کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۸۳۶
تاریخ خبر:

از آدامس‌های تریاکی ترکیه تا قتل در دانمارک| ماجراهای پنج ‌شهروند ایرانی سرخط رسانه‌های خارجی

از آدامس‌های تریاکی ترکیه تا قتل در دانمارک| ماجراهای پنج ‌شهروند ایرانی سرخط رسانه‌های خارجی

ماجرای دو شهروند ایرانی ‌که در معده آنها 170 کپسول حاوی مواد مخدر کشف شده بود

هفت صبح| ‌جوان 25 ساله ایرانی که در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان «استورستروم» بود، به پنج ماه حبس تعزیری و سپس اخراج از کشور دانمارک با شش سال ممنوعیت ورود محکوم شد. این مرد در اواخر شهریور و ابتدای مهر سال گذشته متهم به خشونت علیه کارکنان زندان شد. او با لگد به شکم یک زندانبان و با مشت به زندانبان دیگری ضربه زده بود.

 

در خبری که رسانه‌های دانمارکی نوشته‌اند نامی از این جوان 25 ساله نیامده اما قید شده که او به رفتارهای خشونت‌آمیز و جنایت‌های جدی شهرت دارد. قبل از این هم چندین مورد تهدید، خشونت و نگهداری غیرقانونی اسلحه در پرونده خود داشته. این مرد جوان در سال 2018 به اتهام اقدام به قتل عمد به شش سال زندان محکوم شده بود.

 

خبرگزاری آنادولو که اخبار ترکیه را پوشش می‌دهد خبر دیگری درباره دو شهروند ایرانی داشت که در معده آنها 170 کپسول حاوی مواد مخدر کشف شده بود. دو روز پیش این خبر منتشر شده بود که در آن آمده بود: « پلیس ترکیه اتوبوس مسافربری حامل دو شهروند ایرانی که از راه‌های غیرقانونی وارد کشور شده و پیک مواد مخدر بوده‌اند را متوقف کرد.» در بازرسی از بدن و کیف‌ این افراد مواد مخدر پیدا نشد.

 

ولی رفتار و حرکات و بی‌حالی آنها شک پلیس را در پی داشت که با انتقال به بیمارستان، اسکن معده و مداخله پزشکی از معده یکی از آنها 126 کپسول حاوی 1.3 کیلوگرم مواد مخدر و از معده یکی دیگر نیز 44 کپسول حاوی آدامس تریاک خارج شد. این دو شهروند ایرانی پس از طی مراحل اداری از سوی مقامات قضائی ترکیه بازداشت شدند.

 

یک مدیر ایرانی موفق شد تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را برای تشخیص سرطان روده بزرگ از طریق آزمایش خون به دست آورد. The Epoch Times نوشت: این اولین‌باری است که سازمان غذا و داروی آمریکا روش آزمایش خون را برای غربالگری سرطان کولورکتال یا روده بزرگ مورد تأیید قرار داده است. این آزمایش جایگزین شیوه‌های سنتی تشخیصی مانند کولونوسکوپی و ... خواهد شد. به گفته امیرعلی طلاساز، آزمایش «شیلد» می‌تواند به بهبود نرخ غربالگری سرطان کولورکتال کمک کند تا بتوان سرطان‌های بیشتری را در مراحل اولیه که قابل درمان هستند تشخیص داد.

 

 اولین مرد ایرانی توانست هفت قله مرتفع دنیا را فتح کند. دو روز پیش این خبر را تهران تایمز منتشر کرد. امین عزیزنیا که سال پیش اورست را فتح کرده بود، در این مصاحبه به تهران تایمز گفته است: «تا امروز زنان و مردان کوهنورد زیادی این هفت قله را فتح کرده بودند و حالا من تبدیل به اولین ایرانی شدم که به این موفقیت دست پیدا کرده.

 

اخبار مربوط به ایرانیان خارج از کشور را در هفت صبح بخوانید

 

من در هر قاره حداقل به یک قله صعود کرده‌ام. اورست در آسیا، کلیمانجارو در آفریقا، دنالی  در آمریکای شمالی، آکونکاگوا در آمریکای جنوبی، ویلهلم در اقیانوسیه، مون بلان در اروپا و وینسون در قطب جنوب. این کار چهار سال وقت گرفت.» عزیزنیا در جواب به اینکه انگیزه‌اش برای این کار چه بود گفت: «یک بار یک آمریکایی به من گفت مگر ایرانیان هم قله‌ها را فتح می‌کنند؟ این من را آزار داد.»

 

کدخبر: ۵۶۳۸۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر