کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۹۱۱
تاریخ خبر:

افتضاحات ایرانیان آن‌سوی مرزهای کشور| تجاوزهای دندانپزشک جوان ایرانی در استرالیا

افتضاحات ایرانیان آن‌سوی مرزهای کشور| تجاوزهای دندانپزشک جوان ایرانی در استرالیا

تایید حکم زندان ایرانی عضو داعش در آلمان و اولین جلسه دادگاه بزرگترین فاجعه محیط‌ زیستی سوئد

هفت صبح| یک: ‌به تازگی در دادگاه‌ شهر «پرت» استرالیای غربی، یک دندانپزشک ایرانی به نام فرزام محرابی برای تجاوز و مسموم کردن پنج زن مجرم شناخته شده است. از قرار معلوم این دندانپزشک 34 ساله، در طول سال 2022، در نوشیدنی‌ قربانیان خود مواد مخدر ریخته و بعد از بیهوش کردن آنان، آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار ‌داده است. او بعد از آشنایی و ریختن طرح دوستی با قربانیان خود از طریق شبکه‌های مجازی دوست‌یابی، در خانه یا بار نقشه خود را عملی می‌کرد. 

 

فرزام محرابی یک ماه پیش در اولین دادگاه خود، با 22 اتهام روبه‌رو شد؛ اتهاماتی از جمله تجاوز جنسی، بیهوش و گیج کردن برای انجام جرم قابل کیفرخواست و همچنین مسدود کردن راه تنفسی یک زن. او در این دادگاه به جرم دارو دادن و تجاوز به سه زن و تجاوز به دو زن دیگر مجرم شناخته شد. در جلسه دادگاه این دندانپزشک ایرانی، تصاویر و ویدئوهایی از دوربین‌های مدار بسته پخش شد که نشان می‌داد او در نوشیدنی قربانیان خود دارو می‌ریزد.

 

یکی از این زنان که با او در سایت دوست‌یابی تیندر آشنا شده بود گفته است بعد از خوردن نوشیدنی دچار تاری دید شده و تفاوت طعم آن را حس کرده است. محرابی سپس همان شب در خانه خود به این زن تجاوز کرد و سعی کرد او را خفه کند. یکی دیگر از قربانیان گفته است بعد از خوردن یک نوشیدنی در باغ خانه این دندانپزشک، به شدت دچار سرگیجه شده و بالا آورده است. او می‌گوید بعد از بالا آوردن بیهوش شده و چیز دیگری را به خاطر نمی‌آورد اما صبح روز بعد در اتاق خواب محرابی بیدار شده و روی بدن خود آثار جراحت پیدا کرده است.

 

در آزمایشات مشخص شد او در نوشیدنی قربانیان خود ترکیبی از ام‌دی‌ام‌ای، متیلون و متیل‌آمفتامین می‌ریخته است. ام‌دی‌ام‌ای نوعی مواد مخدر است که به اکستازی هم شهرت دارد. او برخی از قربانیان خود را با دعوت به مصرف این مواد مخدر به خانه خود دعوت می‌کرد. زنانی که محرابی به آن‌ها تجاوز کرده بین 18 تا 24 سال سن دارند، هرچند که او ادعا می‌کند همه اعمالش را با رضایت طرفین انجام داده است.

 

او در دادگاه اخیر، از بین 22 اتهام، در 21 مورد مجرم شناخته شد و در یکی از اتهامات بیهوش کردن تبرئه شد. او فقط به دو اتهام خرید و فروش داروی غیرمجاز اعتراف کرده است و باقی اتهامات را رد می‌کند. فرزام محرابی همچنین اعتراف کرد که در برنامه‌های دوستیابی، درباره سن، قد و زندگی با والدینش دروغ گفته است. این دندانپزشک ایرانی ممکن است به ازای هر مورد اتهام تجاوز جنسی به 14 سال زندان محکوم شود. سه ماه دیگر حکم محکومیت او صادر خواهد شد.    

 

دو: یک شهروند ایرانی ساکن آلمان که سال گذشته متهم به تدارک حمله تروریستی شده بود، حکم چهار سال زندانش تائید شد و دادگاه، درخواست تجدید نظر او را رد کرد. بنابر اسناد دادگاه، این مرد ۲۶ ساله که «جلال ج» نام دارد، قصد داشت با تهیه سم دست‌ساز در شب سال نو ۲۰۲۳ در آلمان یک حمله تروریستی انجام دهد.

 

پلیس آلمان «جلال ج» را در اوایل سال ۲۰۲۳ در منطقه کاسترو-راکسل، میان بوخوم و دورتموند دستگیر کرد. او اواخر همان سال در دادگاهی در دورتموند به تحمل چهار سال حبس محکوم شد. بنابر اسناد دادگاه، متهم برای تولید مواد سمی بر پایه سیانور و رزین، با داعش ارتباط برقرار کرده و از فردی ناشناس دستورالعمل تهیه آن‌ها را گرفته بود. قضات دادگاه دورتموند در نتیجه تحقیقات پرونده به این نتیجه رسیدند که جلال قصد داشته با این مواد سمی به شهروندان آلمان حمله کند و بسیاری از آن‌ها را به قتل برساند. 

 

در ژانویه سال 2023، در پی هشدارهای سازمان‌های امنیتی، جلال به همراه برادرش منیر دستگیر شد. جلال از طریق شبکه‌های پیام‌رسان از اعضای داعش دستور گرفته بود که تا شب سال نو نقشه این حمله را عملی کند اما نتوانست این مواد منفجره را تا زمان موعود بسازد. در دادگاه مشخص شد که دستور ساخت مواد سمی که در اختیار متهم بوده ناقص و غیرکاربردی بوده، ولی متهم از این ماجرا اطلاعی نداشته و آزمایش‌ها و اقدامات او می‌توانسته تهدیدی برای امنیت و سلامت عمومی باشد. دادگاه دورتموند برادر جلال، منیر را تبرئه کرد و به این ماجرا نامرتبط دانست. گفته می‌شود منیر و جلال در سال 2015 با ادعای تغییر دین به مسیحیت به آلمان پناهنده شده بودند. 

 

جلال همچنین در سال 2019 به جرم اقدام به قتل به هفت سال زندان محکوم شده بود. او در حالت مستی یک شاخه درخت 10 کیلوگرمی را از بالای یک پل به اتوبان پرتاب کرد که بر سر راننده یک ماشین فرود آمد. او در این سال‌ها به خاطر گذراندن دوره‌های روان‌درمانی و رفتار مناسب، آخر هفته‌ها را خارج از زندان می‌گذراند. 

 

سه: سه‌شنبه هفته گذشته، اولین جلسه دادگاه بزرگترین فاجعه محیط زیستی سوئد برای یک زن ایرانی معروف به «ملکه زباله‌ها» تشکیل شد. ابعاد این فاجعه چنان گسترده است که ۱۰۰ جلسه دادگاه جهت رسیدگی به پرونده آن برنامه‌ریزی شده و روند دادگاه احتمالا تا تابستان 2025 طول می‌کشد. متهم ردیف اول این پرونده فریبا خطیبی قباق‌تپه، زن ایرانی تباری است که پیش از این هم درباره پرونده‌اش در هفت صبح نوشته بودیم.

 

این زن ایرانی و کمپانی‌اش به نام «تینک پینگ» متهم است که ۲۰۰ هزار تن زباله را در ۲۱ نقطه سوئد رها کرده است. این درحالی است که کمپانی فریبا مدعی بود زباله‌ها را تفکیک می‌کند و پول کلانی هم برای آن از افراد دریافت کرد. فریبا خطیبی قباق تپه که اسمش را در سوئد هفت بار تغییر داده، در زمان ریاست شرکت «تینک پینگ» یا «صورتی فکر کن» با نام «بل-لا نیلسون» شناخته می‌شد اما  پس از برملا شدن جرایمش، اسم خود را به فریبا ونکور تغییر داد. به نوشته رسانه‌های سوئد تا به امروز ۲۶۲ میلیون کرون ادعای خسارت علیه این زن ایرانی و شرکتش تسلیم دادگاه شده است. فریبا خطیبی در اوج فعالیت‌های خود یک زندگی سوپر لوکس برای خود ترتیب داده بود و بعضی از لباس‌هایش هر قلم یک میلیون کرون قیمت داشت.

 

کدخبر: ۵۶۵۹۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر