کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۰۸۵
تاریخ خبر:

قاتل الهام سرلاتی قصاص شد

قاتل الهام سرلاتی قصاص شد

جسد الهام در جاده منتهی به جنگل دوهزار در حالی کشف شد که با اصابت جسم سخت به قتل رسیده بود

هفت صبح|  اول مهر ماه سال 99 نوعروس 33 ساله‌ای به نام الهام سرلاتی هنگام بازگشت از محل کارش در سازمان تامین اجتماعی سیاهکل گیلان در حالی که قصد عزیمت به سمت منزل پدری‌اش واقع در شهر املش را داشت؛ به طرز مرموزی ناپدید شد.خانواده الهام که از فقدان او نگران بودند خیلی سریع موضوع را به ماموران پلیس اطلاع دادند، و تحقیقات برای یافتن ردی از زن جوان آغاز شد تا اینکه روز بعد، ماموران اداره برق استان گیلان در حین کار متوجه شدند جسدی در حاشیه جاده رها شده است.

 

جسد الهام در جاده منتهی به جنگل دوهزار در حالی کشف شد که با اصابت ضربات جسم سخت به طرز فجیعی به قتل رسیده بود. ضربات منتهی به مرگ به سر و صورت مقتول به حدی مهلک بود که جسد دختر جوان به سختی قابل شناسایی بود. به این ترتیب رسیدگی به پرونده وارد فاز جنایی شده و بررسی‌ها برای شناسایی و دستگیری عاملان جنایت آغاز شد.

  

اولین سرنخ

 

ماموران پلیس در اولین اقدام خود دوربین‌های مدار بسته محلی را که الهام از سرویس اداره پیاده شد واقع در میدان اصلی لنگرود را بررسی کردند.در دوربین دیده می‌شد که الهام از سرویس اداره‌شان که یک پژو پرشیا مشکی بود پیاده شد و از یک مغازه خوراکی خرید. بعد در تصویر مبهمی دیده می‌شد که او سوار یک پراید شد.

 

با توجه به اینکه آخرین تصویر به ثبت رسیده از دختر جوان مربوط به همان خودروی پراید بود، مالک خودرو به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب قرار گرفت و خیلی زود مشخص شد که این فرد متواری شده که فرار او سبب شد بیشتر از قبل ظن ماموران جنایی برانگیخته شود. بنابراین مالک خودرو تحت تعقیب قرار گرفت و سرانجام همسر او شناسایی شده و تحت تحقیقات قرار گرفت. ضد و نقیض گویی‌های زن جوان سبب شد ماموران جنایی به او مظنون شده و بازجویی‌ها از زن جوان در حالی وارد فاز تخصصی شد که او ادعا می‌کرد از سرنوشت همسر خود بی‌اطلاع است و نمی‌داند او کجا و به چه علت متواری شده است.

  

اعتراف زوج جوان به قتل

 

سرانجام زن جوان لب به اعتراف گشود و به همدستی با شوهر خود در قتل الهام سرلاتی اقرار کرد.در همین حال ردیابی متهم اصلی پرونده ادامه پیدا کرد تا اینکه سه ماه بعد از وقوع قتل متهم به قتل در مخفیگاه خود واقع در شهرستان دماوند شناسایی و دستگیر شد.

 

متهم بعد از دستگیری به قتل اقرار کرد و در تشریح ماجرا گفت:«روز حادثه همراه همسرم در خودرو نشسته بودیم و از قبل نقشه سرقت داشتیم.همان موقع زن جوانی به عنوان مسافر برای املش ماشین خواست و ما سوارش کردیم.وقتی چشم‌مان به طلاهایش افتاد تصمیم خود را عملی کرده و از جاده اصلی به سمت جاده جنگل‌های دوهزار منحرف شدیم.آن زن خیلی ترسیده بود و جیغ می‌کشید.کمی که در جاده پیش رفتیم ماشین را کنار زدم تا او را وادار کنیم طلاهایش را به ما بدهد اما او همچنان جیغ می‌کشید و صدایش در سکوت جنگل می‌پیچید. من هم برای اینکه ساکتش کنم قلوه سنگی برداشته و با آن چند ضربه به سرش زدم که منجر به مرگش شد.»

 

متهم در ادامه گفت:«من و همسرم سراسیمه طلاهای این زن را سرقت کرده و پا به فرار گذاشتیم.جسد را هم در همان محل رها کردیم.»با اعتراف صریح و قرین واقع متهمان به قتل پرونده با طی روال قانونی راهی دادگاه کیفری یک استان گیلان شد و قضات بعد از محاکمه بنا بر درخواست اولیای دم پرونده یعنی پدر و مادر الهام حکم قصاص را صادر کردند.

  

قصاص متهم

 

پدر الهام سرلاتی از همان ابتدا اعلام کرد که از قصاص قاتل دخترش گذشت نمی‌کند چون معتقد بود الهام مظلومانه و بی‌دفاع به قتل رسیده است. او در دادگاه اعلام کرد:«من کارمند دامپزشکی بودم و دو دخترم را با زحمت بزرگ کردم تا زندگی آبرومندی داشته باشند.الهام دختر بزرگ من بود که بی‌گناه به قتل رسید.او به تازگی ازدواج کرده بود و آرزوهای زیادی داشت.امکان ندارد از خون دخترم بگذرم.»به این ترتیب حکم صادر شده با طی روند قانونی سحرگاه چهارشنبه 22 فروردین امسال به اجرا درآمد و متهم به قتل الهام سرلاتی به دار مجازات آویخته شد.

 

 

 

کدخبر: ۵۵۶۰۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر