کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۶۰۰
تاریخ خبر:

اتوبوس ترمز کرد و...

اتوبوس ترمز کرد و...

روزنامه خوانی در شصت سال پیش - ۴

هفت صبحچهارشنبه 19 فروردین 1343 روز بدی برای سردبیر بوده است. صفحه اول هیچ خبر دندانگیری ندارد و برای چندمین بار در همین چند شماره گذشته عکس خروشچف به عنوان عکس اصلی صفحه کار شده با تصویری از یک آتشفشان در جنوب شرقی آسیا.

 

تنها خبر جالب صدور حکم اعدام برای شش نفر از ده مهاجم و زورگیر جاده جعفرآباد به یزدخواست در اطراف شیراز است. در صفحه 4 آگهی فیلم ایرانی در مسیر رودخانه درج شده است با  بازی فریده نصیری و حالتی و فاضلی. ساخته صابر رهبر.

 

در صفحه نیازمندی‌ها چند تا آگهی جالب به تورمان می‌خورد: یک جوان انگلیسی فارغ‌التحصیل کمبریج اعلام کرده که مایل است دو ماه به عنوان معلم انگلیسی در یک خانواده ایرانی  زندگی کند. یکی دوتا هم آگهی پزشکانی درج شده که متخصص معالجه بیماری‌های مقاربتی و آمیزشی بوده‌اند. از قرار آن سال‌ها این تخصص‌ها طرفدار و مشتری داشته است.

 

یک آموزگار میانسال اهل خلخال مدعی شده است که داروی علاج سرطان را کشف کرده است و حالا در مرحله آزمایش روی حیوانات اهلی قرار دارد. نام این معلم، ‌محمود خلخالی ذکر شده است. محمود خلخالی گفته که دارویش عصاره ریشه چند گیاه است و در یازده روز سرطان را از بین می‌برد.

 

چند نفر از سندیکای واردکنندگان فیلم گفته‌اند که تصمیم وزارت اطلاعات برای کنترل مضمون فیلم‌ها به لحاظ بی‌پروایی و صحنه‌‌های غیراخلاقی کار درستی است هرچند مشتری‌ها عمدتا طالب همین نوع فیلم‌ها هستند! گزارشی کار شده از دومین شب هنرنمایی بالرین‌های فرانسوی در تئاتر نصر تهران. آن زمان هنوز تالار رودکی نداشتیم. منتقد هنری کیهان در توصیف هنرنمایی خانم لیان دید آرتیست اول این گروه نوشته: ‌حرکات نرم و سریع و لطیف و پر از ملاحت ...همه وجود خانم دید، رقص شده بود...

 

اما در صفحه حوادث؛ یک باند چهارده نفره از جوان‌هایی که روز دوم عید در جاده ونک، ‌پنهان می‌شدند و به ماشین گردشگرها حمله می‌کردند و  بعد از ضرب و شتم آنها وسایل پرارزششان را می‌دزدیدند، ‌دستگیر شده‌اند. اصغر نباتیان، جلیل وثوقی، حسین عقیل آبادی و یعقوب پورآقایی از سردسته این باند زورگیر محسوب می‌شدند.

 

در این صفحه داستان یک تقاضای طلاق درج شده که داد می‌زند حاصل تخیل و فانتزی‌های ذهنی خبرنگار مربوطه بوده است. داستان زوجی به اسم ایرج و ایران که خانه‌شان در جاده قدیم شمیران بوده و زن در بازگشت همسرش به خانه متوجه جای ماتیک قرمز یک زن روی یقه پیرهن شوهرش می‌شود و حالا تقاضای طلاق کرده. توجیهات ایرج جالب است: ‌اتوبوس که از سرازیری جاده قدیم شمیران به سمت پایین در حرکت بود در یک لحظه ترمز تندی گرفت که موجب شد ناخواسته یک خانم مسافر که آرایش تندی کرده بود در آغوش من قرار بگیرد و یقه لباسم آغشته به رژ قرمز ایشان شد! پیگیری ماجرای قتل پری حبیبی که دیروز درباره‌اش نوشتیم و در خانه شماره 35 قلعه خفه شده بود در دستور کار دادستان قرار گرفته و امروز در همان صفحه عکس مقتول نیز منتشر شده است با تیتر در جست و جوی قاتل فراری.

 

در صفحه ده برنامه‌های تلویزیون خصوصی ثابت پاسال هم درج شده که شامل: ‌فیلم سینمایی جنگجویان آلامو و سریال فلاش گوردون هم می‌شود. و البته کارتون و برنامه‌ای به نام بلنداکس. برنامه‌ها  از ساعت شش غروب تا 12 شب پخش می‌شده‌اند.

 

در صفحه دوازده نوشته شده که طرح شش پل هوایی برای رهایی از ترافیک تهران ریخته شده است. محل این پل‌ها مخبرالدوله،‌ چهارراه استامبول، باب همایون و میدان شهناز هستند. خبرنگاری از مشهد هم گزارش کرده که در برخورد اتوبوس به یک دوچرخه سوار در خیابان کوه سنگی، ‌اتوبوس پیکر دوچرخه سوار را به یک درخت کوبید و بدن او را به دو قسمت مساوی تبدیل کرد و هرقسمت در یک گوشه افتاد! این را هم پای تخیل خبرنگار عزیز روزنامه کیهان در مشهد می‌گذارم. نام جان باخته جواد بنده دار مشهور به جواد ایرانی بوده است.

 

 

کدخبر: ۵۵۵۶۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر