کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۲۶۸
تاریخ خبر:

پلوسی می گوید توافق هسته ای از کنگره جان سالم به در می برد

نانسی پلوسی رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان کنگره می گوید که حزب او آرای لازم را در اختیار دارد تا در صورت لزوم، مصوبه احتمالی کنگره در رد توافق وین میان ایران و قدرت ها، از سوی رئیس جمهور قابل وتو باشد.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از دو مجلس کنگره خواسته است توافق وین را تایید کنند اما با توجه به کنترل هر دو مجلس توسط جمهوری خواهان احتمال رد آن زیاد است.
در آن صورت آقای اوباما قول داده مصوبه کنگره را وتو کند. وتو در صورتی بی اثر خواهد بود که مصوبه با دو سوم آرا در کنگره تصویب شده باشد.
خانم پلوسی در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت که اگر رای گیری امروز انجام می شد حمایت کافی از سوی دموکرات ها برای تضمین موفقیت وتوی رئیس جمهور وجود می داشت.
آقای اوباما به حمایت ۱۴۶ عضو مجلس نمایندگان - یا ۳۴ سناتور - نیاز دارد و تاکنون بیش از ۵۰ عضو مجلس نمایندگان علنا حمایت خود را از توافق اعلام کرده اند.
روز چهارشنبه دو سناتور دیگر دموکرات گفتند که از توافق وین حمایت می کند.
سناتور دموکرات اد مارکی از ماساچوست در بیانیه ای گفت مطمئن است که "اگر این توافق به دقت اجرا شود، می تواند موثر باشد."
سناتور جو دانلی از ایندیانا هم با حمایت از توافق وین گفت که آمریکا باید پیش از توسل به گزینه نظامی همه گزینه های موجود دیگر را امتحان کند.
بنابه گزارش ها تاکنون ۲۵ سناتور دموکرات از توافق وین حمایت کرده اند.
سنا و مجلس نمایندگان قرار است تا روز ۱۷ سپتامبر در این مورد رای دهند.
دو روز پیشتر میچ مکانل، رهبر جمهوری خواهان سنا، اذعان کرد که شانس موفقیت باراک اوباما در مصاف با کنگره بر سر توافق وین زیاد است.
آقای مکانل گفت: "او (رئیس جمهور) می تواند با یک سوم آرا به علاوه یک رای در هر کدام از دو مجلس پیروز شود. بنابراین هنوز شانس زیادی برای موفقیت دارد."

کدخبر: ۴۷۲۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر