کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۱۴۸
تاریخ خبر:

‌خطر زندان برای دونالد ترامپ؟

یک: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا تصمیم نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ این کشور را رسانه‌ای کرد. به گزارش مهر، ترامپ در پاسخ به «شان هانتی» مجری فاکس نیوز درباره نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ گفت: بله. وی در این خصوص ادعا کرد: نه اینکه من آن را بخواهم. کشور به آن نیاز دارد. ما باید مواظب کشور باشیم. اینکه دائما باید جنگید و همیشه مبارزه کرد، شادی‌آور نیست.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سخنان خود تأکید کرد که هزینه‌های کشورش در جنگ افروزی در غرب آسیا به میلیاردها دلار رسیده است و اکنون وضعیت دراین منطقه فاجعه‌بار است.مجری برنامه در ادامه گفت: جدی می‌گویم، دیدیم که جو بایدن در نشست گروه ۷ فلج شده بود،دیدیم که چگونه تقلا می‌کرد تا بتواند ارتباط برقرار کند.آیا شما ناتوانی ذهنی او را دیدید؟ ترامپ در پاسخ گفت: اطراف بایدن را انسان‌های بدجنس اما باهوشی گرفته‌اند.در مناظره‌ها هم او نبود که با من مبارزه می‌کرد. او را بیدار می‌کردند و می‌گفتند که از خواب بلند شود و حرف بزند.

دو: از سوی دیگر، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در تازه‌ترین تلاشش برای جلب توجهات عمومی، به مرز آمریکا با مکزیک سفر کرد تا رئیس‌جمهوری کنونی کشورش را به بی‌توجهی به امنیت ملی با لغو کنترل مرزها متهم کند.به گزارش خبرگزاری رویترز،دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در مقابل بخش تکمیل نشده‌ای از دیوار مرزی با مکزیک ایستاد و گفت:

تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات کنونی آمریکا برای لغو سیاست‌های سختگیرانه من منجر به افزایش مهاجرت غیرقانونی و قاچاق موادمخدر شده است.وی افزود: بایدن در حال نابودی کشور ماست. اظهارات روز چهارشنبه ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که بازداشت‌ها در مرز جنوب غربی کشور از زمان روی کار آمدن بایدن به بالاترین سطح ماهانه خود در دو دهه گذشته رسیده است.

سه: حضور ترامپ در نزدیکی شهر وسلاکو واقع در جنوب ایالت تگزاس دومین رویداد عمومی وی در روزهای اخیر محسوب می‌شد و شامل تجمع یک کمپین کوچک بود و در آن ترامپ مجددا شکایت‌های خود را از زمان ریاست جمهوری‌اش از جمله شکستش در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ مقابل بایدن و سوالاتی درباره سلامت روحی و جسمی‌اش در حالی که رئیس‌جمهور بود، مطرح کرد.

دست‌کم ۳۱ قانون‌گذار جمهوری‌خواه از مجلس نمایندگان مرخصی گرفتند تا بتوانند در این رویداد شرکت کنند و ترامپ نیز از پشت تریبون آنها را شناخت. گرگ ابوت، فرماندار تگزاس که یک جمهوری‌خواه است و یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ محسوب می‌شود، در این سفر ترامپ را همراهی می‌کرد.

خطر زندان برای ترامپ؟
چهار: این در حالی است که یک تحقیقات کیفری سریع درخصوص امپراطوری تجاری‌اش ممکن است هرگونه بازگشت وی به کمپین‌ها را پیچیده کند.سازمان ترامپ رئیس‌جمهوری تندروی سابق آمریکا و آلن ویسلبرگ مدیر مالی آن به ۱۵سال کلاهبرداری مالیاتی و جعل سوابق تجاری متهم شدند.

آنطور که ایرنا به نقل از رسانه‌های آمریکایی و پس از حضور مدیر مالی سازمان ترامپ در دادگاه گزارش داده این سازمان و مدیر مالی آن متهم هستند که از سال ۲۰۰۵ به طور حساب شده‌ با تخلفات مالیاتی از پرداخت مناسب مالیات خودداری و مزایا و حقوق ثبت نشده به مدیران این سازمان اعطا کرده‌اند.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد مدیر مالی سازمان ترامپ همچنین متهم است ۱.۷۶میلیون دلار از درآمد خود از جمله کرایه یک آپارتمان در منهتن،پرداخت اجاره بهای دو دستگاه مرسدس بنز و شهریه برای اعضای خانواده را اعلام نکرده است. به گزارش سی‌ان‌ان، از اواخر سال گذشته، دادستان‌ها با همکاری عروس سابق مدیر مالی سازمان ترامپ به نام جنیفر وایسلبرگ این مدارک را جمع‌آوری کرده‌اند. اسناد طلاق جنیفر وایسلبرگ از پسر آلن ویسلبرگ نشان می‌دهد هزاران دلار برای ماشین،اجاره، شهریه، قبض پزشکی و هزینه‌های بیشتر از آلن وایسلبرگ به خانواده پسرش پرداخت شده است.

پنج: در کیفرخواست علیه سازمان ترامپ بیان شده است که بالاترین سطوح مدیریتی این سازمان به طور حساب شده از این سازمان سود برده‌اند و حقوق و دستمزد خود را افزایش داده‌اند در حالی که مالیات ایالتی و فدرال را نپرداخته‌اند.دونالد ترامپ در این پرونده متهم نشده است اما تحقیقات ادامه دارد و دادستان‌ها گفته‌اند او برخی از چک‌های مزایا را که در این پرونده مطرح هستند، امضا کرده است.

این کیفرخواست ممکن است انجام معاملات جدید،گرفتن وام بانکی و آوردن پول جدید به تجارت پراکنده و بدهکار ترامپ را دشوارتر کند.سازمان ترامپ در صورت محکومیت مجبور به پرداخت جریمه ای معادل دو برابر مالیات پرداخت نشده یا ۲۵۰ هزار دلار خواهد شد و ممکن است مجبور به تغییر نحوه فعالیت خود باشد.

کدخبر: ۴۰۰۱۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر