کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۸۳۲۳
تاریخ خبر:

۲کشته و ۲۱مصدوم در واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده

اتوبوس خبرنگاران محیط زیست که برای بازدید از دریاچه ارومیه رفته بودند دچار سانحه شده و متاسفانه تعدادی از خبرنگاران در این حادثه دچار سانحه شده‌اند. مهدی ولی پور، رئیس سازمان امدادونجات در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: واژگونی اتوبوس در محور ارومیه نقده در ساعت ١٨:٠٠ اطلاع داده شد. بلافاصله ٣تیم به محل حادثه اعزام شده و همچنین به تیم امداد هوایی آذربایجان شرقی اعلام آماده باش شده است. بر اثر این حادثه تاکنون ٢١نفر مصدوم و ٢نفر فوت شده‌اند.به گفته وی تیم امداد هوایی از تبریز جهت پشتیبانی اعزام شد. متاسفانه در این حادثه مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس راه استان با اشاره به اینکه ۲۱ نفر از سرنشینان اتوبوس مجروح و توسط نیروهای امدادی در محل به دبیمارستانهای نقده وارومیه اعزام شده اند، خاطر نشان کرد: علت تامه وقوع این حادثه عدم کنترل خودرو توسط راننده اتوبوس اعلام شده است. مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درخصوص درمان خبرنگارانی که در حادثه واژگونی اتوبوس در نقده دچار سانحه‌ شده‌اند، گفت: از استان یک تیم درمانی به بیمارستان نقده اعزام شده‌اند. در حال تلاش هستیم تا خبرنگاران را به مرکز استان و ارومیه منتقل کنیم. تاکنون ۱۶ نفر اقدامات درمانی انجام شده‌اند ۳ الی ۴ نفر نیز مشکل خاصی نداشته و نیاز به حضور در مرکز درمانی نداشته‌اند.

مهدی ولیپور رییس سازمان امداد و نجات در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: براساس اعلام اورژانس حال ۴ تا ۶ نفر از مصدومان وخیم گزارش شده و به بیمارستان ارومیه منتقل شده‌اند. به گفته وی استاندار، مدیرعامل هلال احمر و مدیریت بحران استانداری در محل حادثه حضور دارند.

محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توییتی نوشت: حادثه تلخ ازدست‌دادن دو بانوی خبرنگار در ارومیه و مجروح شدن جمع دیگری از خبرنگاران حوزه محیط زیست را به همکارانم در رسانه و خانواده این عزیزان تسلیت می‌گویم و با همه وجود پیگیر دستگاه‌های متولی برای روشن‌شدن علت حادثه،جبران خطاهای احتمالی وتلاش حداکثری برای مجروحان هستم.

بر اساس اعلام اورژانس اسامی مصدومان به شرح زیر است:

محمدمهدی گوهری، محمد رحیم مقدس، حسن ظهوری، مرتضی محمد صادق، ابراهیم نژادرفیعی، مرتضی محمدزاده، زهرا رفیعی، سهیل فرجی، نیما عبدالله پور، آیسان زرفام، فروغ فکری، رباب باباخان، زهرا کشوری، نگار اکبری، زینب رحیمی، کمال عثمانپور، علی حاجی مرادی، علی شریف زاده، صدرا محقق، آسیه اسحاق، سعید بیداد

کدخبر: ۳۹۸۳۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر