کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۲۱۰۶
تاریخ خبر:

کدام مشاغل باید بیشتر مراقب کرونا باشند؟

در حال حاضر بسیاری از رستوران‌ها، تالارها، کافی‌شاپها، سینماها و حتی مراکز خرید تحت تاثیر ویروس کرونا قرار دارند و به گفته صاحبان برخی از این مشاغل به دلیل نگرانی مردم از این ویروس با رکود نسبی مواجه شده‌اند اما بسیاری دیگر تلاش کرده‌اند با رعایت نکات بهداشتی و اطمینان خاطر به مشتریان از کسادی بازار در شرایط حاضر جلوگیری کنند.

کارکنان بیمارستانها و درمانگاهها و حتی داروخانه‌ها بیشتر در معرض این ویروس قرار دارند که طبعا حفظ سلامت آنها به دلیل کمک به همنوعان باید در اولویت قرار گیرد.

یکی دیگر از مشاغلی که تحت تاثیر این ویروس است، نانوایی‌ها هستند که لازم است نانوایان ضمن رعایت نکات بهداشتی و در صورت لزوم زدن ماسک، پس از پخت نان از دستکش برای دادن آن به مشتری استفاده کنند تا کمترین میزان خطر را به لحاظ آلایندگی احتمالی این ویروس داشته باشند.

از دیگر کسب و کارهایی که در معرض این ویروس قرار دارد، مغازه‌ها و سوپرمارکتها و مراکز خرید بزرگ هستند که در هنگام عرضه مواد خوراکی و غذایی یا سایر خدمات باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

میادین میوه و تره‌بار، روز بازارها و نمایشگاهها نیز از گسترس این ویروس در امان نیستند و شیرینی فروشی‌ها و قصابی‌ها لازم است به جهت آنکه مستقیما با سلامت مردم در ارتباطند رعایت نکات بهداشتی و حتی استفاده از تجهیزات بهداشتی را فراموش نکنند.

رانندگان تاکسی نیز از دیگر صاحبان مشاغلی هستند که بیشترین مواجه با این ویروس را دارند. مسافران و رانندگان باید برای حفظ سلامت خود از دادن و گرفتن پول حتی الامکان بدون دستکش خودداری کنند و در صورت عدم استفاده از دستکش در اولین فرصت با مواد ضد عفونی یا آب و صابون دستهای خود را بشویند تا ناقل این ویروس نباشند.

کدخبر: ۳۱۲۱۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • chista

    همه رو گفتی به جز کارمندان بانک

  • toto

    اونا که کار نمیکنن همیشه یا با هم صحبت م یکنند یا سیستم قطعه کلا پول مفت میگیرن

  • chavosh

    خب می‌گفتید همه مشاغل دیگه.