کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۸۸۷
تاریخ خبر:

دنده عقب| آرامش قبل از طوفان

دنده عقب|  آرامش قبل از طوفان

آمار طلاق پایین آمده؟ قیمت سکه حول و حوش 32 میلیون تومان!

روزنامه هفت صبح| رفقا... امروز در دل اخبار به تیتری برخوردم که جذاب بود و اون هم این بود که یکی از مسئولین فرموده بودن آمار طلاق پایین اومده. نیاز دیدم موضوع رو برای آن مقام مسئول و دیگر عزیزان توضیح بدم که اگر در جریان نیستن، در جریان قرار بگیرن و اگر در جریان هستن و فکر می‌کنن ما در جریان نیستیم، باز هم در جریان قرار بگیرن که ما در جریانیم و اتفاقا نه تنها تو باغیم، بلکه قشنگ وسط باغ نشسته‌ایم و کیف می‌کنیم.

 

خواستم عرض کنم که باور بفرمایید اگر ( تاکید می‌کنم: اگر) روزی روزگاری قیمت سکه پایین بیاد، آنچنان آمار طلاقتون سر به فلک بکشه که در صدر جدول جهانی جای بگیریم و هیچ کشوری را یارای رقابت با ما نباشد.

 

اکنون که در حال تایپ این سطور هستم، سکه حول و حوش سی و دو میلیون تومانه. یعنی اگر همسر یه آقایی بگه « سر راهت که میومدی خونه، سرکه بخر» و همسرشون، سرکه رو سکه بشنوه، ضربان قلب مرد بالای 120 می‌ره و اورژانس لازم میشه. چه برسه به این که خدای نکرده اسمی از خودِ سکه یا عندالمطالبه و این جور چیزها بیاره. بنده ندید خدمت شما عرض می‌کنم که آمار دعواهای آنچنانی و ضرب و جرح زوج‌ها هم به شکل چشمگیری پایین آمده که می‌تونین این رو هم با غرور در اخبار اعلام کنید.

 

در حقیقت کمتر مردی جرات می‌کنه این روزها دل نازک همسرعزیزش رو بلرزونه و خدای نکرده از گُل پایین‌تر بهش بگه و باعث تکدر خاطرش بشه. بلایی به سر اقتصاد اومده که هیچ کس جرات هیچ تغییری در زندگیش نداره.

 

یعنی اصلا توانش رو نداره. از تغییر دکور خونه و خرید تلویزیون جدید و تعویض گوشی موبایل بگیر تا خدای نکرده طلاق و این داستان‌ها. تکان بخوری، با رقم‌های میلیاردی‌ای مواجه می‌شوی که حتی تا به حال برای تفریح هم که شده، روی کاغذ ننوشتی‌شون.

 

بنابراین خواهش می‌کنم این فضا را به حساب اثرات مثبت سریال‌های خانوادگی تلویزیون و برنامه‌های مشاوره ازدواج نگذارید و شک نکنید که حرکات بدیع اقتصادی‌تون باعث این جو شده است. 

 

ولی بدانید و آگاه باشید که این آرامش قبل از طوفانه و ایرانی جماعت بالاخره خودش رو با مشکلات وفق میده و راه‌های برون رفت از بحران‌ها رو می‌سازه. بالاخره زوج‌ها هم بیکار ننشسته‌اند و هر کدام بنا به جنسیتشون میدونه چجوری از پس اون یکی بر بیاد.

 

تنها مسئله‌ای که باعث این تاخیر شده، شوک حاصل از نازل شدن بلاهای مختلف، یکی پشت دیگریه که باورشون نمیشه و منتظرن ببینن بالاخره کی تموم میشه این مصیبت‌ها و بعد با توجه به شرایط اون روزِ مبارک، قشنگ بیفتن به جون هم و از خجالت همدیگه دربیان و جبران مافات کنن.

 

اتفاقا اون روز هم نباید اعلام نکنید که آمار طلاق جهش زیادی داشته. این‌ها آمار همین روزهاییه که فکر می‌کنین شاهد کاهش آمار طلاق هستین. فقط زوج‌های محترم داشتن دنبال یه راه فرار درست و درمون می‌گشتن...

 

احتمالا اون مبحث فیزیک دوره دبیرستان که در مورد  فنر و فشردگی بود رو یادتون هست دیگه که هر چی فشار بیشتری به فنر بیاد، بعدش چی میشه؟... کلا اون قسمت فیزیک رو یه بار دیگه مرور کنین. خیلی جاها به کار میاد.

 

کدخبر: ۵۵۳۸۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر