوم‌ اعدام نخواهد شد. در این گزارش سراغ پنج پرونده ‌ کودک‌کشی توسط والدین در ماه‌های اخیر ‌‌رفته‌ایم.

 

قتل وحشتناک نوزاد پسر توسط مادر در پارک تبریز 
مادری که نوزاد پسر خود را با ضربات چاقو در یکی از پارک‌های تبریز به قتل رسانده بود، دستگیر شد.روز 21 آذرماه امسال، چند کودک هنگام بازی در یکی از پارک‌های اطراف شهر تبریز متوجه جسد خونین نوزادی شدند که در گوشه‌ای افتاده بود. با اعلام موضوع به پلیس، بلافاصله مأموران به محل رفتند.سرهنگ ابراهیم خلیل‌عبدلی، سرپرست پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی گفت:

 

با اعلام خبر کشف جسد نوزاد پسری در یکی از پارک‌های اطراف شهر تبریز، موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت. کارآگاهان جنایی ضمن بررسی دقیق صحنه با اقدامات فنی و اطلاعاتی و از طریق مالک یک دستگاه خودرو که در صحنه جرم حضور داشته، عامل قتل نوزاد را که مادر او بوده است، شناسایی و در کمترین زمان ممکن در مخفیگاهش دستگیر کردند و او به قتل نوزادش اعتراف کرد. مادر علت قتل را اختلاف خانوادگی با همسرش عنوان کرده بود.

 

‌قتل دختر 13 ساله به‌خاطر غذا نخوردن! 
سه‌شنبه ۷ آذر ماه امسال مرگ مشکوک دختری 13‌ساله از سوی پزشکی قانونی به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی گزارش داده می‌شود. کارآگاهان در بررسی‌های میدانی پی می‌برند که این دختر نوجوان بر اثر خفگی به قتل رسیده است. متهم در اظهارات اولیه منکر این جنایت می‌شد تا اینکه بالاخره اعتراف کرد و گفت: «دخترم غذا نمی‌خورد و روز حادثه موجب ناراحتی من و همسرم شد.

 

مادرش عصبانی شد و چند ضربه به او زد.» کارآگاه پرونده به اعتمادآنلاین گفته است: «پدر و مادر این دختر از اتباع هستند و چند سال پیش به صورت غیرقانونی به ایران آمدند. دایی مقتول اصرار داشت که این خانواده به ایران بیایند. آنها حوالی خیابان مولوی تهران زندگی می‌کردند.این خانواده جز این دخترشان که ۱۳ ساله بود، یک فرزند یک‌ساله دیگر هم دارند.

 

طبق اظهارات خانواده، اتفاقا دخترشان تمایلی هم نداشته به ایران بیاید‌. اتفاقا دختر از اینکه به ایران آمده بود، راضی نبود. برای همین اکثرا قهر می‌کرد و غذا نمی‌خورد. مادر این دختر هم، چون مشکل روحی و روانی داشت یکی‌ دو بار گردن این بچه را گرفته بود و کتکش می‌زد.روز حادثه مادر این دختر وقتی می‌بیند‌ او غذا نمی‌خورد، گردنش را می‌گیرد تا به زور به دخترش غذا بدهد.

 

در همین حین که گردن دخترش را گرفته بود، ناگهان دخترش نفسش بند می‌آید و می‌افتد. به همین خاطر مادر و پدرش او را به بیمارستان می‌رسانند. دختر در بیمارستان فوت می‌کند. بیمارستان جسد را به پزشکی قانونی منتقل می‌کند. پزشکی قانونی هم به ما اعلام می‌کند که جسد دختر ۱۳ ساله‌ای که به پزشکی قانونی ارجاع شده است، آثار خفگی در ناحیه گردنش وجود دارد.

 

همانجا ما به خانه پدر و مادر مقتول رفتیم.پدر و مادر این دختر ۱۳ ساله اول قبول نمی‌کردند که باعث مرگ این دختر شده‌اند و می‌گفتند؛ دخترشان مریض بوده و فوت کرده است‌ اما وقتی هر دوشان را بازداشت کردیم، اعتراف کردند و گفتند که ماجرا چه بوده است.»

 

قتل هولناک پسر‌بچه ۴ ساله به دست مادر در اهواز
شامگاه سوم شهریور امسال زن جوانی با مراجعه به پلیس از گم شدن پسر ۴ ساله‌اش به نام کوشا در کوی ملت اهواز خبر داد و گفت: من چند سال قبل از همسرم جدا شدم اما حضانت پسرم با من بود. حدود ساعت ۹ شب پسرم را به خانه پدربزرگش بردم و او را مقابل در خانه پیاده کردم و رفتم اما پسرم به خانه آنها نرفته و گم شده است.

 

پس از این شکایت در حالی که عکس پسربچه در فضای مجازی منتشر شده بود تا چنانچه کسی از او اطلاع دارد، به خانواده‌اش خبر دهد، پلیس در بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته خانه پدربزرگ کوشا دریافت زن جوان با خودرو تا مقابل خانه پدربزرگ کوشا آمده اما او را پیاده نکرده است.بنابراین پلیس به اظهارات مادر این کودک شک کرد و در ادامه نیز مشخص شد وی با تناقض‌گویی قصد گمراه کردن مسیر تحقیقات را دارد.

 

در حالی که تحقیقات و بررسی‌ها ادامه داشت، ساعت ۵ صبح دوشنبه ۶ شهریور جسد کوشا ۴ ساله در شهرک جانبازان اهواز پیدا شد. این در حالی بود که آثار جراحات و خفگی روی گردن پسربچه نمایان بود؛ بدین ترتیب فرضیه قتل پیش روی مأموران پلیس قرار گرفت.در ادامه تحقیقات با توجه به اینکه کوشا آخرین بار با مادرش دیده شده بود، مأموران به زن جوان مشکوک شدند

 

و در ادامه با دستور مقام قضایی زن جوان دستگیر شد و پس از چند ساعت به قتل هولناک پسرش اعتراف کرد.زن جوان گفت: مدتی قبل با مرد جوانی آشنا شدم که وضع مالی خوبی داشت. او از من خواستگاری کرد و پیشنهاد ازدواج داد اما برایم شرط گذاشت و گفت که نمی‌تواند پسرم را بپذیرد. از آنجا که نمی‌دانستم پسرم را باید به چه کسی بسپارم، از طرفی نمی‌خواستم این موقعیت ازدواج را نیز از دست بدهم، تصمیم گرفتم بچه را بکشم.

 

قتل کودک ۱۸ماهه با مشت پدر شیشه‌ای
ظهر پنجم خرداد امسال خبر رسید کودک 18 ماهه‌ای به قتل رسیده است. محل حادثه آپارتمانی در شرق پایتخت بود و تیم تحقیق وقتی در آنجا حاضر شد جسد بی‌جان دختربچه‌ای را دید که سودا نام داشت. آثار کبودی و سوختگی روی بدن او دیده می‌شد و به‌گفته پزشکی قانونی، کودک‌آزاری مشهود بود.

 

مادر سودا در تحقیقات گفت: شب قبل برای خرید از خانه بیرون رفته بودم و بعد از اینکه برگشتم شوهرم اعتراض کرد که کجا رفته‌ای. او معتاد بود و هر وقت عصبانی می‌شد تا حد مرگ مرا کتک می‌زد. آن روز هم دیوانه‌وار مرا به باد کتک گرفت و با مشت به‌صورت دخترم که گریه می‌کرد کوبید و او بی‌حال شد. وی ادامه داد:

 

می‌خواستم او را به بیمارستان ببرم، اما شوهرم اجازه نداد و گفت حالش خوب است. حتی شب شیر خورد و حوالی صبح متوجه شدم که او فوت شده است. یکی از اقوام‌مان که مهمان خانه ما بود، به پلیس زنگ زد و شوهرم از ترسش فرار کرد که دستگیر شد. متهم به قتل متولد سال۷۷ است و اعتیاد به شیشه دارد. وقتی مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت مدعی شد که قصد تنبیه همسرش را داشته‌ اما به قتل کودکش منجر شده است.

 

قتل هولناک سه کودک توسط مادر و اقدام به خودکشی 
دهم تیرماه امسال در دورود لرستان، یکی از نزدیکان مادر جوان متوجه حال وخیم او و بچه‌هایش شده و خیلی سریع اورژانس را خبر کرد. حال بچه‌ها به حدی وخیم بود که دقایقی بعد از انتقال به بیمارستان یکی یکی به کام مرگ فرو رفتند.

 

مشاهدات ابتدایی حکایت از مسمومیت بالای دارویی در مادر و بچه‌ها داشت که منجر به مرگ ۳ کودک بی‌گناه شده بود. زن جوان از مدتی قبل با همسر خود اختلافات خانوادگی داشت که حتی منجر به باز شدن پرونده قضایی میان آنها هم شده بود. به دنبال این اختلافات زن جوان اقدام به مسموم کردن مرگبار فرزندان خود کرد و سپس قصد خودکشی داشت که موفق نشد‌‌‌. ‌روند قضایی در مورد او ادامه دارد.

 

 

 

کدخبر: ۵۵۱۷۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر