کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۲۱۷
تاریخ خبر:

‌امپراتوری آقای امیری در لس‌آنجلس| ‌مشتریان خاص بوتیک مایک؛ از کندال جنر و جاستین بیبر تا جی‌جی حدید ‌و برد پیت

‌امپراتوری آقای امیری در لس‌آنجلس| ‌مشتریان خاص بوتیک مایک؛ از کندال جنر و جاستین بیبر تا جی‌جی حدید ‌و برد پیت

من با فشن دیزاینر خوبی کار می‌کنم که داستان فوق‌العاده‌ای دارد

هفت صبح، آریا برازنده| چهار شب پیش مارک زاکربرگ مهمان یک برنامه عمومی با هزاران شنونده بود که در بخشی از این سخنرانی نامی از مردی ایرانی آورد. او به تیشرتش اشاره کرد و گفت: «من با فشن دیزاینر خوبی کار می‌کنم که داستان فوق‌العاده‌ای دارد.» مدیرعامل فیسبوک درباره مایک امیری حرف می‌زد و خود مایک از روی سکوهای تماشاچیان در حال گوش دادن به این سخنرانی بود. برنامه‌ای که از آن حرف می‌‌زنیم پادکستی به نام acquired است که حول موضوعات روز دنیای تکنولوژی و بیزنس می‌چرخد. آن شب زاکربرگ از روزهای اول کار، آینده، فناوری و هوش مصنوعی حرف زد. به جز او به عنوان مدیرعامل متا (فیسبوک سابق)، مدیرعامل اسپاتیفای هم حضور داشت.

 

اسم واقعی مایک، سینا است. مردی ایرانی-آمریکایی که سال 1977 در ایران به دنیا آمد و بعد با خانواده به آمریکا مهاجرت کرد. او در لس‌آنجلس بین خانواده‌ای هنرمند بزرگ شد و از همان نوجوانی علاقه به گروه‌های راک اند رول به گرایش حرفه‌ای او شکل داد. در نوجوانی علاقه‌های خود را به مد و فشن نشان داد اما ابتدا پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان بورلی هیلز، در دانشگاه UCLA در رشته تاریخ تحصیل کرد و بعد مدرک دکترای حقوق را گرفت.

 

او در کنار همه این‌ها وارد مدرسه مد و تجارت معروف لس‌آنجلس هم می‌شود و ساخت لباس، الگوسازی و تئوری طراحی را همان جا یاد می‌گیرد. مایک راه خودش را در هنرهای دستی شروع کرد که اولین بار در استایل موزیسین‌ها به کار رفت و ترکیبی بود از ژاکت بافتنی و کت جین. او بعد از اینکه برند خود را سال 2014 به همراه خواهرش شیرین، تاسیس کرد بوتیک کوچکی در سانست بلوار لس‌آنجلس به راه انداخت.

 

بوتیکی که زیرزمین یک رستوران بوده و فقط یک میز و یک چرخ خیاطی در آن داشته. سپس کم کم آثار برند او به فروشگاه‌ شاخصی در لس‌آنجلس رسید. کپسول کالکشن او اینجا سریع فروش رفت و یک شبه او را در دنیای مد مشهور کرد. برند امیری کم کم به فروشگاه‌های مهمی در نیویورک، تا شانگهای، توکیو و دوبی راه یافت.

 

مشتریان خاص بوتیک مایک؛ از کندال جنر و جاستین بیبر تا جی‌جی حدید و برد پیت ‌

سال 2020 هم فروشگاه پرچمدار خود را در بورلی هیلز تاسیس کرد. تا امروز از بین سلبریتی‌ها کندال جنر، جاستین بیبر، تیموتی شالامی، جی‌جی حدید، برد پیت، زین مالیک و شکیرا لباس‌های او را پوشیده‌‌اند. از بین سلبریتی‌های ایرانی، رپرها بیشتر جذب کارهای او شده‌اند. مثلا پوتک، که دیگر بیشتر به یوتیوبش شهرت دارد یا ویناک به این برند علاقه نشان داده‌اند. 

 

 سال 2018 امیری با آثار خود به هفته مد پاریس رسید و در آن کیف‌های خود را به نمایش گذاشت. آن سال مجموع درآمدهای او به 40 میلیون دلار رسید. سال 2019 بخشی از سهامش را به شرکت معروفی فروخت. او تا امروز نامزد جوایز مهمی مثل جایزه سواروسکی، و برنده  جایزه استعدادهای نوظهور سال 2018 بوده. لباس‌هایی که امیری طراحی می‌کند استایل خیابانی دارند و تلفیقی از استانداردهای لباس لاکچری با سبک راک اند رول هستند.

 

جین پارچه اصلی کارهای امیری است. ساخت یک کت جین برای او سه ماه زمان می‌برد. برای مثال یک شلوار جین برند او حدودا هزار دلار قیمت دارد. تا امروز امیری در پادکست‌های مختلفی دعوت شده و درباره امپراتوری خود حرف زده است. 

 

کدخبر: ۵۶۶۲۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر