کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۲۵۱
تاریخ خبر:

خواننده گانگنام استایل کجاست؟

خواننده گانگنام استایل کجاست؟

دوازده سال پیش یک خواننده کره‌ای با انتشار یک موزیک ویدیو در تمام جهان مشهور شد و رکورد یوتیوب را شکست

حدودا دوازده سال از انتشار آهنگ مشهور «گاگنام استایل» می‌گذرد. همان آهنگ کره‌ای که بعد از انتشارش در همه ماشین‌ها، پاساژها، مهمانی‌ها و عروسی‌ها پخش می‌شد و میلیون‌ها نفر در جهان با رقص معروف آن ویدیو درست کردند. 

به گزارش هفت‌صبح؛ در ماه جولای سال 2012 خواننده کره‌ای به نام «سای» (Psy) با آهنگ گانگنام استایل اینترنت را منفجر کرد و به موفقیتی جهان رسید. موزیک ویدیوی این آهنگ در یوتیوب تبدیل به اولین ویدیویی شد که بازدیدش از عدد یک میلیارد عبور کرد اما پس از آن دیگر آنچنان خبری از او نشد و اگر آهنگی هم منتشر کرد دیگر نتوانست به آن موفقیت اولیه برسد. حالا بعد از دوازده سال این خواننده کجاست و چه می‌کند؟ 

گانگنام استایل به قدری همه‌گیر شده بود که رئیس جمهور وقت آمریکا، باراک اوباما در روز انتخابات درباره آن صحبت کرد، فضانوردان ناسا یک موزیک ویدیوی پارودی از روی آن ساختند و یکی از سایت‌های حکومتی کره شمالی برای مسخره کردن یکی از نامزدهای انتخابات کره جنوبی این موزیک ویدیو را بازسازی کرد.

سای تنها کسی نبود که سعی داشت دوباره پدیده‌ای مانند گانگنام استایل را خلق کند. در کره جنوبی نه تنها فعالان صنعت موسیقی، بلکه مقامات دولتی و اقتصاددانان کشور درباره آهنگ، شعر، ویدیو، رقص و خود «سای» مطالعه می‌کردند.

حالا پس از گذشت 12 سال از انتشار این آهنگ، سای که نام اصلی او پارک جائه سانگ است، دوباره در کره جنوبی زندگی می‌کند. او دو سال پیش به کشور خود بازگشت و یک شرکت موسیقی و شرکت مدیریتی خود را راه اندازی کرده و در تلاش است تا دوباره در بازار موسیقی جای بگیرد. 

او در مصاحبه‌های اخیر خود گفته است که هنوز نمی‌داند چه چیزی باعث موفقیت گانگنام استایل شده و نه می‌تواند دوباره آن موفقیت را به خودش بازگرداند و نه می‌تواند به خواننده‌هایی که با شرکت او همکاری می‌کنند این اطمینان را بدهد که موفق می‌شوند.  

 

کدخبر: ۵۵۷۲۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر