کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۸۰۶
تاریخ خبر:

فصل ظهور ترامپ کانادا

فصل ظهور ترامپ کانادا

پیر پویلیور‌، رقیب محافظه‌کار و پوپولیست جاستین ترودو کیست؟

هفت صبح| نزدیک به یک سال است که جاستین ترودو در نظر‌سنجی‌ها با فاصله دو رقمی از رقیب محافظه‌کار خود عقب است و محبوبیت او آنقدر ضربه خورده که برخی از لیبرال‌های قدیمی معتقدند که باید از سمت خود کناره‌گیری کند.

پایگاه خبری پولیتیکو در گزارشی تحلیلی به آخرین وضعیت جاستین ترودو در فاصله ۱۷ مانده تا زمان برگزاری انتخابات سراسری در کانادا پرداخته و تاکید می‌کند که خطر پیروزی پیر پویلیور‌، رهبر پوپولیست و دست راستی در این کشور بالاست. با وجود عقب بودن ترودو در نظرسنجی‌ها او کار خاصی برای بهبود وضعیتش نکرده ‌ یا اگر هم کرده چندان نتیجه‌بخش نبوده است. مشکلات ترودو تا حدی منعکس‌کننده مسائلی است که جو بایدن در آمریکا و همچنین دیگر رهبران اروپای غربی با آن رو‌به‌رو هستند و آن‌هم خطر به قدرت رسیدن رهبران پوپولیست دست راستی است. این مسئله تا اندازه‌ای برآمده از تلاش‌های جهانی برای مقابله با تورم و مشکلات اقتصادی به جا مانده از دوران قرنطینه کووید ۱۹ است و رهبران پوپولیستی با سر دادن شعارهای عامه‌پسند که پایه و اساس اقتصادی و علمی هم ندارد، مردم را در کشورهای مختلف جذب خود می‌کنند. ترودو طولانی‌ترین دوره رهبری در میان سیاستمداران گروه ۷ را به نام خود ثبت کرده اما در ماه‌های اخیر دردسرهای زیادی محبوبیت او را به چالش کشیده و حالا وضعیتش در نظرسنجی‌ها هم چندان مطلوب نیست.

  

می‌توان گفت پیر پویلیور در پارلمان هیل بزرگ شده است. او که تنها در ۲۵ سالگی به عنوان عضو پارلمان انتخاب شد، به سرعت با عملکردهای ایدئولوژیک و مبارزاتی خود در مناظره‌ها به عنوان یک پیتبول سیاسی شهرت پیدا کرد. گفتنی است پیتبول نژادی آمریکایی از سگ است که به گرفتن پاچه غریبه‌ها زبانزد است. او در میان اقشار مردمی محافظه‌کاران بسیار محبوب است و توانست در طی سال‌های اخیر، یکی از بزرگ‌ترین دنبال‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی را از هر سیاستمدار کانادایی به دست آورد.

  

پویلیور در ۳ ژوئن ۱۹۷۹ به دنیا آمد. او توسط والدینش مارلین و دان پویلیور‌، معلمانی از ساسکاچوان که در سال ۱۹۷۷ قبل ازدواج کردند و به کلگری نقل مکان کردند، به فرزندی پذیرفته شد. پویلیور می‌گوید ‌ او در کلگری از مادری مجرد و ۱۶ ساله به دنیا آمد که نتوانست فرزندش را بزرگ کند. البته او بعدها مادرش را پیدا کرد و با او در ارتباط بود. ارتباط مجدد او با مادرش مورد توجه قرار گرفت و احساسات کانادایی‌ها را برانگیخت و گفتنی است که فوت مادرش در ماه‌های اخیر به شهرت او افزود.

   

پویلیور می‌گوید ‌ دوران کودکی معمولی و متوسطی داشته است. پدر و مادرش زمانی که او نوجوان بود طلاق گرفتند و او دوران جوانی خود را با ورزش‌های رقابتی مانند فوتبال، هاکی و کشتی گذراند. او می‌گوید زمانی که از ناحیه تاندون‌های شانه مصدوم شد و دوران نقاهت را در خانه می‌گذراند، حوصله‌اش سر رفته بود و تصمیم گرفت برای فراغت در جلسه محافظه‌کاران پیشرو شرکت کند. این جلسه کار خودش را کرد و عشق او به سیاست متولد شد و از آن پس پویلیور از دنیای ورزش به دنیای سیاست کوچ کرد.

  

او پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، به دانشگاه کلگری رفت و در آنجا مدرک کارشناسی در رشته روابط بین‌الملل گرفت. اما سیاست هرگز دور از دسترس نبود و پویلیور جوان به عنوان رئیس باشگاه محافظه‌کاران دانشکده خود خدمت شناخته می‌شد. او در سال ۲۰۰۲ به اتاوا رفت تا به عنوان یک کارمند سیاسی در روز استوکول که در آن زمان عضو اتحادیه کانادا بود، کار کند. پویلیور همچنین برای مدت کوتاهی یک شرکت مشاوره سیاسی را با دوست و وزیر سابق کابینه آلبرتا، جاناتان دنیس در سال ۲۰۱۰ اداره می‌کرد.

   

به عنوان یک نماینده مجلس تازه منتخب برای حزب تازه تأسیس محافظه کار کانادا، پویلیور از مسائل محلی مانند تلاش برای جلوگیری از دریافت اجاره‌بهای بیمارستان کوئینزوی کارلتون اتاوا توسط کمیسیون ملی سرمایه دفاع کرد. او به پیشنهاد دولت لیبرال برای احداث و آغاز به کار مهدکودک ملی اعتراض کرد. در سال ۲۰۰۵، او به همراه بقیه اعضای حزب در مخالفت با گسترش تعریف سنتی ازدواج به منظور دربرگرفتن اتحادیه‌های همجنسگرا رای داد. پس از آنکه محافظه‌کاران در سال ۲۰۰۶ قدرت را به دست آوردند، او به عنوان منشی پارلمانی، ابتدا به سمت رئیس هیات خزانه‌داری و سپس به سمت رئیس دفتر نخست‌وزیر وقت، استفان هارپر منصوب شد. او اغلب برای دفاع از تصمیمات دولت فراخوانده می‌شد. او پس از اینکه محافظه‌کاران در سال ۲۰۱۱ اکثریت را به دست آوردند، برای پست کابینه انتخاب شد و وزیر اصلاحات دموکراتیک شد و مسئول ایجاد تغییرات بحث برانگیز در قوانین انتخابات فدرال شد. او در سال ۲۰۱۵، درست قبل از اینکه محافظه‌کاران قدرت را از دست بدهند، وزیر کار شد. به‌عنوان یک نماینده مخالف، پویلیور به‌جز برای دوره‌ای کوتاه در سال ۲۰۲۱ تحت رهبری ارین اوتول، به عنوان منتقد مالی حزب خدمت کرده است.

  

پویلیور و همسرش، آنایدا که در سال ۲۰۱۷ از پرتغال به اتاوا مهاجرت کرد، آشنا شدند. آنها با هم دو فرزند به نام‌های والنتینا و کروز دارند. مردم کانادا پویلیور را ترامپ می‌دانند . تفاوت او نسبت به نسخه آمریکایی خود این است که همسرش برخلاف ملانیا ترامپ با او همراه و یکدل است و از این رو می‌تواند‌‌‌ بهتر از نسخه اصلی بدل شود. افزایش محبوبیت او و همسرش به حدی است که برخی از گمانه‌زنی‌ها می‌گوید ‌ترودو ‌ فرار را به قرار ترجیح خواهد داد و استعفا می‌دهد.

 

کدخبر: ۵۵۹۸۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر