کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۳۴۱
تاریخ خبر:

دردسرهای صاحبخانه ایرانی با مستاجر هالیوودی| رابطه متشنج سام عسگری و کوین اسپیسی!

دردسرهای صاحبخانه ایرانی با مستاجر هالیوودی| رابطه متشنج سام عسگری و کوین اسپیسی!

عمارت سام عسگری، به عنوان خارق‌العاده‌ترین خانه‌های بالتیمور شناخته می‌شود

هفت صبح| کوین اسپیسی، بازیگر مشهور آمریکایی که چندین سال پیش به سوءرفتار و آزارهای جنسی متهم شده بود، مجبور شد بسیاری از اموال خود از جمله عمارتش در بالتیمور را به حراج بگذارد تا بدهکاری‌هایش را پرداخت کند. در این حراجی توقیفی، یک سرمایه‌گذار املاک ایرانی به نام سام عسگری این خانه را خرید اما حالا خبر رسیده که اسپیسی از این خانه دل نکنده و آن را تخلیه نمی‌کند. عسگری ابتدا این خانه را یک ماه پیش به صورت ناشناس در این حراجی خریداری کرد اما در مستندات جدید دادگاه هویت او و شرکتی که به نام اوست فاش شده است.

    

یک ماه پیش سام عسگری عمارت خاص کوین اسپیسی را به قیمت 3.24 میلیون دلار در مزایده سلب حق مالکیت خرید. این عمارت بیش از 836 متر مربع مساحت دارد و روی یک اسکله بزرگ کنار رودخانه «پاتاپسکو» بنا شده است. عمارت اسپیسی یا بهتر است دیگر بگوییم عمارت سام عسگری، به عنوان خارق‌العاده‌ترین خانه‌های بالتیمور شناخته می‌شود. با اینکه بیش از چهار هفته از این خرید بزرگ می‌گذرد، او در گفت‌وگویی با رسانه‌ها اعلام کرده که هنوز موفق نشده مالکیت این خانه را به طور کامل به دست آورد.

 

او در حال حاضر با توجه به شرایط حراج، 100هزار دلار را به عنوان سپرده پرداخت کرده است. این سرمایه‌گذار ایرانی حتی با وکلای اسپیسی مذاکره کرده تا این بازیگر را به تخلیه خانه راضی کنند. با این حال اسپیسی فعلا حاضر به بلند شدن از خانه‌ای که بسیار هم دوستش دارد نشده و درخواست کرده تا شش ماه بدون هیچ پرداختی در آن خانه بنشیند. هرچند وکلای اسپیسی هم ادعای سام عسگری را به کل تکذیب کرده‌اند.

 

در مزایده‌های سلب مالکیت، قبل از اینکه خریدار بتواند در آن خانه مستقر شود، باید از دادگاه تائیدیه بگیرد. این پروسه ممکن است هفته‌ها طول بکشد اما در بسیاری از موارد مالک قبلی داوطلبانه ملک را برای مالک جدید تخلیه می‌کند. با این حال به این دلیل که هنوز این فروش از طرف دادگاه تائید نشده، آقای عسگری نمی‌تواند به لحاظ قانونی برای فشار آوردن به اسپیسی اقدام کند. 

 

عسگری پس از خرید این عمارت، با انتشار ویدئویی از نمای بیرونی و داخلی آن در صفحه اینستاگرام شرکتش اعلام کرد «عمارت کوین اسپیسی افسانه‌ای» در لیست خانه‌های این شرکت قرار گرفته و قصد دارد آن را بازسازی کرده و دوباره بفروشد. کوین اسپیسی این خانه را هفت سال پیش به قیمت 5.65 میلیون دلار خرید اما عسگری توانست آن را 2.41 میلیون دلار ارزان‌تر بخرد و سود بزرگی به جیب بزند.

 

بازیگر مشهور هالیوود این خانه را زمانی که در سریال «خانه پوشالی» بازی ‌می‌کرد خرید. او بعد از ماجراهای تعرضات جنسی از این سریال اخراج شد و از آن زمان تا به امروز در این خانه زندگی کرده. اسپیسی در یک مصاحبه با پیرس مرگان با چشمانی اشکبار درباره از دست دادن این خانه صحبت کرده و گفته بود: «نمی‌دانم بعد از این خانه کجا زندگی کنم.»

 

مهندس پزشکی سابق، سرمایه‌گذار امروز

اما خریدار خوش‌شانس (شاید هم بدشانس) عمارت مشهور کوین اسپیسی کیست؟ سام عسگری پیش از اینکه وارد کسب و کار املاک شود، یک مهندس زیست پزشکی بود و در بیمارستانی به نام ساب‌اربن در بالتیمور کار می‌کرد. او حدودا پنج سال پیش کم کم کار خود را در بیمارستان رها کرد و یک شرکت سرمایه‌گذاری و بازسازی املاک به نام «سیمو» به راه انداخت.

 

او سال‌ها در زمینه مهندسی پزشکی در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های مختلف از جمله دانشگاه پزشکی ییل  و دانشگاه جانز هاپکینز کار کرده بود اما به دلایلی که مشخص نیست، کار در حوزه املاک را ترجیح داد. اولین باری که اسم سام عسگری در رسانه‌ها عنوان شد اوایل سال میلادی جاری بود. او خانه دوران کودکی جانز هاپکینز را خرید و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. جانز هاپکینز سرمایه‌دار و خیر مشهور آمریکایی بود که پس از مرگش تمام ثروتش صرف ساخت یک بیمارستان، دانشگاه و همچنین یک مدرسه پزشکی در بالتیمور شد.

 

سام عسگری هم در آخرین سال‌های کار خود به عنوان یک مهندس پزشکی، در بیمارستان و دانشگاه جانز هاپکینز کار می‌کرد. او این خانه را در یک حراجی به قیمت 915هزار دلار خریداری کرد تا با همسرش آن را بازسازی کنند. هدف آن‌ها از خرید این خانه مرمت و همچنین درآمدزایی بود. عسگری در مصاحبه‌ای پس از خرید این خانه اعلام کرد این عمارت را یا به یک هتل و یا یک سالن عروسی تبدیل خواهد کرد. او همچنین گفت که برنامه دارد قسمتی از آن را به یک موزه تبدیل کند. 

 

کدخبر: ۵۶۵۳۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر