کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۱۲۹
تاریخ خبر:

چقدر سالار عقیلی کم‌کار است| درباره المپیک و زیبایی‌ها و تلخی‌هایش

چقدر سالار عقیلی کم‌کار است| درباره المپیک و زیبایی‌ها و تلخی‌هایش

از خانم پرنده اوکراینی تا دلهره رنگرز و علیرضا دبیر

هفت صبح| ورود کشتی‌گیران فرنگی ایران به مسابقات خیلی رضایت‌بخش نبود. در فوق سنگین، میرزازاده قهرمان جهان در ید کشتی‌گیر 41ساله و غول پیکر کوبایی شانس چندانی نداشت و شگفتی خاصی خلق نشد و سه بر یک شکست خورد تا با احتمال تقریبا قطعی، صعود این کوبایی به فینال، ایرانی فرنگی‌کار شانس خود را برای برنز جست‌وجو کند. در وزن 60کیلو هم محسن‌نژاد در دور دوم اسیر یک نابغه ژاپنی شد و در کمتر از دو دقیقه آنقدر بارانداز شد که دیگر توان ایستادن نداشت و با امتیاز معادل ضربه فنی تشک را ترک کرد. تا در گروه هدایت کشتی‌گیران ما و به‌خصوص رنگرز و علیرضا دبیر دلهره بیافتد.

 

اما در والیبال و در حساس‌ترین و زیباترین بازی یک‌چهارم نهایی، ژاپنی‌ها در مقابل قوی‌ترین تیم این دوره یعنی ایتالیا، طوفانی ظاهر شدند و دو بر صفر پیش افتادند و  در ست سوم هم 24 بر 21 جلو افتادند و فقط یک امتیاز تا نابود کردن آبی‌های جنوب اروپا فاصله داشتند. یک ساعت بعد این ایتالیایی‌ها بودند که هم ‌ست را و هم کل بازی را سه بر دو پیروز شدند و یکی از عجیب‌ترین کامبک‌های تاریخ والیبال را رقم زدند. 27 بر 25،‌ 26 بر 24، 16 بر 14. حیرت انگیز بود.

 

عین این اتفاق در بازی فرانسه و آلمان هم تکرار شد و میزبان، شکست دو بر صفر مقابل آلمان را با پیروزی سه بر دو عوض کرد تا بار دیگر ثابت شود والیبال در المپیک به لحاظ زیبایی و هیجان، رقیب ندارد و افسوس، که جای ما در این مسابقات بعد از دو المپیک متوالی خالی بود.

 

در دو و میدانی هنوز کسی نمی‌داند که خانم هلندی در دوی 4 در 400متر مختلط چگونه در سی‌متر انتهایی از مکان چهارم به مکان اول آمد و طلای آمریکایی‌ها را به خودش اختصاص داد.

 

در دوی 100متر هنوز همه گیج آن 5 هزارم ثانیه‌ای هستند که طلای 100متر را از جاماییکا گرفت و به آمریکا داد. 5 هزارم ثانیه یعنی‌چه آخر! و در دوی 100متر زنان که خانم خوش ژست آمریکایی شاکیرا ریچاردسن، به قهرمان کشوری کوچک به نام سنت‌لوسیا باخت. کل کشور 180هزار نفر جمعیت دارد؛ یعنی اندازه یکی از محلات  کم‌جمعیت تهران.

 

از خانم پرنده اوکراینی بگوییم که دوربین‌ها را خسته کرد و یا ... دوستی نوشته بود امسال سالار عقیلی خیلی آسوده است و کسی کارش ندارد. کنایه به سرودهای میهنی این خواننده عزیز که هنگام پیروزی‌های ورزشی عرضه می‌شوند. امیدواریم از امروز، مدام صدای سالار را بشنویم.

 

کدخبر: ۵۶۴۱۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر