کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۲۲۰
تاریخ خبر:

حادثه تلخ درپی نزاعی سیاسی ‌‌| تجاوز گروهی به ‌مرد پناهجوی ایرانی در آلمان

حادثه تلخ درپی نزاعی سیاسی ‌‌| تجاوز گروهی به ‌مرد پناهجوی ایرانی در آلمان

متهمان قصد تحقیر قربانی را داشتند

هفت صبح، آریا برازنده |  ‌اگر یادتان باشد هفته پیش رسانه‌های آلمان به نقل از مقام‌های قضائی گزارش داده‌اند که عاملان تجاوز گروهی به یک مرد پناهجوی ایرانی در شهر ایزرلون (غرب آلمان) را بازداشت کردند. در این مدت دو اتفاق جدید در این پرونده رخ داده. اول اینکه پلیس فیلمی از «صحنه تجاوز گروهی» به پناهجوی ایرانی در تلفن همراه یکی از مظنونان بازداشت‌ شده پیدا کرده که با اظهارات قربانی مطابقت دارد.

 

دوم هم اینکه در گفت‌وگوی قربانی با یک خبرنگار آزاد او تجاوز را انکار کرده است. قربانی الان در خانه‌ای امن و تحت نظارت پلیس است و به این خبرنگار گفته: «تعریف قانون و دادستانی آلمان از تجاوز چیز دیگری است و الزاماً بر اساس انجام عمل دخول تعریف نمی‌شود.» به گفته خبرنگار  در قانون آلمان انواع مختلفی از تجاوز تعریف می‌شود و این اتفاق را هم تجاوز تعریف کرده‌اند. 

 

حادثه تلخ درپی نزاعی سیاسی

ماجرا هفدهم شهریور رخ داد. شنبه شب هفته قبل مردم محله از داخل یک کارخانه متروکه صدای داد و بیداد شنیدند و برای این به پلیس زنگ زدند. قربانی مردی 30ساله بود که به دلیل جراحت‌های ناشی از تجاوز همان شب به بیمارستان منتقل می‌شود. پلیس هلیکوپتری را مامور جست‌وجوی آزارگران که شامل چهار مظنون بین 24 تا46 ساله بودند می‌کند. 

 

به گفته پلیس، این افراد که اوراق هویتی به همراه نداشتند، مدعی شدند که ایرانی هستند و تابعیت هلند و دانمارک دارند. پلیس در حال پیگیری برای تایید ادعاهای این افراد است. اداره امنیت آلمان همان روز اول اعلام کرد به دلیل «احتمال انگیزه سیاسی» مسئولیت این پرونده را بر عهده گرفته است. رسانه اشپیگل نوشته است که این حادثه پس از نزاعی سیاسی بین طرفین آغاز شده و متهمان قصد تحقیر قربانی را داشته‌اند. همچنین پلیس در بیانیه تازه خود انگیزه خارجی‌ستیزانه در تعرض اخیر را رد کرده است.

 

کدخبر: ۵۶۶۲۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر