کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۳۹۸
تاریخ خبر:

حمایت برایان از رضا | از حامی میلیاردر ‌رپرها و سنگنوردها چه می‌دانید

حمایت برایان از رضا | از حامی میلیاردر ‌رپرها و سنگنوردها چه می‌دانید

از خریداری یک رولز‌رویس برای دنیا جهانبخت تا ‌عکس یادگاری و پرحاشیه ‌با مجیدی

هفت صبح| رضا علیپور، سنگنورد سرعتی ایران در المپیک پاریس، به خاطر شش صدم ثانیه اختلاف، از رسیدن به فینال این مسابقات جا ماند. اتفاقی که هضمش برای این ورزشکار سخت و سنگین بود و اشکش را درآورد. بعد از پایان مسابقات، جلوی میکروفن خبرنگار صداوسیما نتوانست بغض خود را فرو ببرد و با جمله «نمی‌توانم صحبت کنم» صحنه را ترک کرد.

 

کمی بعد از وایرال شدن این ویدئو اما، مردی به نام برایان اعتماد که از قرار معلوم یک تاجر میلیاردر ایرانی است، خودش را به عنوان حامی مالی جدید او معرفی کرد.

 

او با انتشار این ویدئو در اینستاگرام خود نوشت: «ما همه به شما افتخار می‌کنیم و من تا اونجایی که بتونم در آینده شمارو ساپورت می‌کنم. خیلی خوب جنگیدی قهرمان.»

 

اخبار مربوط به ایرانیان خارج از کشور را اینجا بخوانید

 

این اولین بار نیست که اسم برایان اعتماد به عنوان اسپانسر به میان می‌آید. از 9 سال پیش که ادعای کمک به استقلال را کرده بود گرفته تا همین امسال که اسپانسر آرتا و کوروش، دو رپر نسل جدید شده است!

 

برایان یا در اصل بردیا اعتماد، حدودا 2/9میلیارد دلار ثروت دارد. اگر این عدد حقیقت داشته باشد، ثروت آقای اعتماد از سم آلتمن، مدیرعامل اوپن ‌ای‌آی هم بیشتر است. عمده این سرمایه عجیب و غریب از فعالیت‌های او در حوزه ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری به دست آمده است. با این حال این میلیاردر هم مانند اکثر میلیاردرهای دیگر، خودساخته نیست و در خانواده‌ای ثروتمند بزرگ شده است.

 

او وقتی 10ساله بود به همراه خانواده به بورلی هیلز آمریکا، یکی از گران‌ترین محله‌های کالیفرنیا مهاجرت کرد و همانجا بزرگ شد. بعدها به دانشگاه نیویورکر رفت و وکالت خواند و توانست یکی از بهترین وکیل‌های نیویورک شود. از نیویورک به واشنگتن رفت و یک حلقه ارتباطی با سناتورهای آمریکایی تشکیل داد و با برخی از آن‌ها به عنوان مشاور حقوقی همکاری کرد.

 

ثروت و دایره ارتباطات اعتماد به قدری گسترده است که در اینستاگرامش دست در دست دونالد ترامپ و رئیس فیفا و خیلی‌ از افراد قدرتمند دیگر جهان عکس دارد. او بعد از آمریکا به سنگاپور رفت و آنجا هم ارتباط با شخصیت‌های سیاسی را ادامه داد و به عنوان مشاور بعضی از دیپلمات‌های این کشور فعالیت کرد. اوج موفقیت برایان از مهاجرت او به دوبی شروع شد.

 

او بعد از همکاری‌ با شرکت‌های توسعه املاک بزرگی مثل کریستی، همپتونز و جورجیو آرمانی، شرکت سرمایه‌گذاری خود را به اسم تملیک راه انداخت که از سوی مجله فوربز خاورمیانه، در سال 2016 عنوان بهترین شرکت مشاور سرمایه‌گذاری خاورمیانه را دریافت کرده است. با این حال او با این ثروت هنگفت شخصیت سوال برانگیزی از خود در فضای مجازی نشان می‌دهد. در عین حال که با افرادی مثل ترامپ و جیانی اینفانتینو و جورجیو آرمانی عکس می‌گذارد، ارتباط نزدیکی با آیسان اسلامی و رپرهای نسل جدید ایرانی دارد. 

 

 عکس یادگاری و پرحاشیه اعتماد با مجیدی
 

احتمالا اولین باری که پای اسم برایان اعتماد به رسانه‌های داخل کشور باز شد، 9 سال پیش بود. زمانی که فرهاد مجیدی عکسی دست در دست او در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و نوشت که خبرهای خوشی برای استقلال در راه است. انتشار این عکس این شبهه را به وجود آورد که قرار است اعتماد، امتیاز باشگاه استقلال را بخرد. این خبر به سرعت در اینترنت دست به دست شد و سرپرست باشگاه استقلال را مجبور به واکنش کرد.

 

بهرام افشارزاده سرپرست وقت باشگاه استقلال اعلام کرد که فرهاد مجیدی هیچ صحبتی در این رابطه با او نکرده است. او همچنین اعلام کرد وضعیت مالی باشگاه استقلال خراب است و اگر برایان اعتماد در این باشگاه سرمایه‌گذاری کند عالی می‌شود. این خبر رفته رفته از آب و تاب افتاد و طرفین هیچ واکنشی در مورد شایعات به وجود آمده نشان ندادند. چند سال بعد اعتماد پستی در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و قول داد در جذب فاتح کریم کمک کند که البته این اتفاق هم نیفتاد. 

 

 ارتباط نزدیک اعتماد با شاخ‌های اینستاگرامی

برایان اعتماد حالا در بین نسل زد هم شناخته شده است. آنطور که مشخص است او یکی از حامیان جدی رپرهای نسل جدید ایرانی است. از آخرین حمایت او هم می‌توان به آرتا و کوروش اشاره کرد. همین چند ماه پیش وقتی آرتا پیش فروش آلبوم جدیدش به اسم «هیتمن» را شروع کرد، برایان اعتماد آن را به مبلغ بیش از 10 هزار دلار پیش خرید کرد. این شروع حمایت مالی این میلیاردر از کارهای این رپر بود.

 

بعد در موزیک ویدئوی آرتا و کوروش به نام «آره؟» امکانات خود مثل جت شخصی و ماشین‌های گرانقیمتش را در اختیار آن‌ها گذاشت تا از آن استفاده کنند. موزیک ویدئوی دیگری هم به اسم حسود با حمایت مالی برایان اعتماد ساخته شد و آرتا و کوروش در وِرس «پس میریم با برایان نداریم به کسی ما اعتماد» به او اشاره کردند. 

 

برایان اعتماد با آیسان اسلامی چلندر هم رابطه نزدیکی دارد و بارها در پست و استوری‌های این بلاگر اینستاگرامی دیده شده است. آنطور که گفته می‌شود برایان یکی از موسسان شرکت چلندر هوم است، همان شرکتی که اسلامی و شریکش آرش درویش در هیوستن اداره می‌کنند. در سال‌های گذشته شایعاتی هم از ارتباط کوتاه مدت او با دنیا جهانبخت منتشر و گفته شد او برای این بلاگر پرحاشیه یک رولز رویس خریده است. حتی زمانی که وحید خزایی ایران نبود و هنوز در ترکیه بلاگری می‌کرد، گفته می‌شد برایان اعتماد برای او واحدی در یک برج اجاره کرده است و خزایی مدام در اینستاگرامش از اعتماد تعریف و تمجید می‌کند. 

 

کدخبر: ۵۶۴۳۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر