کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۲۴۹
تاریخ خبر:

نکاتی که باید در مورد تیم والز، معاون کامالا هریس بدانیم

نکاتی که باید در مورد تیم والز، معاون کامالا هریس بدانیم

نماینده ترقی‌خواهان در راه کاخ سفید

هفت صبح|  در انتخابات‌های آمریکا، بیش از سابقه سیاست، مدیریت، تحصیلات فردی و هر چیز دیگری، قصه‌ها کارسازند و هر نامزد بیش از هر چیزی باید کوله‌باری از قصه‌های جذاب بر دوش خود داشته باشد. کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو، در ۶ آگوست اعلام کرد ‌ تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا، به‌عنوان معاون به کارزار انتخاباتی او خواهد پیوست.

این درحالی است که اندکی بیش از دو هفته از آغاز کارزار انتخاباتی او در پی انصراف جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی می‌گذرد. هریس در پستی در شبکه اجتماعی ایکس درباره والز نوشت: «او که فرماندار، مربی، معلم و کهنه‌سرباز بوده، آماده خدمت به خانواده‌های کارگری است. حضور او در تیم فوق‌العاده است.» به نظر می‌رسد ‌ والز، قصه‌های جذابی برای تعریف کردن داشته باشد. در ادامه نکاتی درباره او و کارنامه‌اش را مرور خواهیم کرد.

سن، همسر و فرزندان

والز ۶۰ سال دارد. او در سال ۱۹۶۴ در وست‌پوینت در ایالتی نبراسکای آمریکا به دنیا آمد. پدرش، جیم والز، در سال ۱۹۸۳ از دنیا رفت. او و همسرش، گوئن، دو فرزند دارند. این ‌دو در سال ۱۹۹۴ ازدواج کردند و یک دختر به نام هوپ و یک پسر به نام گاس دارند.

از کلیسای لوتر

او پیرو کلیسای لوتر است. درصورت تأیید، والز پس از هیوبرت هامفری، معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا، دومین پیرو کلیسای لوتر خواهد بود که وارد کاخ سفید می‌شود. آمریکا تاکنون رئیس‌جمهور لوتری نداشته است. لوتریانیسم یکی از شاخه‌های پروتستانیسم است که از مکتب مارتین لوتر، راهب و اصلاح‌طلب قرن ۱۶ میلادی پیروی می‌کند.

 تحصیلات و مشاغل پیشین

او در کالج ایالتی چادرون و دانشگاه ایالتی مینه‌سوتا تحصیل کرده است. والز در مقطع کارشناسی علوم اجتماعی خواند و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته رهبری آموزشی تحصیل کرد. او ۲۴ سال در گارد ملی ارتش خدمت کرد و قبل از بازنشستگی از گردان توپخانه میدانی ۱-۱۲۵ در سال ۲۰۰۵ به درجه فرماندهی ارشد گروهبانان رسید و قبل از اعزام به عراق از گارد ملی بیرون آمد.

همچنین، او معلم مدرسه بود. والز به مدت دو دهه در دبیرستان منکاتو وست در ایالت مینه‌سوتای آمریکا معلمی کرد. جالب است بدانید، او در کنار مشاغلی که به آن اشاره شد، مربی فوتبال هم بود. والز با مربیگری تیم فوتبال دبیرستان منکاتو وست توانست این تیم را به اولین جام قهرمانی ایالتی خود برساند. شاید باور کردنش کمی سخت باشد اما او در مقطعی در چین هم تدریس کرده است. والز از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۰ از جانب دانشگاه هاروارد برای تدریس به چین رفت. این گروه از معلمان آمریکایی جزو اولین نفراتی بودند که حکومت چین با تدریس آنها در دبیرستان‌های داخل چین موافقت کرد.

کارنامه سیاسی

او در کارزار ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۴ از جان کری، نامزد حزب دموکرات مقابل جورج بوش، نامزد جمهوری‌خواهان حمایت کرد. والز در آن دوران به‌عنوان هماهنگ‌کننده شهری و هماهنگ‌کننده منطقه‌ای گروه کهنه‌سربازان حامی جان کری فعالیت می‎کرد. به علاوه، او یک ترقی‌‌خواه است و در طیف نزدیک به برنی سندرز جای می‌گیرد و متعلق به بال چپ حزب دموکرات است.

والز از قوانین دسترسی به سقط جنین حمایت می‌کند، از اتحادیه‌ها و کارگران سازمان‌یافته پشتیبانی می‌کند و به‌رغم علاقه وافر به تیراندازی با اسلحه، با قوانین سختگیرانه درخصوص کنترل اسلحه موافق است. والز در جریان فراخوان جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کارزار هریس گفت: «هیچ‌وقت از ارزش‌های ترقی‌‌خواهانه ما دوری نکنید. یکی سوسیالیسم است و دیگری آدمی خوش‌روست.» جالب است بدانید، مینه‌سوتا در دوره فرمانداری او به مهاجران غیرقانونی گواهینامه رانندگی داد.

والز همچنین یک فرمان اجرایی در دفاع از جراحی تغییر جنسیت و هورمون‎درمانی برای افراد زیر سن قانونی، از جمله کسانی که از ایالت‌های دیگر به مینه‌سوتا می‌آیند، تصویب کرد. او پس از شکست گیل گودنکت، نماینده جمهوری‌خواه، به نمایندگی این ایالت جمهوری‌خواه رسید. او از ژانویه ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۹ عضو عالی‌رتبه کمیته امور کهنه‌سربازان مجلس بود.

به گزارش مرکز لوگار در دانشگاه جرج‌تاون، او هفتمین نماینده دوحزبی صدوچهاردهمین کنگره آمریکا بود و عالی‌رتبه‌ترین سربازی است که در کنگره خدمت کرده است. او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ از هیلاری کلینتون و در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ از بایدن حمایت کرد. والز در سال ۲۰۲۰ گفت: «به حمایت از جو بایدن افتخار می‌کنم، زیرا می‌دانم او برای همه مردم مینه‌سوتا مبارزه می‌کند، ایالت ما را متحد کرده و کمک می‌کند که آرزوهای مینه‌سوتا به واقعیت بدل شوند.»

لایحه استاک

او فردی بود که لایحه استاک را به کنگره فرستاد. قانون منع معامله براساس اطلاعات کنگره (که به اختصار استاک نام دارد)، با هدف محدود کردن معاملات پنهانی و دریافت هدایای غیراخلاقی در کنگره به تصویب رسید. نسخه سنا با حمایت سناتور جوزف لیبرمن (نماینده مستقل کنتیکت) در سال ۲۰۱۲ تصویب شد.

کدخبر: ۵۶۴۲۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر