کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۶۰۷
تاریخ خبر:

دختران مرموز ولادیمیر پوتین

دختران مرموز ولادیمیر پوتین

حضور فرزندان رئیس‌جمهور روسیه در مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ خبرساز شد

هفت صبح|‌ دختران ولادیمیر پوتین که به ندرت در انظار عمومی ظاهر می‌شوند و نام‌های خانوادگی مختلف و متعددی هم دارند، هفته گذشته در مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ شرکت کردند و حضورشان در رسانه‌ها خبرساز شد. ماریا ورونتسوا و کاترینا تیخونوا که ۳۹ و ۳۷ سال دارند، از ازدواج پوتین با همسر سابقش هستند که او ۱۴ سال پیش، پس از 30 سال زندگی مشترک از او جدا شد. پوتین تنها گفته است که دخترانش در علم و آموزش فعال هستند و نوه‌هایی نیز دارد ولی جزئیاتی از نام آنها ارائه نکرده است.

 

کاتریتا تیخونوا‌ که پیشتر رقصنده بود و حالا یک مدیر در عرصه فن‌آوری است در این مجمع سخنرانی ویدئویی داشت. او از طریق کارش از دولت روسیه و صنایع دفاعی آن حمایت می‌کند. کاترینا تیخونوا در سال ۲۰۲۲، پس از حمله روسیه به اوکراین، به دلیل همین حمایت، توسط آمریکا و بریتانیا تحریم شد. در سال ۲۰۱۵، بلومبرگ گزارش داد که انکوباتور و مرکز علمی جدید 6/1میلیارد دلاری در مجاورت دانشگاه دولتی مسکو توسط کاترینا تیخونو‌ا اداره می‌شود.

 

ماریا ورونتسوا، دختر بزرگتر پوتین نیز توسط آمریکا تحریم شده است. او به صورت حضوری در مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ صحبت کرد. ماریا مدیریت برنامه‌هایی را بر‌عهده دارد که با بودجه دولتی میلیاردها دلار از کرملین برای تحقیقات ژنتیک دریافت کرده‌اند و شخصاً توسط پوتین نظارت می‌شوند.

بنیاد ضد فساد الکسی ناوالنی، رهبر فقید اپوزیسیون روسیه، در ژانویه سال جاری اعلام کرد ‌ ماریا ورونتسوا بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ بیش از ۱۰ میلیون دلار به عنوان کارمند یک شرکت پزشکی درآمد داشته است. بر اساس تحقیقات رویترز، ماریا ورونتسوا متخصص غدد است و با یک تاجر هلندی ازدواج کرده بود. خبرگزاری رویترز در سال ۲۰۱۵ جزئیاتی از زندگی دختران پوتین را فاش کرد. در آن زمان، کاترینای ۲۹ ساله خود را به عنوان همسر فردی به نام کریل شامالوف، پسر نیکولای شامالوف، دوست قدیمی پوتین معرفی کرده بود.

بر اساس برآوردهای ارائه شده توسط تحلیلگران مالی به رویترز، این زن و شوهر سهام شرکتی به ارزش حدود ۲ میلیارد دلار را در دست دارند. آنها ویلایی ساحلی در فرانسه نیز دارند که در آن زمان، ارزش آن حدود 3/7  میلیون دلار برآورد شده بود. تحلیلگران و مقامات دولت آمریکا که دختران پوتین را تحریم کرده‌اند می‌گویند مقداری از ثروت پوتین در حساب‌های بانکی اعضای خانواده‌‌اش پنهان شده است.

 

اولین اطلاعات درباره دختران مرموز ولادیمیر پوتین مربوط به سال ۲۰۱۴ بود که عکسی از دوران نوجوانی این دو دختر در رسانه‌ها منتشر شد. بر اساس گزارش‌ها این تصویر نادیده از دختران پوتین که هر دو لباسی مشکی بر تن دارند را یکی از چهره‌های سیاسی روسیه که در ماه‌های اخیر در دادگاه به پرداخت ۱۲میلیارد دلار محکوم شده بود، منتشر کرده است. البته تا آن زمان، نه تنها اطلاعات دقیقی از اینکه پوتین دارای فرزند بود یا نه در اختیار رسانه‌ها نبوده است بلکه خود او نیز از پاسخ به سوالاتی در این‌باره طفره می‌رفت و هویت آن‌ها را تایید نمی‌کرد.

این تصاویر در وبسایت رسمی سرگئی پوگاچف، میلیاردر روسی که به گزارش فایننشال تایمز یکی از عاملان اصلی به قدرت رسیدن پوتین بود منتشر شد. پوگاچف که در حال حاضر یک مجرم فراری، بدهکار بانکی و اختلاسگر بزرگ به حساب می‌آید که به پرداخت ۱۲ میلیارد دلار محکوم شده است. پوگاچف بدون در نظر گرفتن محرمانگی پیرامون اسرار خانوادگی رفیق قدیمی خود یعنی ولادیمیر پوتین عکس‌هایی از مراسم‌های خانوادگی خود در سال‌های گذشته را منتشر کرد و در توضیحات این تصاویر نوشت: «رفاقت‌های قدیمی است که می‌ماند.»

 

کدخبر: ۵۶۰۶۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر