کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۰۴۵
تاریخ خبر:

ینگه دنیا| افزایش تبعیض علیه مسلمانان در آمریکا

ینگه دنیا| افزایش تبعیض علیه مسلمانان در آمریکا

موج اسلام‌هراسی همراه با نسل‌کشی غزه با حمایت بایدن

هفت صبح|  شورای روابط آمریکایی-اسلامی، بزرگ‌ترین سازمان حقوق مدنی و مدافع مسلمانان در آمریکا، چند روز پیش اعلام کرد ‌ افزایش نفرت بر ضد مسلمانان و ضد فلسطینی‌ها که در اکتبر گذشته فوران کرد، در نیمه اول سال ۲۰۲۴ ادامه دارد. از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴، این شورا ۴۹۵۱ شکایت دریافتی را ثبت کرد که ۶۹ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد.

 

حوادث تبعیض‌آمیز آموزشی نیز در این دوران افزایش یافت. جالب است بدانید، در بسیاری از مکان‌های آموزش عالی از جمله دانشگاه‌ها‌ که به طور تاریخی و مرسوم به سخنرانان اسلام‌هراسی اجازه داده‌اند که به نام آزادی آکادمیک و آزادی بیان، فضای دانشگاه خود و افکار دانشجویان و جوانان را ‌ علیه مسلمانان مسموم کنند، سخنرانی ضد نسل‌کشی فلسطینیان توسط ارتش جنایتکار اسرائیل را غیرقابل تحمل خواندند و برای آن کیفر و مجازات در نظر گرفتند.

 

کوری سیلر، مدیر تحقیقات و حمایت این شورا می‌گوید: «از پاییز گذشته، مدیران دانشگاه عامل اصلی نژادپرستی ضد مسلمانان بوده‌اند.» سیلر افزود: «داده‌های ما نشان می‌دهد ‌ از آنجایی که اعتراضات دانشجویی بر پوشش رسانه‌ای جنبش مخالف نسل‌کشی غزه تسلط داشت، کارفرمایان نیز به مجازات کارکنان خود به خاطر نظرات‌شان ادامه دادند. ما همچنین می‌بینیم که آژانس‌های فدرال مانند گمرک و حفاظت از مرزها و اف‌بی‌آی، مسلمان بودن را به عنوان فعالیت مشکوک تفسیر می‌کنند.»

 

آنچه این شورا «موج اسلام‌هراسی همراه با نسل‌کشی غزه با حمایت بایدن» می‌نامد، تا ماه ژوئن ادامه داشت و شکایت‌های دریافتی هنوز به سطح ابتدایی سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا نکرده است. برای مثال، به گفته محققان دانشگاه پرینستون، ۹۵ درصد از تظاهرات‌هایی که بین ۷ اکتبر و ۱۲ مه برگزار شد، صلح‌آمیز بود و «هیچ گزارشی مبنی بر خشونت فیزیکی یا فعالیت‌های مخرب معترضان در اردوگاه وجود نداشت.»

 

اما صدها شکایت مبنی بر فشار روسای دانشگاه بر دانشجویان مسلمان یا حامیان مسلمانان از پیروان سایر ادیان دریافت شد. با این حال، آنچه در رسانه‌ها می‌دیدیم، گزارش‌هایی مبنی بر فشار بر دانشجویان یهودی و افزایش یهودی‌ستیزی بود. باید تاکید کنیم که این مطالب ناشی از گزارش‌هایی بود که به کلی آدرس غلط و گمراه‌کننده می‌دادند.

 

البته این رویه پس از جنبش بزرگ دانشجویان آمریکایی ‌ علیه اسرائیل کاهشی شد اما هنوز به شرایط عادی سال‌های گذشته بازنگشته است. این وضعیت را می‌توان با وضعیت مسلمانان، به ویژه دانشجویان مسلمان در سال ۲۰۱۷ و پس از صدور فرمان ممنوعیت ورود اتباع چند کشور مسلمان به آمریکا توسط دونالد ترامپ مقایسه کرد.

 

بنابراین باید بگوییم بر‌خلاف گفتار و سخنان بایدن مبنی بر تقبیح گفتمان ترامپ و جنبش ‌ماگا در مورد مسلمانان، شرایط در دوران او تفاوت چندانی با دوران ترامپ نداشته و اگر نگوییم وضع بدتر نشده، به طور قطع بهتر هم نشده است. البته مشکلات مسلمانان، به ویژه دانشجویان مسلمان، محدود به دانشگاه و محل کار نیست و گزارش‌ها نشان می‌دهد که این افراد در امور دیگری مانند اجاره‌خانه و حضور در اماکنی مانند باشگاه‌های ورزشی هم مشکلات عدیده‌ای دارند‌.

 

کدخبر: ۵۶۴۰۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر