کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۵۴۶
تاریخ خبر:

کناره‌گیری نیکی هیلی؛ ترامپ رسما رقیب بایدن شد

کناره‌گیری نیکی هیلی؛ ترامپ رسما رقیب بایدن شد

نیکی هیلی اولین رقیب جدی ترامپ بود که در فوریه ۲۰۲۳ میلادی وارد صحنه رقابت شد و خروج او باعث می‌شود که ترامپ صرفا بر رویارویی‌اش با بایدن در نوامبر آینده تمرکز کند

نیکی هیلی در پی شکست در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در تقریبا سراسر ایالات متحده، به کارزار انتخاباتی خود پایان داد و به این ترتیب دونالد ترامپ به آخرین نامزد باقی‌مانده برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات سال ۲۰۲۴ تبدیل شد.

خانم هیلی بیانیه ای را که در همین ارتباط آماده کرده بود، در ابتدای روز چهارشنبه به وقت محلی، در چارلستون منتشر کرد. او گفت: «اکنون زمان تعلیق کمپین من فرا رسیده است. من پشیمان نیستم» و افزود که به احتمال زیاد دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات پیش‌رو خواهد بود؛ با این وجود از او حمایت نکرد. او تنها گفت: «اکنون به دونالد ترامپ بستگی دارد که آرای اعضای حزب ما و فراتر از آن را به دست آورد و امیدوارم او بتواند این کار را انجام دهد.»

خانم هیلی با توجه به تجربه سیاست خارجی خود در سازمان ملل گفت که ادامه رهبری جهانی ایالات متحده مهم است. او در طول مبارزات انتخاباتی‌اش نیز تاکید داشت که ایالات متحده باید به اوکراین در دفاع از خود در برابر تجاوز روسیه کمک کند؛ موضعی که با ترامپ در تضاد است. خانم هیلی بار دیگر در این سخنرانی گفت: «اگر ما بیشتر عقب‌نشینی کنیم، جنگ بیشتر خواهد شد و نه کمتر.»

نیکی هیلی، فرماندار پیشین کارولینای جنوبی و سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل، اولین رقیب جدی ترامپ بود که در فوریه ۲۰۲۳ میلادی وارد صحنه رقابت شد و خروج او باعث می‌شود که ترامپ صرفا بر رویارویی‌اش با بایدن در نوامبر آینده تمرکز کند.

دونالد ترامپ برای کسب نامزدی نهایی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ماه نوامبر، باید بتواند از ۲۴۲۹ نماینده نیابتی حزب جمهوری‌خواه دست‌کم ۱۲۱۵ نماینده را از آن خود کند.

شکست نیکی هیلی یک ضربه دردناک و البته قابل پیش‌بینی برای آن دسته از رای دهندگان، کمک کنندگان مالی و مقامات حزب جمهوری‌خواه است که با ترامپ و سیاست‌های رادیکال او مخالفت کردند.

هیلی به ویژه در میان رای دهندگان میانه‌رو و تحصیلکرده دانشگاهی محبوب بود؛ حوزه‌هایی که احتمالاً نقشی اساسی در انتخاب نهایی ایفا خواهند کرد. مشخص نیست ترامپ، که اخیراً اعلام کرده بود کمک‌کنندگان به هیلی برای همیشه از جنبش او منع می‌شوند، درنهایت می‌تواند یک حزب عمیقاً تقسیم شده را متحد کند یا خیر.

دونالد ترامپ سه‌شنبه شب نیز اعلام کرد که جمهوری‌خواهان پشت سر او متحد شده‌اند، با این وجود اندکی پس از آن اولیویا پرز‌کوباس، سخنگوی هیلی اعلام کرد: «اتحاد تنها با ادعای "ما متحد هستیم" به دست نمی‌آید.»

هیلی در حالی این کارزار انتخاباتی را ترک می‌کند که نام او در تاریخ ایالات متحده، به عنوان اولین زنی ثبت می‌شود که توانسته در یک انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان به پیروزی برسد. او ترامپ را روز یکشنبه در منطقه کلمبیا و روز سه‌شنبه در ورمونت شکست داد.

او پیش از این نیز گفته بود که تا «سه شنبه بزرگ» در رقابت‌های انتخاباتی باقی خواهد ماند و پس از آن تصمیم خواهد گرفت که به این مبارزه ادامه دهد یا آن را به پایان برساند.

منبع: جماران
کدخبر: ۵۵۴۵۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر